מרצדס E קלאס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2016 הושק בישראל הדור החדש של מרצדס E קלאס. מכונית הסאלון של החברה ממשיכה את הקו שהתוותה ה-S בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, ולוקחת את התחום צעד נוסף קדימה –מערכת שמירת נתיב וניטור שטחים מתים, כמו גם התרעה על עייפות נהג, יכללו כבר ברמת האבזור הבסיסית (אוונטגרייד). בשילוב עם בקרת השיוט האקטיבית, המערכת יודעת "לעקוב" אחר רכב אחר בנהיגה עצמאית עד למהירות של 210 קמ"ש.
המערכות המתקדמות יותר – בלימה אוטונומית, מערכת סיוע בתמרוני התחמקות ומערכת התאורה המתקדמת מולטי-בים – יגיעו כסטנדרט רק ברמות האבזור הגבוהות יותר, אדישן ו-AMG. ברמת האבזור הבסיסית תוצע תאורת כל-לד פאסיבית.
אבזור הנוחות והפאר הסטנדרטי כולל מושבים חשמליים עם זיכרונות ודיפון דמוי עור בכל רמות האבזור; בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור; גג שמש; מפתח חכם; לוח מחוונים מוקרן, שאליו צמוד מסך גדול ("12.3); מערכת חניה אוטומטית ועוד ועוד.
מרצדס E קלאס 2017 הושקה עם שלושה מנועים ובשלוש רמות גימור (כאמור – אוונטגרייד, אדישן ו-AMG). E200 עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו 184 כ"ס. E220d עם מנוע 2.0 ליטר דיזל 194 כ"ס ו-3.0 ליטר, גם כן דיזל, עם 258 כ"ס, ב-E350d. כולם משודכים לתיבת ההילוכים החדשה של החברה, 9G-Tronic, שכמשתמע משמע, מציעה תשעה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
למרצדס E קלאס 2017 הופעה נאה ומכובדת בבסיסה, אך ניכר מלפנים ומאחור ניכר דמיון רב מדי ל-C הקטנה ממנה. למרות הדמיון לאחיותיה, זו מכונית נאה, והחישוקים הגדולים וחבילת AMG החיצונית (כולל שבכה נאה) משלימים הופעה מכובדת.
-
תא נוסעים ומטען
בלי ספק, אחד מהדברים היותר מרשימים ב-E החדשה הוא סביבת הנהג שלה, שמיישרת קו עם זו שבאחות הגדולה. כמו ב-S, ניצבים מול הנהג ועד למרכז הקונסולה שני מסכים מגודלים באיכות מעולה. במרכז תמצאו ארבעה פתחי מיזוג נאים, עץ בגימור משובח ובכלל שילובי צבעים נהדרים.
המרחב מלפנים טוב בכל הממדים, עם שפע אפשרויות כוונון למושבים. מאחור המרחב טוב אך לא מצטיין; תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
ה-E מתקשה להסתיר את העובדה שהיא מונעת בסולר, ובנסיעה עירונית צליל הדיזל מורגש. נתוני מנוע ה-2.0 ליטר נאים, והוא מייצר 194 כ"ס ו-40.8 קג"מ המועברים (כמו בשאר הגרסאות) לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים וממנה לגלגלים האחוריים. זו יחידת הנעה טובה, אפילו טובה מאוד בכל הקשור ליעילות, ופעולת התיבה מרשימה מאוד בזכות שילוב הילוכים חלק להפליא ובלתי מורגש.
כצפוי, המנוע חסכוני ולא התקשינו להגיע ל-20 ק"מ/ל' בשיוט, ובימי המבחן שכללו גם קטעים מהירים, נרשם ממוצע נאה של 14.8 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים מעט רכים, והדבר מורגש במעבר על גלי כביש במהירות גבוהה; מחוץ לעיר עוברים חלק מהשיבושים הבינוניים לתוך תא הנוסעים. בנוסף מחוץ לעיר בלטו מדי פעם רעשי כביש, ובמהירות גבוהה גם מעט רעשי רוח.
בפיתולים מקבלים יכולת דינאמית מרשימה משולבת ברמת ביטחון גבוהה. ההגה מפתיע לטובה, הוא מדויק והמשקל שלו טוב, וגם הבלמים מצוינים.
 
-
תמורה למחיר
ה-E קלאס פחות מרשימה במחירה ההתחלתי, היקר מזה של המתחרות, אך מציעה אבזור נוחות ובטיחות שופע כבר בגרסת הכניסה - וחסכונית מאוד בדלק בגרסאות הדיזל.
-
מה חדש במרצדס E קלאס 2017
במחצית הראשונה של 2017 הוצגה בחו״ל גרסת הקבריולה של ה-E קלאס. כמיטב המסורת, גם ה-E קבריולה החדשה מצוידת בגג-רך בעל מנגנון קיפול חשמלי. הגג נפתח ונסגר בתוך 20 שניות, וניתן לעשות זאת תוך כדי נסיעה במהירות של 50 קמ"ש.
בדומה לגרסת הקופה, גם גרסת הקבריולה מתבססת כעת על רצפת E קלאס – ולא על רצפת ה-C קלאס, כפי שהיה בדור הקודם (וב-20 השנים האחרונות). המשמעות היא שה-E קבריולה החדשה גדולה משמעותית מקודמתה – הן מבחוץ והן מבפנים.
היצע המנועים זהה לזה של גרסת הקופה, עם הספקים הנעים בין 184 כ"ס ל-333 כ"ס בגרסאות ה'רגילות', ו-401-612 כ"ס בגרסאות הביצועים שתוצגנה בהמשך. שיווק המכונית בישראל החל בדצמבר 2017.
 
-
סיכום
מכונית סלון משובחת.