לקסוס NX 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס NX מתמקם באמצע ההיצע של היצרנית בישראל — הן מבחינת המימדים והן מבחינת המחיר. מדובר ברכב פנאי קומפקטי, אך בדומה ל-RX הוא מציע ממדים חיצוניים נדיבים ביחס לקטגוריה. זהו הדור הראשון של הדגם והוא הוצג באפריל 2014 והגיע לישראל בסוף אותה השנה.
כמו RX, גם כאן העיצוב החיצוני בולט ומסובב ראשים — גם היום, יותר מ-5 שנים אחרי שהוצג לראשונה.
לקסוס NX 2020 מוצע בארץ עם שתי יחידות הנעה — טורבו בנזין בנפח 2.0 ל‘ שמפיק 238 כ“ס (הנעה קדמית או כפולה, תיבה אוטומטית) או היברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל‘ למנוע חשמלי, ומייצרת הספק משולב של 200 כ“ס (הנעה קדמית או כפולה, תיבה רציפה). הגרסה ההיברידית היא הפופולרית יותר וזוכה לכ-80% ממכירות הדגם בישראל.
רשימת האבזור התקני כוללת פנסי LED קדמיים, גג שמש, שמשות כהות, כניסה ללא מפתח, מסך מולטימדיה "8 או "10.3, מושבים קדמיים מחוממים, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, חיישני גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס.
מפרט הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי תנועה, התרעה על סטייה מנתיב, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס לקחה את העיצוב המזוות העכשווי שלה והלכה אתו צעד נוסף קדימה, והתוצאה היא רכב בעל מראה מאוד מיוחד בסגמנט. השילוב בין החרטום הכוחני, ניפוחי הכנפיים הדינמיים ואשליית ה"קופה" שנוצרת מאחור מייצר עיצוב בולט ומושך למרות גילו של הרכב.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה למדי, האיכות טובה והתפעול נוח למערכות השונות. מושב הנהג עצמו מעט צר לאנשים רחבים, תנוחת הישיבה גבוהה, והמרחב נדיב.
במושב האחורי הישיבה גבוהה, ובגלל גג השמש, מרווח הראש מוגבל; המרווח לברכיים טוב, ויש לציין לטובה אפשרויות כוונון למשענת ואת פתחי המיזוג לאחור. תא המטען נפתח ונסגר חשמלית, אבל הווילון שמכסה את התא נמוך יחסית, ופוגע מעט בשימושיות ובנפח.
 
-
מנוע וביצועים
לקסוס NX 2020 ההיברידי הוא שותף נעים ושקט למדי, וגם צריכת הדלק, במיוחד בפקקים, מעולה. אנחנו רשמנו בפקק ממרכז ת"א להרצליה יותר מ-15 ק"מ/ל'(!). הכוח מספק בהחלט, ובמצב ספורט תקבלו גם תגובת דוושה טובה יותר.
עם זאת, המנוע ההיברידי לא אוהב לעבוד בעומס. מחאתו הווקאלית חודרת לתא הנוסעים, ואינה נעימה לאוזן.
גרסת הטורבו שונה מאוד. המנוע מפגין פעולה חלקה, זמינות כוח מכובדת, חיבה לסל"ד גבוה וצליל נחמד. התיבה משתפת פעולה עם החלפות הילוכים חלקות ותגובה זריזה למדי.
כצפוי, צריכת הדלק בטורבו פחות טובה, והיא רשמה 12 ק"מ/ל' בשיוט נינוח במיוחד.
 
-
נוחות והתנהגות
NX טרום מתיחת הפנים הציג התנהגות כביש פושרת ביחס למתחרים. במסגרת מתיחת הפנים כוילו מחדש המתלים, וכעת הם רכים יותר. במפתיע, הדבר לא פגע בהתנהגות הכביש; גם קודם NX הציג זוויות גלגול גדולות ומעט חוסר ריסון במיוחד כשאותגר על-ידי כביש גלי בפנייה – וכך גם כעת. היכולת לכשעצמה מספקת, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה.
מן העבר השני, הרכות שיפרה את נוחות הנסיעה. אם בדגם המקורי התקשה הרכב להתמודד עם שיבושים בינוניים וגדולים, כעת הוא מטפל בהם טוב יותר ובצורה פרוגרסיבית יותר. בנוסף, הדגם המחודש שקט משמעותית מקודמו.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה למדי. המחיר זול משל רוב המתחרים, בוודאי בהתחשב בכך שמפרט האבזור הבסיסי עשיר למדי. הגרסה ההיברידית ייחודית בסגמנט ובעלת פוטנציאל צמצום עלויות, במיוחד עבור המרבים לנהוג בתוך העיר.
-
מה חדש בלקסוס NX 2020
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2020.
-
סיכום
ביחס למתחריו, לקסוס NX אומנם נחות מהאחרים על הכביש (נוחות, דינאמיקה ומרווח), אך בתחום בו הפוזה חשובה מהיכולת, הוא בפירוש עושה את העבודה עם המראה המיוחד, אבזור עשיר ותמורה גבוהה למחיר.