לקסוס RX 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2015 הציגה לקסוס את הדור הרביעי ל-RX. הדור החדש הביא איתו עיצוב חדש ואגרסיבי, בהתאם לפילוסופיית העיצוב העדכנית של המותג. הפלטפורמה אומנם המשיכה מהדור היוצא, אך בסיס הגלגלים הוארך ב-5 ס"מ לטובת מרווח נוסעים משופר.
הרכב מוצע בגרסת כלאיים (450h) לה מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר, שני מנועים חשמליים (אחד מלפנים ואחד מאחור שיוצר הנעה כפולה) ו-313 כ"ס. לגרסת ה-300 מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין שמייצר 238 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
במאי 2019 עבר רכב הפנאי של לקסוס רענון של אמצע החיים. במסגרת העדכון, לקסוס רעננה קלות את העיצוב החיצוני והפנימי, והוסיפה אבזור; מסך המולטימדיה ("12.3) חדש וכולל אפשרות לתפעול במגע, ומערכת המולטימדיה מציעה שיקוף טלפונים (קארפליי ואנדרואיד אוטו).
לקסוס הבטיחה שיפור מורגש ליכולת הדינמית ולנוחות, תודות לשורה של שיפורים לקשיחות המבנית, למתלים, לבלמים ועוד. מלבד זאת נוספו מספר מערכות בטיחות, בהן בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה ורוכבי אופניים ביום, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי וזיהוי שלטים. בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת אף היא.
-
עיצוב ונוכחות
ל–RX הופעה מאוד אגרסיבית, עם קווים חדים, משטחים משופעים ומגוון אלמנטים עיצוביים להעצמת הנוכחות - שבהחלט בולטת למרחקים.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה בסביבת הנהג עשירה, האיכות גבוהה בהתאם וכך גם עושר האבזור.
 
המרווח נאה מלפנים, אך מנהרת ההינע ומערך הפקדים בין המושבים יוצרים תחושה אינטימית משהו.
 
מאחור המרווח שופע, גם לנוסע שלישי. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
כלל יחידות ההנעה מעניקות ל-RX (הלא קל) ביצועים נאותים - וגם אופי חלק ונעים.
 
תצרוכת הדלק לא בולטת לטובה, גם לא לרעה, כשהאמור נכון לשלושת יחידות ההנעה - עם יתרון טבעי בסעיף זה לגרסה ההיברידית (בהתאם למאפייני הנסיעה/נהיגה).
-
נוחות והתנהגות
ה-RX נוח מאוד רוב הזמן בזכות כיול מתלים רך, אך מצד שני המרכב לא מרוסן דיו במעבר על שיבושים גדולים.
 
זוויות גלגול גדולות או ההגה הקל לא מעודדים נהיגה מהירה, אך התנהגות הכביש צפויה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
ה-RX התייקר משמעותית ביחס לדור הקודם – אך עדיין מציע מחיר נמוך מהמקובל ותמורה טובה.
-
מה חדש בלקסוס RX 2022
בדצמבר 2022 החל שיווק לקסוס RX חדש כדגם 2023. מדובר בדור חדש לגמרי של הדגם והוא מגיע לכאן בשלוש גרסאות הנעה – כולן היברידיות ובעלות הנעה כפולה.
ההיצע מתחיל עם גרסת 350h המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל' לשני מנועים חשמליים, להספק משולב של 250 כ"ס.
בראש ההיצע גרסת 500h בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ל' ושני מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 371 כ"ס.
לגרסת ההיברידית-נטענת – 450h+ – הספק של 309 כ"ס, סוללת 18.1 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי מירבי של 67 ק"מ.
-
סיכום
פנאי יוקרתי עם אופי נינוח ונעים מבפנים - ומראה אגרסיבי מבחוץ.