לקסוס RX 2003-2008 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס RX בגרסתו השנייה הוצג ב-2009 וקיבל שדרוג נחוץ למראה החיצוני ורמות אבזור ואיכות גבוהות מבעבר בתא הנוסעים.
מרווח הפנים גדל, איכות הנסיעה השתפרה ורמות הרעש והויברציות נותרו במינימום, כבדגם הקודם. ההנעה בעיקרה קדמית, עם עזרה מהגלגלים האחוריים והסתמכות על טכנולוגיה לצליחת מכשולים, אבל גם כך יכולת השטח בסיסית בלבד.
במנוע 3.5 ל' ה-RX נמרץ ונעים, אך זו הגרסה ההיברידית שבאמת מרשימה בביצועים ובעיקר בחסכון בדלק ובפליטת מזהמים. לקסוס RX הוא עדיין לא מתחרה סקסי בתחום רכב הפנאי היוקרתיים, אך הוא מציע יכולות גבוהות וגרסה היברידית ייחודית שבהחלט כדאי לשקול.
ב-2012 נערכה מתיחת פנים, החזית קיבלה את קו העיצוב העדכני של לקסוס ותא הנוסעים שודרג גם הוא.
השיווק בישראל הופסק באוגוסט 2015.
-
עיצוב ונוכחות
את ה-RX קל לזהות מול המתחרות עם עיצוב ייחודי אם כי מעט אנמי.
 
במתיחת הפנים החזית קיבלה את קו העיצוב החדש עם מראה אגרסיבי יותר.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ליושבים בו למעט מרווח ראש עבור גבוהים במושב האחורי ותא המטען גדול ופרקטי.
 
איכות החומרים והאבזור מצויינים כמצופה מלקסוס, אבל חלק מהכפתורים מרגישים פשוטים.
 
 
-
מנוע וביצועים
בעיקר בגרסה ההיברידית הביצועים מטעים. אין את המכה בגב שמצפים מ-300 כ"ס, אבל מבט למד המהירות יתקן מיד את הרושם.
 
בהתאם לרכב היברידי, צריכת הדלק טובה בעיקר בתנאי נהיגה של עירוניים ופקוקים.
 
 
-
נוחות והתנהגות
מתיחת הפנים לקחה את ה-RX צעד לאחור בנושא המתלים.
 
בגלל הקשחתם הם מתקשים לבודד את הנוסעים משיבושי הכביש וגם בידוד הרעשים פחות טוב מהמצופה מלקסוס.
 
מי שמחפש לרדת לטיולי שטח, טוב יעשה אם יסתכל על המתחרות כמו הדיסקברי או הטוארג.
 
 
-
תמורה למחיר
הגרסה ההיברידית עם הנעה קדמית מציעה את התמורה הטובה ביותר בהיצע.
 
את תחושת היוקרה לה מצפים, עם ביצועים חזקים ובמחיר נמוך משמעותית מגרסאות ההנעה הכפולה.
 
 
-
סיכום
פנאי-ירוק ללא מתחרים, עם מקום לשיפור בביצוע.