לקסוס NX 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס ישראל השיקה בתחילת 2022 את הדור השני של דגם הפנאי הקומפקטי שלה, לקסוס NX.
הדגם החדש מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, וכקודמו חולק בסיס ומכלולים עם ראב4.
סביבת הנהג עוצבה מחדש, והמבנה מבוסס על מסך גדול "14 במרכז הפונה לנהג, קונסולה מרכזית עמוסה למטה, ולוח מחוונים מוקרן מול הנהג – ומנגד, אזור נקי מול הנוסע.
ה-NX מוצע עם חטיבות הכוח ההיברידיות המשרתת את ראב4; גרסת הבסיס, '350h', מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי מייצרת הספק משולב של 244 כ"ס. גרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה.
בפסגת ההיצע הגרסה החדשה 450h+, ולזו גם מנוע חשמלי מאחור, להספק כולל של 306 כ"ס. הסוללה בקיבולת 18.1 קוט"ש, וטווח הנסיעה המוצהר בחשמל בלבד הוא 70-74 ק"מ.
גרסה 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu) ו'הדורי' (Hadori); לראשונה, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים וזיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי.
גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור – ובנוסף גם ב-'F ספורט' הבכירה. רמת גימור זו מוצעת גם עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, ובנוסף חישוקי "20 מיוחדים, מושבי ספורט, תצוגה עילית, פריטי עיצוב ספורטיביים ותאורת אווירה.
בכל הגרסאות מערך הבטיחות העדכני המכונה ' Lexus Safety System+ 3.0', וכולל, בין השאר, יכולות שמירה משופרת על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך, וזיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
הדמיון החיצוני של NX העדכני לדגם היוצא גדול מאוד, וקל לחשוב שמדובר בעדכון ולא בדגם חדש. ועם זאת, העיצוב מאוד נוכח ונאה למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג איכותית ונעימה. שפע העור מרשים, וגלגל ההגה נאה אך עמוס בפקדים.
המרכיב הבולט מכל הוא הצג הגדול ( "14), והתמונות החדות מהמצלמות ההיקפיות מדגישות את איכותו. הצג שולט בשפע של פעולות, והעובדה שאין קיצורי דרך חיצוניים מקשה על השימוש בו;
תנוחת הנהיגה נוחה, אך אינה גבוהה במיוחד. המושב נאה למראה, אך פחות נוח מהרצוי לנהיגה ממושכת
המרחב מאחור טוב, וניתן לכוון את משענת המושב.
נפח תא המטען, 549 ליטר, מכובד ביותר, המבנה שלו יעיל ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת 350h, הספק משולב של 244 כ"ס.
היציאה מהמקום טובה ומיידית, והאצות הביניים במהירויות נמוכות ובינוניות טובות מאוד. במהירויות גבוהות הביצועים טובים אך לא מפעימים. תחת עומס בעליות ובעקיפות במהירות גבוהה, צליל המנוע נשמע באופן בולט מדי.
לגרסת הפלאג-אין (309 כ"ס) ביצועים טובים יותר כמובן, אך הפער לא גדול כפי שרומזים הנתונים.
 
-
נוחות והתנהגות
השיפור בנוחות הנסיעה ובאיכותה גדול ביחס לדגם היוצא. כיול המתלים אינו רך, וכביש משובש מורגש בפנים במהירות איטית, אך ככל שהמהירות עולה, כך הנוחות משתפרת. גם בידוד רעשי הרוח טוב, אך הרכב שופע צפצופי התרעות מייגעים ממערכות הבטיחות.
הניהוג בפיתולים מפתיע לטובה, והרכב מגיב נכון להעברות משקל ויודע להדק קו באופן מדוד. להיגוי המהיר חסר מעט דיוק סביב המרכז, אבל זה משתפר במצב 'ספורט'. הבלמים טובים מהמקובל ברכב היברידי, ועדיין במצבי קיצון הם חסרים דיוק והדרגתיות.
 
-
תמורה למחיר
ה-NX מציע תמורה טובה למחיר. הוא מאובזר, מבצע ואיכותי. גרסת 350h משתלמת יותר לטעמנו מהגרסה הבכירה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ועמדה על 11-12.5 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות במבחני הדרכים, וכ-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי שנמדד בגרסת הפלאג-אין עמד על כ-45 ק"מ.
-
מה חדש בלקסוס NX 2022
תחילת שיווק בישראל בינואר 2022.
-
סיכום
מהכלים המוצלחים והמרשימים בין דגמי הפנאי של מותגי היוקרה.