לקסוס NX 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2022 הושק בישראל הדור השני של דגם הפנאי הקומפקטי לקסוס NX.
הדגם החדש מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, וכקודמו חולק בסיס ומכלולים עם ראב4.
ה-NX מוצע עם חטיבות הכוח ההיברידיות המשרתת את ראב4; גרסת הבסיס, 350h, מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי מייצרת הספק משולב של 244 כ"ס. גרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה.
בפסגת ההיצע הגרסה החדשה 450h+, ולזו גם מנוע חשמלי מאחור, להספק כולל של 306 כ"ס. הסוללה בגודל 18.1 קוט"ש, וטווח הנסיעה המוצהר בחשמל הוא 70-74 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הדמיון החיצוני של NX העדכני לדגם היוצא גדול מאוד, וקל לחשוב שמדובר בעדכון ולא בדגם חדש. ועם זאת, העיצוב מאוד נוכח ונאה למדי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מבוסס על מסך "14 במרכז הפונה לנהג, קונסולה מרכזית עמוסה למטה, ולוח מחוונים מוקרן מול הנהג – ומנגד, אזור נקי מול הנוסע.
סביבת הנהג איכותית ונעימה. שפע העור מרשים, וגלגל ההגה נאה אך עמוס בפקדים.
הצג המרכזי שולט בשפע של פעולות, והעובדה שאין קיצורי דרך חיצוניים מקשה על השימוש בו. התמונות החדות מהמצלמות ההיקפיות מדגישות את איכותו.
תנוחת הנהיגה נוחה, אך אינה גבוהה במיוחד. המושב נאה למראה, אך פחות נוח מהרצוי לנהיגה ממושכת.
המרחב מאחור טוב, וניתן לכוון את משענת המושב.
נפח תא המטען, 549 ליטר, מכובד ביותר, המבנה שלו יעיל ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 350h, הספק משולב של 244 כ"ס. היציאה מהמקום זריזה ומיידית, והאצות הביניים במהירויות נמוכות ובינוניות טובות מאוד. במהירויות גבוהות הביצועים טובים אך לא מפעימים. תחת עומס בעליות ובעקיפות במהירות גבוהה, צליל המנוע נשמע באופן בולט מדי.
לגרסת הפלאג-אין (309 כ"ס) ביצועים טובים יותר, כמובן, אך הפער לא גדול כפי שרומזים הנתונים.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים אינו רך, וכביש משובש מורגש בתא הנוסעים במהירות איטית, אך ככל שהמהירות עולה, כך הנוחות משתפרת. גם בידוד רעשי הרוח טוב, אך הרכב שופע צפצופי התרעות מייגעים ממערכות הבטיחות.
הניהוג בפיתולים מפתיע לטובה, וה-NX מגיב נכון להעברות משקל ויודע להדק קו באופן מדוד. להיגוי המהיר חסר מעט דיוק סביב המרכז, אבל זה משתפר במצב 'ספורט'. הבלמים טובים מהמקובל ברכב היברידי, ועדיין במצבי קיצון הם חסרים דיוק והדרגתיות.
-
תמורה למחיר
ה-NX מציע תמורה טובה למחיר. הוא מאובזר, מבצע ואיכותי. גרסת 350h משתלמת יותר לטעמנו מהגרסה הבכירה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu) ו'הדורי' (Hadori); לראשונה, בין השאר, תאורת לד, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג וגג פנורמי.
גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור, ובנוסף גם ב-'F ספורט'. רמת גימור זו מוצעת עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, מושבי ספורט, תצוגה עילית ועוד.
-
בטיחות
לקסוס NX נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 83% בהגנת הולכי רגל ו-91% על תפקוד מערכות בטיחות.
ה-NX מצויד במערך הבטיחות העדכני של יצרנית המכונה ' Lexus Safety System+ 3.0', וזה כולל, בין השאר, זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית, יכולות שמירה משופרת על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ועמדה על 11-12.5 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות במבחני הדרכים, וכ-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי שנמדד בגרסת הפלאג-אין עמד על כ-45 ק"מ.
-
מה חדש בלקסוס NX 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
 
מהכלים המוצלחים והמרשימים בין דגמי הפנאי של מותגי היוקרה.