מרצדס C קלאס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השישי (אם מחשיבים את 190) של המשפחתית הגדולה של מרצדס נחשף בפברואר 2021. מדובר בדגם היושב על פלטפורמה משופרת מאוד (MRA II) של הדור היוצא.
עיצובה החיצוני מיישר קו עם S קלאס העדכנית. גם סביבת הנהג מציגה את הסגנון העכשווי של מרצדס הכולל לוח מחוונים דיגיטלי (עד 12.3 אינץ', תלוי ברמת הגימור) ומסך מולטימדיה אנכי גדול במרכז הקונסולה.
מידותיה גדולות ונדיבות משל הדור היוצא - היא ארוכה ב-6.5 ס"מ (475 ס"מ סה"כ), רחבה בסנטימטר (182 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-2.5 ס"מ ומגיע ל-268.5 ס"מ. הנתון האחרון מעניין שכן מרצדס A קלאס הקטנה יותר מציגה בסיס גלגלים ארוך במעט.
היצע יחידות ההנעה כולל מגוון מנועי טורבו לוגמי בנזין ודיזל ומערך היברידי-מתון כמו גם גרסאות PHEV. לישראל מגיעות גרסת C180 בעלת מנוע 1.5 ל' עם 170 כ"ס ו-C300 בעלת מנוע 2.0 ל' עם 258 כ"ס. לשתיהן הנעה אחורית ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.
בצד ההיברידי ישנה גרסת C300e המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' למנוע חשמלי להספק משולב של 278 כ"ס. הסוללה כאן גדולה מהנהוג בסגמנט (25.3 קוט"ש) ולכן טווח הנסיעה החשמלי ארוך מהמקובל עם כ-100 ק"מ בין טעינות (WLTP). יש אפשרות לטעינה מהירה. בהמשך צפויה להגיע אף גרסת PHEV עם מנוע דיזל.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2021.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
בטיחות
מרצדס C קלאס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציונים גבוהים במיוחד בכל הסעיפים: 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים ו-80% בהגנה על הולכי רגל.
אבזור הבטיחות מאוד מתקדם ומעבר למערכות ה"רגילות" כגון בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיבה הנסיעה ועוד ה-C קלאס מצוידת גם במעבר נתיב וניטור אקטיבי של שטחים מתים.
-
סיכום