מרצדס E קלאס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל בארץ שיווקה של E קלאס מחודשת. מתיחת הפנים הביאה עימה שינויי עיצוב נרחבים יחסית, שאמורים לסייע ל-E קלאס ליישר קו עם העיצוב המודרני של מרצדס.
כל גרסאות ה-E קלאס יציעו מעתה שני מסכי "10.25 (מולטימדיה+מחוונים) או שני מסכי "12.3 בתוספת תשלום.
בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה למערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, שתאפשר נהיגה כמעט ללא מעורבות נהג עד 60 קמ"ש בתנאים מסוימים. בקרת השיוט האדפטיבית גם תיעזר במערכת הניווט ובדיווחים בזמן אמת, כדי להאט לפני עומסי תנועה, צמתים, עיקולים וכיכרות.
הגרסה ההיברידית-נטענת הפופולרית בישראל היא E300e: מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 320 כ"ס; סוללה בקיבולת 13.5 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי של 57 ק"מ.
רמת הגימור 'אדישן' הבסיסית כוללת, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18 ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים. רמת הגימור 'פרמיום' מוסיפה מושבים אקטיביים ומצלמות היקפיות.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, הימנעות מתאונה, וסיוע בשמירת מרחק בשיוט רגוע (גם ללא בקרת השיוט).
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים עשתה טוב ל-E, כעת עם הופעה יותר מובחנת ועכשווית, ועם זאת אינה אגרסיבית מדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה ומזמינה. את מרב תשומת הלב תופסים צמד צגי 12.3 שהגיעו לכאן במסגרת מתיחת הפנים – ומערך MBUX בגרסה משופרת. פריטים רבים נוחים לתפעול, אך לא אהבנו את פקדי המגע החדשים שעל גלגל ההגה; הם צפופים ואינם נוחים לתפעול.
תנוחת הנהיגה הנמוכה קצת מפתיעה, ונדרש זמן כדי לסגל תנוחה נוחה.
מפרט הבטיחות עשיר, אבל הוא היסטרי גם כאשר המערכת פסיבית, וכאשר מדובר במערכת אקטיבית פעולתו בוטה ולעיתים גם מבהילה.
מאחור המרחב נאה למדי כיאה למכונית סלון. לתא המטען (370 ליטר) מבנה מוזר בגלל מיקום הסוללות.
-
מנוע וביצועים
היחידה ההיברידית נטענת שנבחנה מייצרת 320 כ"ס ו-71.4 קג"מ, לתיבה האוטומטית 9 הילוכים וההנעה אחורית; יש כאן שפע של כוח זמין, יכולות עקיפה בעומס וצבירת מהירות בקלות גם במעלה הררי תלול וממושך.
פעולת התיבה זורמת וחלקה, אולם כאשר חוזרים למצערת, בייחוד בנסיעה איטית, התגובות אינן תמיד חלקות.
-
נוחות והתנהגות
כמקובל בהיברידיות נטענות, כבדות מהרגילות – כאן ב-290 ק"ג – גם כאן האתגרים בפני מערך המתלים גדולים יותר, והתוצאה היא נוחות נסיעה טובה, אך לא מצוינת.
גם מחוץ לעיר הנוחות נאותה והנסיעה נעימה, אבל חסר ריסון על פני גלי כביש. רעשי הכביש סבירים, רעשי הרוח בולטים יותר.
ה-E קלאס מספקת חוויה דינאמית מפתיעה, בהינתן הממדים והאופי המוצהר של הרכב, ומשלים אותה היגוי שמשקלו נכון ויש לו פעולה מדויקת. כמו בהרבה גרסאות היברידיות-נטענות אחרות, גם כאן התגובה לבלימה אינה פרוגרסיבית מספיק.
-
תמורה למחיר
המחיר של E קלאס מתחיל קצת מעל חצי מיליון שקלים. אומנם התחרות קטנה ומחיר הדגמים המתחרים נמוך אך במעט, אבל במחיר הזה, מרצדס E300e יקרה מדי.
-
צריכת דלק
ביום המבחן העמוס צריכת הדלק הייתה 11.7 ק"מ/ל' בתפעול משולב. בטיול נינוח ובסיוע הסוללה הצריכה היא 16.1 ק"מ/ל'.
 
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי הרשמי הוא 57 ק"מ, אך בפועל הגענו ל-41 ק"מ.
-
מה חדש במרצדס E קלאס 2022
אין עדכונים במפרט בשנת המודל 2022.
-
סיכום
מכונית סלון משובחת - אך יקרה מדי.