מאזדה 2 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אין שינויים עבור שנת המודל 2019 ומאזדה 2 ממשיכה כרגיל עם אותו מנוע ואותן מערכות. בחזית שוכן מנוע אטמוספרי בנפח 1.5 ל' 111 כ"ס בשידוך לתיבה פלנטרית עם שישה הילוכים.
החלשות הסגמנט בתחום הליסינג גרם לוויתור על רמת הגימור הבסיסית ('אקטיב') שמעולם לא כוונה לשוק הפרטי. כמעט מהתחלה רמת גימור 'דינמיק', שקודם היתה שניה בהיררכיה, היתה הנמכרת ביותר בדגם. כעת היא הבסיסית מבין שלוש רמות הגימור שנותרו, ושגם לא ממש השתנו מבחינת התכולה שהציעו. גם אין חדש בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות. העניין הוא שמה שהיה סופר מרשים ב- 2015 – כשהדור הזה של מאזדה 2 הגיע לראשונה לישראל – פחות מרשים ב-2019. ומרבית המתחרות מציעות כבר הרבה יותר בתחום הבטיחות.
היא מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של מאזדה 3, אחותה הגדולה, ומציעה ממדים ממוצעים לקטגוריה. עדיין מגיעה אלינו מפעלי החברה בתאילנד (כפי שהיה עד אתה וגם בדור הקודם) ובאותו עיצוב חיצוני ופנימי שלא ממש השתנה גם במסגרת מתיחת הפנים (ששיווקה החל בתחילת 2018).
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה 2 2019 סה"כ נראית טוב, אבל פחות הרמונית מאחיותיה הגדולות.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב עדיין ספורטיבי, והחומרים ברובם טובים. המושבים אינם נוחים לאורך זמן. מלפנים התחושה אינטימית, ומאחור היא צפופה עם מושב נמוך וקו שמשות גבוה. תא המטען קטן. אבזור המותרות עדיין שופע, אבל בתחום הבטיחות, המתחרות כבר פותחות פערים.
-
מנוע וביצועים
טכנולוגיית ההנעה לא מתוחכמת, ועדיין יחידת הכוח (1.5 ל' ותיבת 6 הילוכים) מצליחה לשלב ביצועים וחיסכון בצורה טובה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הקשיחים בעיקר פוגמים בנוחות הנסיעה במהירות עירונית. כשהמהירות עולה הנוחות משתפרת אבל אז חודרים פנימה בעיקר רעשי הרוח והכביש.
-
תמורה למחיר
למרות גילה מאזדה 2 2019 עדיין מכונית מוצלחת. גם אם לא תתאים לכל אחד, היא מציעה אופי ייחודי בנוף הישראלי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה דיינמיק 1.5 ליטר עם כ-2600 יחידות.
אחריה גרסת דמיו פיור וויט 1.5 ליטר עם כ-250 יחידות.
 
-
סיכום
סופרמיני טובה ומאובזרת.