לקסוס NX 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית הראשונה של 2018 החל שיווקו של לקסוס NX המחודש בישראל. מאז שהושק ה-NX היה לרכב הנמכר ביותר במבחר הדגמים של לקסוס, כאשר בשנים האחרונות החזיק בכ-35% ממכירות המותג בארץ.
במסגרת מתיחת הפנים, עבר הרכב עדכון קוסמטי קל במטרה לייצר מראה רחב וספורטיבי יותר, שעיקרו נגע בחזית עם שינויים לסבכה, ליחידות התאורה ולפגוש. גם בתא הנוסעים בוצעו מספר שינויים, כאשר הבולט שבהם הוא הגדלת צג המולטימדיה מ-"7 ל-"8 ברמת גימור 'לקשרי' או ל-"10.3 ברמות הגימור הגבוהות. בנוסף, בלקסוס טוענים גם לכיול מחדש של מערך המתלים לטובת שיפור בנוחות ובעידון.
במתיחת הפנים לקסוס NX 2018 זוכה לתוספת חבילת הבטיחות של לקסוס שמכונה 'LSS', תוספת שמגיעה כעת כסטנדרט בכל רמות הגימור. המערך כולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, זיהוי תמרורים ועמעום אוטומטי לאורות הדרך.
רמת האבזור עשירה למדי כבר בגרסת הכניסה ('לקשרי') שמוצעת עם חישוקי "18, תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים ועוד.רמת גימור 'פרימיום' (שנהנית גם ממערכת הנעה כפולה) תוסיף עור, תפעול חשמלי לכיוון המושבים, מערכת שמע משופרת וכאמור צג "10.3. ל׳היי פרמיום׳, רמת גימור חדשה בהיצע, חישוקים בעיצוב שונה, תאורת לד אדפטיבית, כיוון הגה חשמלי, אוורור מושבים וניטור שטחים מתים. לרמת גימור ׳F ספורט׳ חבילה דומה אך עם קוסמטיקה ספורטיבית ומושבי ספורט נטולי אוורור.
המחיר הוזל מעט ביחס לעבר.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים מעצבי לקסוס קחו את שפע הקפלים והקווים המחודדים שהיו ל-NX ומתחו אותם עוד יותר. מלפנים שינויים אלה ניכרים באזור פנסי הערפל, ובשבכה הקדמית המוחצנת, ומאחור באזור הפנסים האחוריים ובתחתית הפגוש. התוצאה היא מראה אגרסיבי וכוחני עוד יותר.
-
תא נוסעים ומטען
במבט ראשון, ההבדלים אינם דרמטיים. עיקרי השינויים הם כאמור הגדלת צג המולטימדיה וגם עדכון אזור בקרת האקלים, ושימוש בחומרי דיפון רכים יותר לחלק ממרכיבי תא הנוסעים. העיצוב לא השתנה ומציע אותם מדרגות ומפלסים שונים שיוצרים מעט עומס על העין.
תפעול המערכות נוח ברובו אבל לא הכל מושלם. גלגלת השליטה על מערך המולטימדיה הוחלפה במשטח מגע. תפעולו נוח כשרכב בעמידה, אבל פחות כשהרכב בתנועה.
מושב הנהג מעט צר, אבל המרחב טוב מאוד והישיבה גבוהה ושלטת. מאחור אין שינוי; מרווח הראש מעט מוגבל ברכב בו מותקן גג שמש, ונוסע חמישי זוכה למושב מעט נוקשה יותר ומרווח ברכיים מצומצם בגלל פתחי המיזוג הבולטים.
 
-
מנוע וביצועים
ההיצע והנתונים בתחום יחידות הכוח לא השתנה. הגרסה שנבחנה היא ההיברידית – מנוע בנזין 2.5 ליטר, המייצר יחד עם המנוע החשמלי 200 כ"ס, המועברים לתיבה רציפה. לחיצה עד אמצע מהלך הדוושה, ויחידת הכוח פועלת שקט וחלק. בלחיצה עמוקה יותר המעלה את הסל"ד, צליל המנוע נשמע ומעט מפריע. עם זאת, גם אז לא נוצרת תחושה שהמנוע חזק במיוחד. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-10.5 ק"מ לליטר ובשיוט 12.0 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
NX טרום מתיחת הפנים הציג התנהגות כביש פושרת ביחס למתחרים. במסגרת מתיחת הפנים כוילו מחדש המתלים, וכעת הם רכים יותר. במפתיע, הדבר לא פגע בהתנהגות הכביש; גם קודם NX הציג זוויות גלגול גדולות ומעט חוסר ריסון במיוחד כשאותגר על-ידי כביש גלי בפנייה – וכך גם כעת. היכולת לכשעצמה מספקת, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה.
מן העבר השני, הרכות שיפרה את נוחות הנסיעה. אם בדגם המקורי התקשה הרכב להתמודד עם שיבושים בינוניים וגדולים, כעת הוא מטפל בהם טוב יותר ובצורה פרוגרסיבית יותר. בנוסף, הדגם המחודש שקט משמעותית מקודמו.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה למדי. המחיר זול משל רוב המתחרים, בוודאי בהתחשב בכך שמפרט האבזור הבסיסי עשיר למדי.
-
מה חדש בלקסוס NX 2018
תחילת שיווק גרסה מחודשת במרץ 2018.
-
סיכום
לקסוס NX 2018 המחודש שופר ביחס לקודמו בדיוק במקומות שהיה צריך לשפרו. איכות החומרים, רמת האבזור, נוחות הנסיעה ואיכותה – כל אלה טובים מאשר לפני מתיחת הפנים, ומשדרגים את מרכיב הפרמיום הנדרש ברכב של מותג כזה.