מאזדה 2 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה 2 הנוכחית היא כבר מכונית ותיקה. היא הגיעה לישראל ביוני 2015 וזכתה לשתי מתחיות פנים: ראשונה בדגם שעלה לישראל בינואר 2018, ושניה בדגם שהגיע בספטמבר 2020. השנה לא השתנה דבר, והסופרמני ממשיכה באותה מתכונת של שנה שעברה.
מנוע ה-1.5 ל' שחודש במסגרת מתיחת הפנים האחרונה, מפיק 116 כ"ס. תיבת ההילוכים נותרה כשהיתה, פלנטרית עם 6 הילוכים.
יש שלוש רמות גימור ('דינמיק', 'אלגנס' ו'פיור וויט'), ששודרגו בשנה שעבר ואת פירוט תכולתן ניתן לקרוא בדף הדגם של 2020.
-
עיצוב ונוכחות
המראה כבר לא צעיר וחדשני כפי שהיה בעבר ובמיוחד מאחור. גם הפרופורציות מעט מוזרות וגורמות למכונית להיראות צרה וגבוהה. ועדיין, המופע אלגנטי ונאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מקורית ונעזרת באלמנטים לא סימטריים (מיקום פתחי המיזוג) ושימוש במספר חומרים וצבעים ליצירת מקום שנעים לשהות בו. איכות החומרים טובה מהמקובל בסגמנט. ברמת הגימור הגבוהה ('פיור וויט'), הופעה עשירה ומיוחדת. הנדסת האנוש טובה למדי, ורק מסך המולטימדיה נראה מעט קטן ביחס למקובל כיום.
מושב הנהג נוח וקל לייצר תנוחת נהיגה טובה. לא מדובר במכונית מרווחת במיוחד, והדבר מורגש מעט מלפנים, הרבה מאחור (ראש וברכיים). תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה, ונפחו 280 ליטרים בלבד.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא 1.5 ליטר, 116 כ"ס והתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. השילוב הזה עובד טוב, המנוע מגיב בזריזות ונכון לטפס לסל“ד גבוה, שם הוא נשמע אך צלילו נעים. פעולת התיבה לרוב חלקה ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. פעולת המתלים שקטה ורהוטה גם בעיר וגם בדרכים בינעירוניות. מחוץ לעיר ובכביש גלי חסר ריסון והיא עשויה להיות מעט קופצנית. בידוד הרעשים סביר, כשרעש המנוע מבודד היטב, וזה של הכביש והרוח פחות.
היכולת הדינמית טובה מאוד, ה-2 פונה היטב ומגיבה בזריזות להפניית הגה.
 
-
תמורה למחיר
מאזדה 2 התבגרה עם השנים, וכיום מדובר במכונית פחות שובבה ויותר נעימה באופייה. גילה מורגש (מערכת הנעה, בידוד רעשים, מערכות בטיחות), אך עדיין מדובר במכונית מהנה לנהיגה ונוחה לנסיעה, שמציעה את אחד מתאי הנוסעים האלגנטים בסגמנט עם המון אבזור. ברמת הגימור הגבוהה, 'פיור וויט', אפילו ניחוח של יוקרה. התמורה טובה-מינוס.
-
בטיחות
בעבר ה-2 נחשבה למובילת הסגמנט בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות, כיום זה כבר לא המצב. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב, וברמת גימור 'פיור וויט' גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה צולבת מאחור כולל בלימה. עם זאת היעדר התרעה על אי שמירת מרחק במהירות בינעירונית מחייבת מערכת התרעה בהתקנה מקומית. ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP העניק לה ארבעה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד: 13.7 ק“מ/ל' במסלול המבחן.
-
מה חדש במאזדה 2 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022.
-
סיכום
גילה כבר מורגש, ועדיין היא מביאה לשוק משהו שונה – אמירה אופנתית עיצובית, איכות גבוהה, יכולות טובות וחיסכון בדלק.