מאזדה 2 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של מאזדה 2 הגיע לישראל ביוני 2015 ולא השתנה גם ב-2016 וב-2017. בתחילה הגיעו שתי תצורות המרכב (סדאן שנקראת בשם המסורתי של הדגם ביפן, 'דמיו', והאצ'בק), אבל החלשות כוחן של חברות הליסינג, והתחרות מול המשפחתיות הרגילות (כדוגמת מאזדה 3), גרמו להפסקת יבוא תצורת הסדאן במהלך 2017.
מאזדה 2 הזו מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של ה-3, וגם מתהדרת בטכנולוגיות 'סקאי אקטיב' שעיקרה שם שיווקי למרכב קל ושימוש במנועים ותיבות הילוכים שתורמים לחסכון בדלק. הממדים גדולים מבעבר כשלשתי התצורות בסיס גלגלים זהה וארוך למדי של 257 ס"מ (לעומת 248 ס"מ בעבר). לסדאן אורך כללי של 432 ס"מ בעוד שה-5 דלתות מסתפקת ב-406 (לעומת 426 ס"מ ו-392 ס"מ בעבר). אין שינוי בממד הרוחב שנותר על 169.5 ס"מ.
שתי הגרסאות משווקות עם מנוע ה-1.5 ל' סקיי-אקטיב שמייצר 111 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (חטיבת כוח דומה לזו שבמאזדה 3).
תצורת ההאצ'בק מוצעת בארבע רמות גימור כאשר 'אקטיב' (הבסיסית) כוללת התנעה ללא מפתח ומערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות'. רמת 'דינמיק' מוצעת עם בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים ("15), ומערך המולטימדיה MZD (כמו במאזדה 3) שעקרה מסך גדול ובעברית (ללא ניווט) ומצלמת רוורס. בתחום הבטיחות היא מציעה מערכת למניעת תאונה במהירות עירונית והתרעת סטייה מהנתיב. רמת 'ספורט' כבר מציעה ציוד שאינו מקובל בקטגוריה כמו תצוגה עילית, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חישוקי "16 צבועים ועוד. גם בתחום הבטיחות ההיצע חריג לטובה עם התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה צולבת מאחור (ביציאה מחנייה). רמת 'פיור וויט' מוסיפה ריפוד עור בצבע לבן למושבים, לדיפון הדלתות ולרוחב הדשבורד.
גרסת הדמיו מוצעת בשתי רמות גימור - 'קומפורט' שלמעשה מקבילה לרמת 'דינמיק', ו'פיור בלק' שמקבילה לרמת 'פיור וויט' רק שכאן ריפוד העור בצבע שחור.
-
עיצוב ונוכחות
היא יפה, אבל הגובה הכללי ביחס לרוחב היחסית צר, הקווים והשיפועים המשוכים לאורך המרכב, יוצרים פרופורציות מעט מוזרות. זו שפת עיצוב שעובדת טוב יותר במכוניות ארוכות כדוגמת ה-3 וה-6.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ספורטיבית והחומרים טובים. יש שפע של אבזור כשהרמות הגבוהות עשירות בצורה חריגה ביחס למתחרות (תצוגה עלית, לד, עור וכו'). מושב הנהג טוב משל המתחרות, אבל לא מתעלה. התחושה בתא הנוסעים אינטימית, כשמאחור היא מעט צפופה גם לברכיים ובעיקר לראש. גם תא המטען קטן ביחס למתחרות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' חזק, כשתיבת ההילוכים המצוינת עוזרת למנוע למצות את הפוטנציאל. לצד ביצועים טובים מאזדה 2 2017 גם חסכונית למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה הקשיחה גורמים לכך שבמיוחד בעיר היא מתקשה יותר להתמודד עם בליטות מאשר שקעים. כשעולה המהירות המצב משתפר אבל אז היא רועשת מכל הכיוונים. התנהגות הכביש מצוינת, אבל הרגשת הקלילות הופכת לפעמים לתחושת "עלה נידף".
-
תמורה למחיר
מאזדה 2 2017 מעט צפופה מאחור, קשיחה ויחסית רועשת. מנגד היא מציעה תא נוסעים מקסים, יחידת כוח זריזה וחסכונית, והתנהגות כביש טובה. בנוסף היא מוצעת במגוון רחב של רמות גימור עם אבזור – מותרות ובטיחות – ברמה חסרת תקדים לקטגוריה. התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה דיינמיק 1.5 ליטר עם כ- 1300 יחידות.
אחריה גרסת דמיו אקטיב 1.5 ליטר עם כ-600 יחידות.
-
סיכום
קטנה עליזה, אופנתית ומאוד מאובזרת.