מרצדס E קלאס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2021 החל בארץ שיווקה של E קלאס מחודשת. מתיחת הפנים מביאה איתה שינוי נרחב יחסית לכפי שהורגלנו ממרצדס, במיוחד בעיצוב החלק האחורי - שם יחידות התאורה המרובעות הוחלפו ביחידות מלוכסנות וצרות. גם מלפנים יש יחידות תאורה חדשות, פגוש וסבכה שונים ועוד עדכונים קלים, שאמורים לסייע ל-E קלאס ליישר קו עם העיצוב המודרני של מרצדס.
החברה ניצלה את מתיחת הפנים גם לשדרוג תא הנוסעים והאבזור. כל גרסאות ה-E קלאס יציעו מעתה שני מסכי "10.25 (מולטימדיה+מחוונים) או שני מסכי "12.3 בתוספת תשלום. מערכת ההפעלה MBUX לביצוע פעולות בפקודות קוליות שודרג.
בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה למערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, שתאפשר נהיגה כמעט ללא מעורבות נהג אנושי עד 60 קמ"ש בתנאים מסוימים. בקרת השיוט האדפטיבית גם תיעזר במערכת הניווט ובדיווחים בזמן אמת, כדי להאט לפני עומסי תנועה, צמתים, עיקולים וכיכרות.
הגרסה ההיברידית-נטענת הפופולרית בישראל היא E300e: מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס, מנוע חשמלי 122 כ"ס והספק משולב של 320 כ"ס; סוללה בקיבולת 13.5 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי של 57 ק"מ.
מרצדס E קלאס 2021 מוצעת ברמת הגימור 'אדישן', וזו כוללת, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים. רמת הגימור 'פרמיום' עשירה יותר, ובזו גם מושבים אקטיביים ומצלמות היקפיות.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, הימנעות מתאונה, וסיוע בשמירת מרחק בשיוט רגוע (גם ללא בקרת השיוט).
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים עשתה טוב ל-E, כעת עם הופעה יותר מובחנת ועכשווית, ועם זאת אינה אגרסיבית מדי. כעת היא פחות דומה ל-C היוצאת, והשבכה המשורגת מעניקה לה אופי מכובד משלה.
-
תא נוסעים ומטען
עם פתיחת הדלת מתגלה סביבת נהג עשירה ומזמינה. החומרים נעימים לעין ולמגע, ודיפון העץ משתלב היטב בגווני ריפוד חום דמוי-עור. את מרב תשומת הלב תופסים צמד צגי 12.3 שהגיעו לכאן במסגרת מתיחת הפנים – ומערך MBUX בגרסה משופרת. פריטים רבים נוחים לתפעול, אך לא אהבנו את פקדי המגע החדשים שעל גלגל ההגה, כעת בכיוון חשמלי; הם צפופים ואינם נוחים לתפעול.
תנוחת הנהיגה הנמוכה קצת מפתיעה, ונדרש זמן כדי לסגל תנוחה נוחה.
מפרט הבטיחות עשיר, אבל הוא היסטרי כאשר המערכת פסיבית, וכאשר מדובר במערכת אקטיבית פעולתו בוטה ולעיתים גם מבהילה.
 
מאחור המרחב נאה למדי כיאה למכונית סלון. לתא המטען (370 ליטר) מבנה מוזר בגלל מיקום הסוללות, וקשה למקם כאן מזוודה גדולה, למשל.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי מייצרים 320 כ"ס ו-71.4 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה אחורית; בכביש, מרצדס E קלאס 2021 היא מכונית מאוד מהירה, יש לה יכולות עקיפה בעומס ויכולת צבירת מהירות בקלות במעלה הררי תלול וממושך.
 
פעולת התיבה זורמת וחלקה, ואפילו בתפעול ידני קשה לשים לב שהילוך שולב. מצד שני, כאשר חוזרים למצערת, בייחוד בנסיעה איטית, התגובות אינן תמיד חלקות – לפעמים נוצרת השהייה, ואז תחילת הפעולה חזקה מדי.
 
-
נוחות והתנהגות
כמו בעוד לא מעט גרסאות היברידיות כאלה, כבדות מהרגילות – כאן ב-290 ק"ג – גם כאן האתגרים בפני מערך המתלים גדולים יותר, והתוצאה היא נוחות נסיעה נאותה אך לא מצוינת. בעיר, שיבושים קטנים לא תמיד נספגים היטב, גדולים גורמים לנדנוד. גם מחוץ לעיר הנוחות טובה והנסיעה נעימה, אבל חסר ריסון על פני גלי כביש. רעשי הכביש סבירים, רעשי הרוח בולטים יותר.
E קלאס אינה מכונית ספורטיבית, כמובן, אבל כאשר לוחצים על המצערת היא תצלח פניות ועיקולים בקצב מהיר ותזכיר איזה ציר מניע אותה. היא מספקת חוויה דינאמית מפתיעה, בהינתן הממדים והאופי המוצהר של הרכב, ומשלים אותה היגוי שמשקלו נכון ויש לו פעולה מדויקת. כמו בהרבה גרסאות היברידיות-נטענות אחרות, גם כאן התגובה לבלימה אינה פרוגרסיבית מספיק.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של E קלאס מתחיל קצת מעל חצי מיליון שקלים. אומנם התחרות קטנה ומחירם של הדגמים המתחרים נמוך אך במעט, אבל במחיר הזה, מרצדס E300e יקרה מדי.
-
צריכת דלק
הטווח החשמלי הרשמי הוא 57 ק"מ, אך בפועל במהלך היום הלוהט והפקוק הגענו ל-41 ק"מ. ביום המבחן העמוס צריכת הדלק הייתה 11.7 ק"מ/ל' בתפעול משולב, 8.5 ק"מ/ל' עם מנוע הבנזין. בטיול נינוח ובסיוע הסוללה הצריכה היא 16.1 ק"מ/ל', ובלעדיה 13.5 ק"מ/ל', ואלה נתונים טובים לרכב כה גדול. נפח מיכל הדלק, 50 ליטרים, קטן מדי.
-
מה חדש במרצדס E קלאס 2021
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים.
-
סיכום
מרצדס E קלאס מעניקה את החוויה הנדרשת ממכונית סלון של מותג יוקרה, מצטיינת ברוב התחומים, והגרסה ההיברידית מוסיפה על כל אלה יכולת נסיעה בחשמל בלבד בין 40 ל-45 ק"מ. ולמרות שנוחות הנסיעה אינה מצטיינת בכל תוואי, אי אפשר שלא להתרשם מהיכולת הכוללת, גם להיזכר ביתרון מכונית הסלון על רכב הפנאי.