לקסוס NX 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס הגיבה מעט באיחור עם ה-NX, רכב פנאי יוקרתי קומפקטי, אבל מפצה על כך עם עיצוב מושך ומערכת הנעה היברידית "ירוקה".
העיצוב החיצוני שואל סממנים שונים מה-IS, אולם התוצאה מוחצנת בהרבה.
גם בתא הנוסעים ניתן לראות את הדמיון המשפחתי ל-IS. מידותיו מציבות אותו בסמוך לכלים כמו אודי Q5 או ב.מ.וו X3 אך מחירו נמוך יותר.
בדומה למתחריו, מדובר ברכב פנאי שמתאים לטיולי סופ"ש רגועים, וככזה הוא מוצע בגרסאות הבסיס עם הנעה קדמית בלבד (קיימת גם גרסת הנעה כפולה).
אלינו ה-NX מגיע עם שני מנועים - 2.0 ליטר טורבו-בנזין (238 כ"ס) או 2.5 ליטר היברידי (197 כ"ס). הראשון חזק יותר ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 יחסי העברה, השני חסכוני בהרבה ומשודך לתיבת הילוכים רציפה.
ארבע שנים לאחר שהושק עבר ה-NX מתיחת פנים, שכללה עדכון עיצובי בצד החיצוני, שדרוג אלמנטים בסביבת הנהג (בין היתר עם מסך מולטימדיה גדול יותר), הוספת מערכות בטיחות מתקדמות (בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ואורות דרך אדפטיביים), וגם עדכון בכיול המתלים לטובת נוחות משופרת.
תחילת שיווק הדגם המעודכן החל בישראל בחודש מרץ 2018.
-
עיצוב ונוכחות
ה-NX הוא רכב מרשים למראה ומסובב ראשים - אך באותה עת גם מוחצן.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב למשעי והוא יוקרתי למראה (אך פחות יוקרתי למגע, בעיקר בשל שימוש בחומרי דיפון מעט פשוטים).
 
תא הנוסעים מרווח, הן לנוסעים (שייהנו גם מהמזגן המפוצל) והן למטען.
 
הנדסת האנוש בסביבת הנהג נוחה למדי. כיסוי הגג הפנוראמי אטום לחלוטין מפני קרני שמש.
-
מנוע וביצועים
ה-NX מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה - טורבו-בנזין (אוט', 6 היל') או היברידית, שתיהן מוצעות עם הנעה קדמית או כפולה.
 
הגרסה ההיברידית מיועדת לבעלי סגנון נהיגה רגוע, אז ייהנו הנהג והנוסעים משקט ומחיסכון בדלק; בכוחו של המנוע לספק ביצועים זריזים בהחלט, אולם צריכת הדלק תיפגע באופן משמעותי ורעש המנוע יגבר על יכולת בידוד הרעשים (המוצלח), לצד צליל לא נעים.
 
מנוע הטורבו, לעומת זאת, מציע אופי ספורטיבי בהרבה - הוא זריז בהרבה וזמינות כוח טובה יחד עם חיבה לסל"ד גבוה.
 
המחיר הוא בצריכת דלק גבוהה בכ-10% (עם פער גדול יותר בנסיעה עירונית, לטובת הגרסה ההיברידית).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ממוצעת בשני הכלים - במהירות עירונית הגרסה ההיברידית מעט נוחה יותר, אולם גרסת הטורבו נעימה ככל שמגבירים את הקצב ובסה"כ מציעה אופי פעולה עדיף במעט.
 
אף אחת מהגרסאות לא מתאימה לנהיגה ספורטיבית - שתי הגרסאות מסוגלות לתקוף פיתולים מהרלמדי, אולם ההיגוי חסר תחושה (במיוחד בהיברידי) ובקרת היציבות בטורבו בעלת אופי פעולה היסטרי מדי.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה למדי. המחיר זול משל רוב המתחרים, בוודאי בהתחשב בכך שמפרט האבזור הבסיסי עשיר למדי. הגרסה ההיברידית ייחודית בסגמנט ובעלת פוטנציאל צמצום עלויות, במיוחד עבור המרבים לנהוג בתוך העיר.
 
מומלץ לבחור בגרסאות ההנעה הקדמית.
-
סיכום
ה-NX בהחלט מתבלט בסגמנט בזכות התמורה הטובה והמופע החיצוני הייחודי.