מאזדה 2 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של מאזדה 2 נחשף בסוף 2014, והגיע לישראל ביוני 2015, מעט אחרי התכנון המקורי, בשתי תצורות מרכב: האצ'בק וסדאן שנקראת בשם המסורתי של הדגם ביפן, 'דמיו'. הוא החליף דגם שהוצג ב-2007, ששונה ממנו כמעט בכל היבט.
הדור החדש עוטף הכל בטכנולוגיות 'סקאי אקטיב' – שם שיווקי למרכב קל ושימוש במנועים ותיבות הילוכים שתורמים לחסכון בדלק. הוא מבוסס על פלטפורמה מקוצרת של מאזדה 3, ששונה מפלטפורמת הדור הקודם שהיתה משותפת לה ולפורד פיאסטה. זכר לבעלות חלקית של פורד על מאזדה.
הממדים גדולים מבעבר כשלשתי התצורות בסיס גלגלים זהה וארוך למדי של 257 ס"מ (לעומת 248 ס"מ בעבר). לסדאן אורך כללי של 432 ס"מ בעוד שה-5 דלתות מסתפקת ב-406 (לעומת 426 ס"מ ו-392 ס"מ בעבר). אין שינוי בממד הרוחב שנותר על 169.5 ס"מ.
שתי התצורות משווקות עם אותה יחידת כוח חדשה, גם היא בטכנולוגיית סקיי-אקטיב, ודומה לזו שבמאזדה 3. זהו מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ל' שמייצר 111 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (לעומת 1.5 ל', 103 כ"ס ותיבת 4 הילוכים אוטומטית בדור הקודם).
תצורת ההאצ'בק מוצעת בארבע רמות גימור כאשר 'אקטיב' (הבסיסית) כוללת התנעה ללא מפתח ומערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות'. רמת 'דינמיק' מוצעת עם בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים ("15), ומערך המולטימדיה MZD (כמו במאזדה 3) שעקרה מסך גדול ובעברית (ללא ניווט) ומצלמת רוורס. בתחום הבטיחות היא מציעה מערכת למניעת תאונה במהירות עירונית והתרעת סטייה מהנתיב. רמת 'ספורט' כבר מציעה ציוד שאינו מקובל בקטגוריה כמו תצוגה עילית, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חישוקי "16 צבועים ועוד. גם בתחום הבטיחות ההיצע חריג לטובה עם התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה צולבת מאחור (ביציאה מחנייה). רמת 'פיור וויט' מוסיפה ריפוד עור בצבע לבן למושבים, לדיפון הדלתות ולרוחב הדשבורד.
גרסת דמיו מוצעת בשתי רמות גימור - 'קומפורט' שלמעשה מקבילה לרמת 'דינמיק', ו'פיור בלק' שמקבילה לרמת 'פיור וויט' רק שכאן ריפוד העור בצבע שחור.
ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP העניק לה ארבעה כוכבי בטיחות. ציון שבו זכאיות כל רמות הגימור פרט לרמת גימור 'אקטיב' הבסיסית.
-
עיצוב ונוכחות
החזית עכשווית בסגנון המאזדה 3, האחוריים דומים מדי לדור היוצא של מאזדה 2. התוצאה נעימה לעין אבל גם נראית קטנה מאחור. יחד עם מרכב גבוה וקווים משוכים לאחור, נוצר מראה מעט מוזר.
-
תא נוסעים ומטען
שפת עיצוב ספורטיבית, מקורית וצעירה. החומרים מעולים ביחס לסגמנט והאבזור ברמות הגימור הגבוהות עשיר בצורה חריגה ביחס למתחרות (עור, תצוגה עלית, לד וכו'). מושב הנהג של מאזדה 2 2015 נוח מהמקובל, אבל לא מתעלה. התחושה בתא הנוסעים אינטימית, כשמאחור היא כבר ממש צפופה, גם לברכיים ובעיקר לראש. תחושת הצפיפות מוגברת גם בשל שטח החלונות הקטן. תא המטען קטן ביחס למקובל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' האטמוספרי והתיבה הפלנטרית נעימים מאוד בשימוש יומיומי. זו יחידה שלא נופלת מהקיים אצל המתחרות עם מנועי טורבו. לצד הביצועים הטובים היא גם חסכונית למדי.
-
נוחות והתנהגות
השפה הספורטיבית הכללית ניכרת גם בכיול המתלים הקשיח, שמקשה עליה להתמודד עם שיבושים גדולים במהירות עירונית. מחוץ לעיר היא משתפרת משמעותית בזכות ריסון טוב וספיגה יעילה של שיבושים קטנים. בידוד הרעשים, רוח, כביש ומנוע, לא מוצלח. מאזדה 2 2015 מעניקה תחושה קלילה ודינמית. אבל ההגה קל מדי ועל הכביש המהיר, בעיקר כשנושבות רוחות צד חזקות, הקלילות פחות נעימה.
-
תמורה למחיר
היא לא מושלמת, היא מעט צפופה מאחור, קשיחה ורועשת. אבל בזכות מראה תא הנוסעים, יחידת הכוח החזקה והחסכונית, התנהגות הכביש ובעיקר שפע רמות הגימור והעושר שמלווה אליהן בצורה חסרת תקדים בסגמנט, היא מציגה רף גבוה למדי בקטגוריה. התמורה טובה מאוד.
-
מה חדש במאזדה 2 2015
דור חדש (רביעי), פלטפורמה חדשה, תא נוסעים חדש, יחידת כוח חדשה, רמות גימור חדשות שגם מאובזרות מבעבר, מתלים חדשים, מערכת היגוי חדשה.
-
סיכום
תתאים לקהל צעיר בגופו או בנפשו, כשגרסת ה'פיור-וויט' המאובזרת בכבדות תקרוץ למי שמחפש תחושה ייחודית עם קמצוץ יוקרה.