מאזדה CX-3 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה CX-3 הגיע לישראל במרץ 2017. כשנה וחצי לאחר תחילת ייצורו. איחור שנבע משילוב של ייצור מוגבל, ביקוש גבוה, ומו"מ ממושך של היבואנית על המחיר. על כתפיה של המכונית הוטלה משימה כבדה – סימון המעבר לכיוון החדש והסמי-יוקרתי של המותג כולו.
בשנת 2018 חלו בדגם כמה שינויים: נוספה מערכת ה-GVC (ר"ת G-Vectoring Control) שאמורה לשפר ולעדן את התנהגות הרכב בפניות. מערך הבלימה האוטומטית שודרג ומעתה הוא יודע גם לבלום ולמנוע תאונה ממהירות של 80 קמ"ש (30 קמ"ש לפני כן), וגם מזהה הולכי רגל. ונוספה רמת גימור אמצעית שמכונה 'ספורט'. זו כוללת חישוקי "18, תצוגה עילית ומחוונים ספורטיביים יותר ביחס ל'זום' (כולל מד סל"ד אנלוגי), שילוב דמוי עור בריפוד ובדיפון, שילוב גווני אדום, שחור וכרום בתא הנוסעים ודיפון עור לחופת המחוונים. בצד הבטיחותי כוללת המכונית ברמה זו, מעבר לבלימה האוטומטית שהוזכרה, גם התרעה על סטייה מנתיב וכמו כל גרסאות הדגם, גם מערכת מובילאיי.
מבחינת הנתונים הטכניים העיקריים אין שינוי, כשזהו הדגם החמישי שמאזדה מציגה עם טכנולוגיית סקייאקטיב שמיועדת למקסם צריכת דלק טובה וזיהום אוויר מופחת. פלטפורמה ומכלולים שונים הוא חולק עם מאזדה 2. כך למשל בסיס הגלגלים זהה (257 ס"מ), כאשר שאר הממדים גדולים יותר: אורכו 427.5 ס"מ (21 ס"מ יותר מזה של ה-2), רוחבו 176.5 ס"מ (7+ ס"מ) וגובהו 153.5 ס"מ (4+ ס"מ).
בישראל הוא מוצע רק עם מנוע 2.0 ליטר, 156 כ"ס – מנוע גדול וחזק מהמקובל בקטגוריה, ונתוני הביצועים בהתאם. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ולהנעה קדמית.
במבחני הריסוק האירופאים CX-3 השיג ציון של ארבעה כוכבים, אם כי יש לציין שהוא נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית כלל, ובישראל הוא משווק מיומו הראשון עם המערכת (שגם שודרגה בשנה זו).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הרבה יותר מושך מהמכונית עליו הוא מבוסס, מאזדה2, וגם מהאח הגדול, CX-5. מאזדה CX-3 2018 נראה אופנתי ונכון, דחוס וקצר. בדיוק מה שהלקוחות רוצים.
-
תא נוסעים ומטען
מראה תא הנוסעים הוא הקלף החזק של CX-3, במיוחד ברמת האבזור הבכירה. מסך מולטימדיה בגודל "7 שבולט מהדשבורד, יחד עם חוגת פיקוד בסגנון גרמני וצג תצוגה עילית (רק ברמת האבזור הזו) מעניקים לתא עוד נגיעה של "פרימיום" נחשק. תנוחת הנהיגה יחסית נמוכה והמרחב בחלק הקדמי מספק. המרחב במושב האחורי הוא אחד הפחות טובים בקטגוריה. עם 240 ל' תא המטען קטן מהממוצע בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
מנוע גדול וחזק מהמוצע בקטגוריה בשילוב תיבה אוטומטית חלקה, מספקים ביצועים נמרצים ובמקביל גם אופי פעולה מעודן ושקט בנהיגה רגועה. צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים נספגים על ידי המתלים בצורה סבירה, אך בורות או שיבושים חדים מועברים בצורה לא-ממש נעימה. כך שהנוחות בינונית. עם מידת צמיגים נמוכה יותר ברמות הגימור הנמכות, יש לשער שנוחות הנסיעה תהיה טובה מעט יותר. בתחום בידוד רעשי הרוח והכביש, מאזדה CX-3 לוקה בחסר. כיול מוצלח של השלדה, הגה, מתלים יוצרים מכונית שכיף לנהוג בכביש מפותל.
-
תמורה למחיר
מאזדה CX-3 2018 מציע חבילה ייחודית בקטגוריה, עם יתרונות בולטים (תא נוסעים, אבזור, ביצועים) לצד חסרונות משמעותיים (נוחות נסיעה, מרחב מאחור ובתא המטען). התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה ZOOM 2 ליטר עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש במאזדה CX-3 2018
בשנת 2018 נוספה רמת גימור 'ספורט' (כעת יש שלוש רמות גימור), נוספה מערכת ה-GVC (ר"ת G-Vectoring Control) שאמורה לשפר ולעדן את התנהגות הרכב בפניות, ושודרג מערך הבלימה האוטונומית.
כדאי לשים לב: בתחילת שנת 2019 הגיע דגם מעודכן לאחר מתיחת פנים קלה.
-
סיכום
עבור מי שרכב פנאי והנאה מנהיגה היא כוס התה שלו.