מאזדה CX-3 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה CX-3 הגיע לישראל במרץ 2017 – איחור של כשנה וחצי מהתכנון המקורי. בינואר 2018 הגיע הדגם לאחר שעבר שידרוג קל כשבינואר 2019 הגיע לישראל לאחר מתיחת פנים.
הריענון כולל עדכון לשבכה הקדמית, שינוי קל לפנסים האחוריים וחישוקי "18 חדשים. בתא הנוסעים נמצא עיצוב שונה לקונסולה המרכזית – הכוללת כעת משענת יד מרכזית, בלם חנייה חשמלי, גלגל הגה שחלקו התחתון קטום ודיפון שונה ומשודרג. כך למשל רמות הגימור 'זום' מקבלת דיפוני עור בדלתות, גימור מבריק לפתחי המיזוג וחומרי דיפון רכים בקונסולה המרכזית. רמת 'ספורט', מקבלת מושבים דמויי עור, וטבעות כרום בפתחי המיזוג ו'פיור וייט' מקבלת עור על משענת היד ואלקנטרה בדיפון הדלתות והקונסולה המרכזית. בנוסף מצטרפת רמת גימור 'מהדורה מוגבלת' כשלזו חישוקי "18, ריפוד עור נאפה בצבע חום אדמדם, דיפון דמוי עור לחלקים שונים, ותפעול חשמלי עם זיכרונות למושב הנהג.
אין שינויים טכניים, כשזהו הדגם החמישי שמאזדה מציגה עם טכנולוגיית סקייאקטיב שמיועדת למקסם צריכת דלק טובה וזיהום אוויר מופחת. פלטפורמה ומכלולים שונים הוא חולק עם מאזדה 2, ומציע בסיס הגלגלים זהה (257 ס"מ). המנוע גדול וחזק מהמקובל בקטגוריה – 2.0 ליטר, 156 כ"ס – ונתוני הביצועים בהתאם. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ולהנעה קדמית.
היצע מערכות הבטיחות ברמת 'זום' וברמת 'ספורט' לא השתנה וכולל בלימה אוטונומית (עד למהירות של 80 קמ"ש ועם זיהוי הולכי רגל), התרעת סטייה מנתיב, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. רמת הגימור 'פיור-וויט', משתדרגת בבלימה אוטונומית מתקדמת יותר למהירות בינעירונית, ובבקרת שיוט אדפטיבית. מערכות אלה מצטרפות למערכות שכבר קודם היו ברמת גימור זו כמו ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, ועמעום אורות אוטומטי. ברמת 'פיור וויט' (כמו גם ברמת גימור 'מהדורה מוגבלת' הזהה לה) אין צורך בהתקנת מובילאיי.
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא השיג ציון של ארבעה כוכבים, אבל הוא נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית כלל, ובישראל הוא משווק מיומו הראשון עם המערכת (שגם שודרגה ב-2018).
-
עיצוב ונוכחות
למעט שינוי צלעות הגריל, עדכון קליל לפנסים האחוריים ובגרסה הבכירה גם עיצוב מחודש לחישוקי ה-"18, מתיחת הפנים דלגה על ריענון העיצוב החיצוני. וטוב שכך. כי למרות שעברו כמעט חמש שנים מאז שהוצג, הוא עדיין נראה מודרני ורענן.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים שידרגה את בלם היד שהפך חשמלי. זה אפשר לשנות את מבנה הקונסולה המרכזית של מאזדה CX-3 2019 ולהציע תאי אחסון שימושיים יותר וגם משענת יד מרכזית. בנוסף שודרגו החומרים שמלכתחילה היו טובים מהממוצע בקבוצה. המרחב מלפנים מספק, כשמאחור המרחב לברכיים ולראש מצומצם. תא המטען קטן מהמקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע חזק (156 כ"ס) ששמח לטפס בסל"ד, ותיבת ששת ההילוכים הפלנטרית הזריזה משלימים את אחת מיחידות ההנעה המוצלחות ביותר בקטגוריה. ההיצע הגובר של מנועי טורבו קטנים הוביל לכך שצריכת הדלק של מאזדה CX-3 2019 כבר פחות טובה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר היא בנונית מינוס ומשתפרת רק במעט כשיוצאים מהעיר. זה בולט בעיקר על תלאי סלילה ושיבושים בינוניים ומעלה. יש סיכוי שבגרסת הבסיס עם חישוקי "16 המצב יהיה טוב מעט יותר. רעשי הכביש והרוח לא מסוננים מספיק ונוכחיים כבר במהירות נמוכה. למכונית יש אופי ספורטיבי, ולא רק בהשוואה לרכבי פנאי אחרים בסגמנט.
-
תמורה למחיר
מאזדה CX-3 2019 עדיין מציע חבילה ייחודית בקטגוריה. מצד אחד עיצוב, אבזור, אווירה כמעט ויוקרתית ויכולת דינמית. ומצד שני מרחב צפוף מאחור, נוחות נסיעה בינונית ובידוד רעשים חסר. התמורה שבעבר היתה טובה, מעט יורדת לנוכח התחרות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה פיור וויט 2 ליטר עם כ-600 יחידות.
-
מה חדש במאזדה CX-3 2019
ב-2019 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה קוסמטית מבחוץ ומבפנים, והוספת רמת אבזור בכירה.
-
סיכום
אופציה ייחודית ומעט יקרה.