מרצדס E קלאס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2017 נחתה בארץ גרסת הקופה של מרצדס E קלאס. E קופה מוצעת בשלוש גרסאות הנעה. הבסיסית היא ה-E200, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ו-184 כ"ס. מעליה נמצאת ה-E300, המוצעת עם אותו המנוע אך עם הספק גבוה יותר של 245 כ"ס. בראש המבחר המקומי ניצבת ה-E400, לה מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר ושני מגדשי טורבו, והספק מרבי של 333 כ"ס.
לכל הגרסאות תיבת תשעה הילוכים אוטומטית, לגרסאות הבסיס הנעה אחורית ול-E400 הנעה כפולה. המתלים התקניים מבוססים על קפיצי ברזל שגרתיים, ובתוספת תשלום ניתן להזמין מתלים מתכווננים - ברזל או מתלי אוויר.
ה-E קופה מוצעת בשתי רמות גימור - "ספורט אדישן" (E200) או "AMG" ב-E300 וב-E400. מפרט אביזרי הנוחות דומה בכל רמות הגימור, וכולל בין היתר כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות, ממשק מולטימדיה עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תפעול מגלגל ההגה עם מתגי מגע ועוד.
ההבדל העיקרי בין רמות הגימור נוגע למסכי התצוגה - זוג מסכים בגודל "12.3 (אחד משמש כלוח מחוונים, שני למולטימדיה) תקבלו רק ברמת האבזור AMG, בעוד שבגרסה הבסיסית מוצע לוח מחוונים שגרתי (אנלוגי) עם מסך מידע מרכזי ("7), ומסך מולטימדיה בגודל "8.4. רמות האבזור מובדלות גם בעיצוב - פגושים, חצאיות ומסיטי רוח שונים מלפנים ומאחור, חישוקי "19 לעומת "18 בדגם הבסיס, ודיפון מהודר יותר בתא הנוסעים.
הבדלים משמעותיים יותר קיימים באבזור הבטיחות: המפרט התקני כולל בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ומערכת קדם-תאונה. רמת הגימור AMG מוסיפה בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בעומס תנועה, מערכת עזר להתחמקות ממכשול ותאורת דרך ("אור גבוה") אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
עם רמת האבזור AMG שהייתה ברכב המבחן, עם שבכה נאה ופגושים מעט קרביים יותר, קיבלתם מכונית שמהווה דוגמא לעיצוב נכון, מהסוג שצריך ללמד בבתי הספר לעיצוב בשיעור "קופה יפה תעשה לך". ל־E אין קורה B והיעדרה מוסיף ליופייה שעשוי מפרופורציות וקימורים שמידתם מדויקת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של מרצדס E קלאס 2018 מרשים לא פחות מהעיצוב החיצוני. עם פתיחת הדלת הגדולה מקבלים את פניך צמד מושבים עטופים בעור איכותי, נאים, גדולים ועם שפע אפשרויות כוונון. מול הנהג שני מסכי "12.3; השמאלי משמש כלוח מחוונים עם שלוש אופציות תצוגה שונות. התפעול דורש הסתגלות.
המרחב מלפנים טוב בכל הממדים, ורק מרווח הראש עלול להיות גבולי במקצת לגבוהים. איכות ההרכבה טובה מאוד וגם איכות החומרים.
מאחור תמצאו פתחי מיזוג וצמד מושבים שמציעים מרווח ברכיים מפתיע לטובה ומרווח ראש חסר לגבוהים. תא המטען גדול ושימושי כמצופה אך הפתח לא גדול.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסה הנבחנת מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המספק 245 כ"ס ו־37.7 קג"מ, והוא משודך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים המעבירה את הכוח לאחור.
המנוע עושה את עבודתו נאמנה, ראוי לציון גם בהתייחס למשקל, 1680 ק"ג. המנוע והתיבה מסדרים ל־E ביצועים טובים והתאוצות יעילות מאוד, גם אם אלה לא ידביקו אתכם למושב.
התיבה עובדת כמעט תמיד מצוין. בכל הקשור לצריכת דלק, בשיוט נינוח קיבלנו 14.9 ק"מ/ל', ובימי המבחן המאומצים הממוצע עמד על 9.5 ק"מ/ל', נתון טוב מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר רמת הנוחות של מרצדס E קלאס 2018 אינה אחידה; לפעמים היא נוחה, אבל מתקשה על בורות עמוקים יותר. גם מחוץ לעיר נרשם חוסר אחידות, אבל הפערים שם היו גדולים יותר. איכות הנסיעה טובה, ורעש רוח קל בשיוט ורעשי כביש נשמעו, אך בעוצמה לא מציקה.
בכביש המפותל הרשימה ה־E ביכולתה. היא לא סכין חדה ועצבנית, לא מאוד מערבת, אבל יכולתה הדינאמית טובה והיא מהנה לנהיגה. הבלמים טובים, אבל רשמו התעייפות קלה בעומס.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של ה־E קופה גבוה, אבל למתחרים אין גרסאות כניסה שכאלו. כך שבהפוך־על־הפוך, המחיר פחות יקר מהמקובל...
-
מה חדש במרצדס E קלאס 2018
במרץ 2018 החל שיווק גרסת העל של ה-E קלאס. מבין שתי הגרסאות של E63 AMG, מציעה היבואנית את גרסה S החזקה יותר – עם 612 כ"ס ו-86.6 קג"מ, המופקים ממנוע בנזין V8 בנפח 4.0 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו. המשך מערכת ההנעה כולל תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT, פלנטארית – אך ללא ממיר מומנט), דיפרנציאל אחורי אלקטרוני מוגבל החלקה והנעה כפולה - הכוללת גם מצב של הנעה אחורית בלבד. E63 S מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות בלבד, למרות משקל עצמי של 1955 ק"ג.
-
סיכום
פוגעת במטרה.