לקסוס RX 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2017 לקסוס הרחיבה את מבחר הגרסאות של ה-RX עם גרסת 200t. לגרסה זו מנוע 2.0 ליטר טורבו אותו פגשנו כבר ב-NX ומחליף את מנועי ה-V6 המשרתים את הגרסאות הרגילות או ההיברידיות.
למנוע זה הספק של 238 כ"ס והמומנט הוא 35.7 קג"מ. הציוד התקני בגרסה זו דומה לזה שבגרסאות הבכירות יותר וכולל תאורת לד, גג נפתח, דלת אחורית חשמלית, ריפוד עור, תפעול חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם, וכמובן מערך המולטימדיה המוכר של לקסוס עם בלוטות' ומצלמה.
גם מבחינת ציוד בטיחותי גרסה זו דומה לאחיותיה וכוללת 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. למעשה, ההבדל הבולט בהשוואה לגרסאות החזקות יותר הוא חישוקי "18 (לעומת "20) וצמיגים צנועים יותר.
הגרסה החדשה לא תוצע עם חבילות 'פרמיום' ו-'F ספורט'.
-
עיצוב ונוכחות
הגרסה הנבחנת היא ה-350 עם מנוע בנזין V6 בלי המערכת ההיברידית, ומבחוץ זהו אותו RX, עם עיצוב סופר–מוחצן ואפקט הגעה מרשים כאשר חישוקי ה–"20 ותאורת הלד הנאה מוסיפים לא מעט לרושם.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאוד אמריקאית בהופעתה, כיאה לשוק היעד העיקרי של הדגם, עם דשבורד עצום שבמרכזו בולט מסך נאה וגדול מאוד "12.3 (חלק מחבילת אבזור). תפעול המערכות השונות נעשה דרך עכבר, ולא כולם אהבו את הסידור הזה, אבל כשמתרגלים זה יחסית נוח. החומרים טובים ונעים להיות בפנים, אבל חלק מהמתחרים מציעים תאי נוסעים עם חומרי פרמיום אמיתיים שאינם כאן ויוצרים תחושה עשירה יותר.
המרחב מלפנים טוב בכל הממדים. מאחור תמצאו מרווח טוב מאוד לברכיים וטוב לראש. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה–350 שונה מזו ההיברידית במספר מאפיינים, למרות מנוע הבנזין הזהה (V6 בנפח 3.5 ליטר) וההנעה הכפולה בשתיהן. התיבה היא אוטומטית 8 הילוכים, מול רציפה ב–RX450h; ה–350 קלה מאחותה עם הבטריות ב–135 ק"ג משמעותיים.
בפועל, מדובר ביחידת הנעה מאוד נעימה, שמזיזה את לקסוס RX 2017 בקלות. תיבת ההילוכים עובדת מצוין, גם אם היא מעט איטית לפעמים. זו יחידת הנעה בטעם אמריקאי שעושה את העבודה - ועושה אותה מצוין. צריכת הדלק בהתאם: אנחנו קיבלנו 13.1 ק"מ/ל' בשיוט וממוצע של 7.9 ק"מ/ל' בימי המבחן, שהם נתון טוב לרכב במשקל של כשני טון שלא פעם ננהג מהר.
-
נוחות והתנהגות
לקסוס RX 2017 נוח מאוד רוב הזמן בזכות כיול מתלים רך, אך המרכב לא מרוסן דיו במעבר על שיבושים גדולים.
זוויות גלגול גדולות וההגה הקל לא מעודדים נהיגה מהירה, אך התנהגות הכביש צפויה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
גרסת 200t החדשה זולה משמעותית מגרסאות הכניסה של המתחרים הגרמניים, והתמורה בה טובה במיוחד ביחס לקטגוריה.
-
מה חדש בלקסוס RX 2017
תחילת שיווק גרסת 200t מוזלת במחצית השניה של 2017.
-
סיכום
רכב פנאי גדול ונעים. גרסת הבנזין החזקה עדיפה על פניה של ההיברידית בחיי היום–יום, והיא הנבחרת שלנו בהיצע של ה–RX.