לקסוס RX 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2015 הציגה לקסוס את הדור הרביעי ל-RX - מחלוצי ז'אנר רכבי הפנאי היוקרתיים (הוצג לראשונה ב-1998). הדור החדש הביא איתו עיצוב חדש ואגרסיבי (על גבול הראוותני), בהתאם לפילוסופיית העיצוב העדכנית של המותג.
הפלטפורמה אומנם המשיכה מהדור היוצא, אך בסיס הגלגלים הוארך ב-5 ס"מ (ל-279) לטובת מרווח נוסעים משופר. מתחת למכסה המנוע נמצאות יחידות הנעה הדומות בבסיסן לאלו של הדגם המוחלף, שעברו תכנון ובנייה מחדש.
מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר (300 כ"ס) עדיין כאן, כשבגרסה ההיברידית הוא מנפק הספק משולב של 313 כ"ס. לראשון תיבה אוטומטית 8 הילוכים, להיברידי תיבה אוטומטית-רציפה. עוד מוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (238 כ"ס) עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים.
כלל הגרסאות מוצעות עם הנעה כפולה או קדמית (רק כפולה ברמות גימור F הספורטיביות).
כיאה למותג יוקרה, חלל הפנים מציע איכות גובהה ומגוון מערכות נוחות ובטיחות עדכניות, כולל מסך מידע גדול (12.3"), מערכת שמע איכותית, מצלמת 360 מעלות ועוד.
בצד הבטיחות תמצאו בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב וניטור שטחים מתים (ועוד).
-
עיצוב ונוכחות
זה כבר נאמר יותר מפעם אחת - לקסוס השאירה מאחור את העיצוב השמרני והנחבא אל הכלים, ובחרה בגישה הרבה יותר בולטת. לפעמים זה יכול להראות כמו התאמצות יתר, אבל זה לא המקרה בלקסוס RX 2018 - כאן הקווים החדים מתחברים היטב לגריל המגודל והבולט, והתוצאה הסופית היא דינמית ואגרסיבית במידה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ה-200 זהה לשל ה-350. המשמעות היא תחושת יוקרה ועושר, גם אם לא מדובר בעיצוב המודרני או האלגנטי ביותר בקטגוריה. ההבדל היחיד לעומת ה-350 הוא שלא ניתן לקבל את חבילת ה'פרימיום' בגרסה זו. מבחינת המרחב לנהג ולנוסעים מדובר בתא נוסעים מרווח.
התלונה העיקרית - חיישני החניה פועלים כל הזמן, ולא רק אחרי שעוברים להילוך אחורי. המשמעות היא שבכל רמזור ובכל פקק צריך להקפיד על שמירת מרחק מכובד מהרכב לפנים, אחרת החיישנים נכנסים להיסטרית צפצופים מורטת עצבים. וכיבוי החיישנים הוא רק מתוך מערך התפריטים, בלי כפתור יעודי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' המוגדש בגרסת הכניסה מניע את ה-RX בקלות ומנפק ביצועים טובים ויותר ממספקים. אומנם הוא לא משדר את אותה תחושת קלילות נונשלנטית של אחיו הגדול, וגם אין לו את אותו צליל V6 בריא - אבל במישור הפרקטי הנהג לא ירגיש שחסר לו כח בשום שלב.
תיבת ההילוכים - רק שישה הילוכים בגרסה זו, לעומת שמונה ב-350 - עובדת בצורה חלקה ומהירה, וההילוכים מחולקים היטב.
צריכת הדלק פחות מרשימה - כ-8 ק"מ לליטר, דומה למדי למה שקיבלנו בזמנו עם ה-350.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-RX מצויד במתלים רכים. זה בולט מהמטרים הראשונים, ומעניק לנסיעה תחושה מאוד "אמריקאית". אלא שלמרות המתלים הרכים, והספיגה הטובה בדרך כלל, מדי פעם ה-RX מתנער ומנער במעבר על שיבושים עירוניים.
מחוץ לעיר המתלים הרכים מעניקים תחושת ריחוף מעל כבישים באיכות טובה - וכל זמן שנוסעים בקצב רגוע או בקו ישר. כבישים גליים, או רצף שיבושים גורמים ל-RX לנוע על מתליו בחוסר נוחות.
בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, ובידוד רעשי הרוח טוב - אבל בידוד רעשי הכביש הוא לא ברמה לה הורגלנו לצפות מלקסוס.
המתלים הרכים הם קובעי הטון גם בסעיף ההתנהגות. בקיצור - לקסוס RX 2018 הוא לא רכב לנהג הנמרץ, בשל אותה רכות ומחסור בריסון, שגורמים לרכב להתנהג באופן מסורבל ולא רהוט, ולהפציר בכם להוריד את הקצב.
 
-
תמורה למחיר
אם לוקחים בחשבון את פער המחיר המכובד בין גרסת הבסיס החדשה לבין גרסת ה-V6, אין ספק שה-200t היא הגרסה הקורצת ביותר במבחר של ה-RX - ומציעה תמורה מצוינת ביחס למתחרים מגרמניה.
-
מה חדש בלקסוס RX 2018
בפברואר 2018 זכה ה-RX לתמחור חדש ואגרסיבי יותר; מחיר הגרסה הבסיסית, RX200t, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו (238 כ"ס), ירד בלמעלה מ-10%. גרסת RX350, המצוידת במנוע V6 אטמוספרי 3.5 ליטר (300 כ"ס), מוצעת מעתה בהפחתה של 10% אף היא.
הגרסה היקרה ביותר, RX450h ההיברידית - בנזין V6 אטמוספרי 3.5 ליטר, 2 מנועים חשמליים (313 כ"ס) – הוזלה בכ-7% ביחס לעבר.
 
-
סיכום
לקסוס RX הוא רכב פנאי נעים, מאובזר מאוד ומרשים למראה - אבל כזה שלא יתאים לנהגים נמרצים.