מאזדה CX-3 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הוא הוצג בסוף 2014 ותוכניות השיווק בישראל דיברו על אמצע 2015, אבל היקף ייצור מוגבל, ביקוש גבוה, ומו"מ ממושך של היבואנית על המחיר, הובילו לעיכוב בשיווק הדגם בישראל שלבסוף הגיע במרץ 2017. מבחינת היצרנית (וגם היבואנית) זו המכונית שיועדה לבנות סביבה את ההילה המותגית החדשה, זו שתייצר את הנחשקות למותג, וזו שמסמנת את המעבר לכיוון החדש והסמי-יוקרתי של מאזדה.
מאזדה CX-3 מפוסל בשפת הקודו (Kodo) – ממש כמו ה-2 החדשה, עימו הוא חולק פלטפורמה ומכלולים (השניים גם הוצגו בסמיכות). את בסיס הגלגלים (257 ס"מ) הוא חולק עם מאזדה 2, אבל הוא ארוך משמעותית (427.5 ס"מ, 21 ס"מ יותר מהסופרמיני), רחב ב-7 ס"מ (176.5 ס"מ) וגבוה ב-4 ס"מ (153.5 ס"מ). גם כאן מדובר בטכנולוגיית סקייאקטיב שמיועדת למקסם צריכת דלק טובה וזיהום אוויר מופחת. זהו כבר דגם חמישי מבין דגמי מאזדה עם טכנולוגיה זו.
CX-3 מגיע אלינו עם מנוע 2.0 ליטר שמייצר 156 כ"ס – מנוע גדול וחזק מהמקובל בקטגוריה, ונתוני הביצועים בהתאם. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ולהנעה קדמית.
יש שתי רמות אבזור שגם דומות בתכולתן לקיים במאזדה 2. הרמה הבסיסית 'זום' כוללת מולטימדיה עם בלוטות' ומצלמה, חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, שמשות כהות ועוד. רמת 'פיור-וויט' הבכירה מוסיפה חישוקי "18, תאורת לד, מפתח חכם, תצוגה עילית, ריפודים ודיפוני עור, ובכלל תא נוסעים מהודר יותר.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (עד למהירות של 30 קמ"ש) והתרעת סטייה מנתיב. רמת הגימור 'פיור-וויט', מוסיפה ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, ועמעום אורות אוטומטי. בקטגוריה הזו, זה מספיק כדי להכתיר אותו כמלך אבזור הבטיחות בישראל. במבחני הריסוק האירופאים CX-3 השיג ציון של ארבעה כוכבים, אם כי יש לציין שהוא נבחן ללא מערכת הבלימה האוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה CX-3 2017 עובר בקלות את מבחן הרושם. במיוחד בגרסת ה'פיור-וויט' שמצוידת בחישוקי "18 ובתאורת לד.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב דומה לזה שנמצא במאזדה 2, וגם כולל פלסטיק נוקשה, אבל שפע חומרים, צבעים ומרקמים מקנה לתא מראה עשיר בהרבה מהמקובל בקטגוריה. בנוסף יש המון אבזור. הרבה מעבר למה שמקובל בסגמנט, וגם יש מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שעדיין אינן אופייניות בקבוצה. מלפנים המרחב מספק כשתנוחת הנהיגה יחסית נמוכה. מאחור המרחב מצומצם לראש ולברכיים. נפח תא המטען עומד על 240 ל' – קטן מזה של סופרמיני ממוצעת.
-
מנוע וביצועים
הוא מגיע לישראל בגרסה החזקה ביותר עם מנוע 2.0 ל', 156 כ"ס. המנוע מפגין גמישות טובה ונכונות רבה לטפס בסל"ד לעבר הקו האדום. התיבה מורידה הילוך בזריזות גם במצב הניהוג הרגיל. למרות המנוע הגדול, צריכת הדלק דומה לממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
תפקוד המתלים מזכיר מאוד את זה שב-2. הם מסננים ביעילות שיבושים קטנים, ומתמודדים בצורה טובה עם גלים בכביש. אבל יש להם בעיה עם שיבושים חדים כגון טלאי סלילה לא מוקפדים, חריצי חיבור בגשרים או מכסי ביוב בולטים. התוצאה היא נוחות נסיעה בינונית מינוס בעיר, ובינונית פלוס מחוץ לעיר. יש לצפות שברמת הגימור הבסיסית עם חישוק "16 נוחות הנסיעה תהיה מעט טובה יותר, בעיקר בעיר. רעשי כביש ורוח בולטים כבר במהירות נמוכה. מאזדה CX-3 2017 זורח בסעיף התנהגות הכביש. הגה טוב יחסית למקובל ומתחבר לשלדה שמכוילת נכון.
-
תמורה למחיר
הוא בולט לטובה בזכות אווירה עשירה וכמעט יוקרתית בתא הנוסעים עם אבזור נדיב וביצועים תוססים. אבל המושב האחורי צפוף, בידוד הרעשים לוקה והמחיר גבוה. התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה PURE WHITE 2 ליטר עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת ZOOM 2 ליטר עם כ-250 יחידות.
 
-
מה חדש במאזדה CX-3 2017
הדגם נחשף בשנת 2014 אך הגיע לישראל במרץ 2017 עם מנוע אחד (2.0 ל') ובשתי רמות גימור.
-
סיכום
רכב פנאי שפונה גם אל החושים.