מרצדס E קלאס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הוצג הדור החדש של ה-E קלאס, דור עשירי במספר.
כמקובל במרצדס, גם הדור החדש של מכונית הסאלון מציע את מיטב הטכנולוגיה הקיימת בעולם הרכב, הן ברמה הבטיחותית והן ברמת הפאר.
בהתאם למציאות העכשווית, הדגש ב-E קלאס הוא על מערכות הבטיחות המתקדמות - אלו יוצרות רף חדש בסגמנט הסאלון ובכלל, המקרבות את עולם הרכב למכונית האוטונומית יותר מתמיד.
ל-E קלאס מגוון מנועים רחב ומרשים - מ-2.0 ל' טורבו-בנזין עם 184 כ"ס ועד גרסאות AMG אימתניות, עם מעל 600 כ"ס.
לישראל הגיעה ה-E קלאס בסוף יוני 2016, כשהיא חמושה במרבית מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות (גם אם כאופציה), אבל במפתיע - עם היצע מנועים קטן יחסית, המבוסס ברובו על מנועי דיזל; בזכות הטבות מס, הגרסה הפופולרית היא בנזין-היברידית - מדובר על יחידה נטענת-שקע, המבוססת על מנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין ומנוע חשמלי, המייצרת הספק משולב של 283 כ"ס ו-61.1 קג"מ, לצד נתוני ביצועים כמו 6.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 47.6 ק"מ לליטר.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס E קלאס 2019 נראית מצוין – משלבת בין אופי מכובד למראה המודרני העכשווי של מרצדס. הדמיון ל-C גורם לכך שהיא אינה נראית כה גדולה, ומשדרת יותר קלילות ודינמיות מאשר בעבר. יחידות תאורה עדכניות תאורה וחישוקי "18 נאים משלימים חבילה מאוד ייצוגית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודרני ומאוד נעים לעין. סביבת הנהג מזכירה את זו שב-S, עם קווים גליים ושילובי עור ועץ שמייצרים סביבה עוטפת ועשירה. מול הנהג ממוקמים שני צגים גדולים ומחוברים שנראים טוב, ולמרות המורכבות לא קשה לתפעל את מערך השליטה. על ההגה פקדי מגע במקום לחצנים, ואלה לא תמיד נוחים לתפעול.
תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית אבל נוחה וכך גם המושב. המרחב מאחור מצוין, האווירה שם נעימה ורק לנוסע במרכז פחות מקום. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע 2.0 ליטר טורבו ומנוע חשמלי מייצרים הספק משולב של 283 כ"ס, ולתיבה האוטומטית 9 הילוכים. הטווח החשמלי המוצהר הוא 35 ק"מ ובפועל 20 ק"מ.
הנסיעה החשמלית, בתחילת הדרך, נעימה ושקטה כמובן, אבל גם במצב זה מנוע הבנזין מתערב לפעמים כשצריך קצת יותר כוח. בכבישים פתוחים ומהירים, חטיבת הכוח נוטה לוותר על החשמל ושומרת את מה שנותר למצבים אחרים. כך או כך, חטיבת הכוח פועלת באופן נמרץ, הביצועים טובים והזינוק זריז.
פעולת התיבה נעימה רוב הזמן. עם זאת, לעיתים, בייחוד במעבר מחשמל לבנזין, מתבצעת מעין הורדת הילוכים מורגשת, וזו גורמת לתיבה להתעכב בהילוך נמוך.
החיסכון בדלק תלוי במרחק שעוברים. כך, למשל, אחרי 56 ק"מ מהם 18 ק"מ חשמליים, המחשב הראה 17.5 ק"מ לליטר. אבל אחרי יום מגוון במסלול שאורכו 400 ק"מ שכלל גם קטעים מאמצים, הצריכה עמדה על 9.5 ק"מ/ל' – לא רע למכונית סלון.
 
-
נוחות והתנהגות
למרצדס E קלאס 2019 ההיברידית-הנטענת אין קפיצי האוויר אותם פגשנו בהזדמנויות קודמות, אלא קפיצים רגילים. הנוחות אינה מושלמת, והטיפול במפגעים קטנים אינו אחיד וכך לעיתים גם הריסון. עם זאת, רוב הזמן המכונית נוחה ונעימה לנסיעה, וגם רעשי הכביש המורגשים אינם מפריעים מדי.
לרכב יכולת דינמית טובה למדי ביחס לצפוי ממכוניות סלון גדולה עם תוספת משקל "היברידית", ובכבישים מפותלים ניתן לשכוח שמדובר ברכב כה גדול. לבלמים פעולה טובה רוב הזמן, ועם זאת, לעיתים, ממש לפני העמידה, הם הופכים חדים מדי - תופעה מוכרת במכוניות היברידיות בהן הבלמים משמשים גם לטעינה.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של ה-E קלאס גבוה, אך לא חריג בקבוצה. הגרסה ההיברידית-נטענת מציעה עסקה עדיפה בהרבה משאר הגרסאות.
-
מה חדש במרצדס E קלאס 2019
אין עדכונים בשנת המודל 2019.
-
סיכום
מכונית סלון מעולה.