מאזדה 2 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של מאזדה 2 הגיע לישראל ב-2007 ובזמן קצר לאחר שהוצג לעולם. מתיחת פנים הגיעה בנובמבר 2010 וצרפה אליה גם את גרסת הסדאן שנקראת 'דמיו' (שם הדגם ביפן), ושמיוצרת בתאילנד לעומת האצ'בק שמיוצרת ומגיעה לישראל מיפן. פירוט עבור הסדאן קיים בדף דגם נפרד.
השינוי היחיד שחל בדגם בשנה זו הוא הפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית, 'אקטיב', שעיקר חסרונה היה מפרט בטיחות שהחסיר 4 כריות אוויר ולא זיכה אותה בציון הבטיחות המרבי של ארגון EuroNCAP. משנה זו מאזדה 2 מוצעת רק ברמת גימור 'דיינמיק', הגבוהה. זו כוללת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, מחשב דרך, בקרת אקלים, גלגל הגה מצופה בעור, ריפוד מושבים שונה, חישוקי "15, פנסי ערפל ועוד. מאזדה 2 זכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות של ארגון EuroNCAP כשהיא מצוידת בבקרת יציבות ו-6 כריות אוויר.
העיצוב מבטא היטב את רוח ה-Zoom Zoom של מאזדה וכך גם הפן הדינמי. את הפלטפורמה היא חולקת עם פורד פיאסטה (דור שישי), ובחרטומה בישראל יחידת כוח אחת: 1.5 ל', 103 כ''ס שמשודך לתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הגיל, העיצוב העגלגל של מאזדה 2 2014 עדיין נאה, מודרני ואטרקטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה ומודרנית, ואיכות ההרכבה והגימור עושות רושם טוב. אבל הגיל עושה את שלו והפלסטיקים פשוטים למגע, ומורגש מחסור באבזור. המרווח סביר: לגבוהים מלפנים יפריעו קורות A בולטות, ולגבוהים מאחור הגג הנמוך. המושבים נוחים ובעלי תמיכה צידית טובה. תא המטען הוא מהגדולים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מנפק ביצועים זריזים מאוד. התיבה מהירה, כשפעולתה לאחר מתיחת הפנים עודנה ופחות מוגזמת בכל הנוגע להורדות הילוך. צריכת הדלק בזבזנית ומתחת לממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה במאזדה 2 2014 בינונית. היא לא מספיק סופגת, וכשהמהירות עולה והשיבושים מחריפים, היא נעה ומתנדנדת על מתליה. בידוד הרעשים והרעידות מוצלח. התנהגות הכביש מצוינת.
-
תמורה למחיר
היא עדיין מציעה יתרונות ובהן עיצוב, אופי זריז והנאה מנהיגה. בשנה הבאה היא תוחלף בדגם חדש, וזה מורגש, כך שהתמורה טובה-מינוס.
-
מה חדש במאזדה 2 2014
הפסקת שיווק רמת גימור 'אקטיב' הבסיסית.
-
סיכום
סופרמיני פופולרית זריזה, נאה, מהנה לנהיגה ובעלת מוניטין. גם אם רחוקה משלמות.