לקסוס NX 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2017, לקסוס הציגה מתיחת פנים ל-NX. השינויים ב-NX המחודש באים לידי ביטוי הן בהופעה – החיצונית והפנימית – והן בהיבט הטכני. מבחינת העיצוב, השינויים עדינים מאוד – גם מלפנים וגם מאחור ישנם פגושים ויחידות תאורה בעיצוב מעט שונה משל הדגם המקורי.
גם בתא הנוסעים העדכונים לא דרמטיים. עיקר השינוי נעשה בקונסולה המרכזית, שמארחת מסך חדש גדול משמעותית מבעבר – "10.3, לעומת "7 – וזכתה לעיצוב שונה ו"נקי" יותר למערכת בקרת האקלים, עם פחות לחצנים. גם בקר השליטה במערכת המולטימדיה עודכן, וכעת הוא גדול מבעבר ובעל עיצוב שונה. בנוסף, גם משטח הטעינה האלחוטי וגם השעון האנלוגי זכו להתייחסות במסגרת מתיחת הפנים – וכעת הם גדולים מבעבר, כשלשעון עיצוב חדש. לקסוס גם טוענת לאיכות גימור משופרת.
מערכות ההנעה נותרו כשהיו – 2.0 ליטר טורבו עם 238 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטארית עם 6 הילוכים, או יחידת הנעה היברידית עם 197 כ"ס עם מפצל-כוח; בשני המקרים ניתן לבחור בין הנעה קדמית לכפולה-קבועה. לעומתן זכו המתלים לעדכון מקיף, הכולל קפיצים שונים, בולמי זעזועים חדשים, ומוטות מייצבים ותותבים אחרים. כל אלו אמורים להעניק ל-NX יכולת משופרת בפניות במקביל לשיפור בנוחות ובבידוד הרעשים. כמו כן, בדגם המחודש תוצע – כאופציה – מערכת בולמי זעזועים אדפטיביים.
שינויים טכניים נוספים נוגעים למערך הבטיחות. ה-NX המחודש יוצע עם מערכות עזר אקטיביות כחלק מהמפרט התקני, הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, תאורת דרך אדפטיבית, התרעה על סכנת התנגשות ובלימה אוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
היפנים עשו שיעורי בית וברור שעיצוב לקסוס NX 2017 יוצא הדופן משכיח כל קשר לראב4 עימו הוא חולק בסיס. הם בחרו במראה אגרסיבי, ושפע הקפלים והקווים המחודדים יוצרים רכב בולט למרחוק. אנחנו לא בטוחים איך העיצוב יזדקן, אבל כרגע זו המכונית הבולטת בסגמנט. ובתחום בו נראות היא סיבת הקיום, זו בהחלט בשורה חשובה.
-
תא נוסעים ומטען
גם מבפנים ה-NX מיוחד, עם סביבת נהג רב-מפלסית שיוצרת תחושה אינטימית, אבל גם עמוסה. לא כולם אהבו את הנדסת האנוש שמתקבלת, אבל בסך הכל קל להתרגל. הרושם הראשוני הוא של עושר, אם בגלל דיפון העור על סביבת הנהג ואם בשל שפע האבזור.
 
מושב הנהג נוח, אך הלקסוס מעניק תחושה קטנה מהמקובל בקבוצה, וזה מתבטא גם מאחור. המרחב לרגליים מצוין, אבל זה של הראש מצומצם. מבנה החלונות הצר אומר שהמסגרת מסתירה את הראות לגבוהים.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו של לקסוס NX 2017 מציעה ביצועים נאים, אך בהשוואה לחלק מהמתחרות הוא משתרך מעט מאחור. חלק מזה נובע מתיבה בת 6 הילוכים, כשלרוב המתחרים יש 8 הילוכים. בצד החיובי, חטיבת הכוח שקטה וחלקה מאוד מבחינת העברות הילוכים בעומס קל עד בינוני. במבחן השוואתי היה ה-NX החסכוני ביותר: הוא עבר 11.6 קמ"ל בשיוט ו-7.7 תחת עומס. הממוצע המשולב ליום די מאומץ עמד על 8.9 ק״מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בלקסוס נחותה משמעותית מהמקובל בסגמנט, ורעשי המתלים בולטים יותר. אבל יש לו גם יתרונות – על אספלט טוב ובנסיעה רגועה הוא המעודן והשקט בין מתחריו בפער מורגש.
הוא מעניק תחושה קלילה יחסית, אבל גם הוא סובל ממחסור בריסון ומתלים שמרגישים פחות איכותיים, ומתקשים להתמודד עם שילוב של גלים באספלט ופניה.
גם בפיתולים הלקסוס קליל בתחושה, אבל לא מספיק דינאמי, עם נטייה ברורה של החרטום לאבד אחיזה מוקדם בליווי יללות צמיגים בוטות.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה למדי. המחיר זול משל רוב המתחרים, בוודאי בהתחשב בכך שמפרט האבזור הבסיסי עשיר למדי.
-
מה חדש בלקסוס NX 2017
מתיחת פנים באפריל 2017, שהגיעה לישראל כדגם 2018.
-
סיכום
ביחס למתחריו, לקסוס NX אומנם נחות מהאחרים על הכביש (נוחות, דינאמיקה ומרווח), אך בתחום בו הפוזה חשובה מהיכולת, הוא בפירוש עושה את העבודה עם המראה המיוחד והעשיר בחבורה - ותמורה גבוהה למחיר.