מרצדס GLC 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2016 שחררה מרצדס את גרסת הביניים הספורטיבית, ה-GLC43AMG. המנוע, כמו בשאר גרסאות ה-43AMG הוא V6 בנפח 3.0 ליטר עם צמד מגדשים. ההספק הוא 367 כ"ס ו-53 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים ומשם אל ארבעת הגלגלים בחלוקה של 69% לאחור ו-31% לפנים. ל-AMG 43 קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים כסטנדרט, וניתנת אפשרות בחירה בין מספר מצבי נהיגה (נוחות, ספורט וספורט פלוס).
ה-43GLC לא קל במיוחד - 1780 ק"ג - ועם זאת, הביצועים טובים בהחלט: מ-0 ל-100 תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב ל-250 קמ"ש.
את גרסת ה-AMG הזוטרה תוכלו לזהות לפי ארבעת המפלטים מאחור, פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר, ספוילר על הדלת האחורית וחישוקי "19. אלו שרוצים גדול יותר יוכלו לקבל חישוקים בקוטר "21 (בתוספת תשלום, כמובן). בתא הנוסעים תמצאו מעט תפירה בחוט אדום, רקע "שחמט" בלוח במחוונים ומספר תגי AMG.
-
עיצוב ונוכחות
למרצדס GLC 2016 עיצוב מעוגל, מעודן והרמוני מקודמו שעוצב ל"הופעת שטח", עם זוויות חדות, חלונות גדולים וצדי רכב שטוחים. הרוחב נשאר, בסיס הגלגלים והאורך גדלו משמעותית ואילו הגובה ירד, וכך גם הפרופורציות החדשות שיפרו את ההופעה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, כמצופה וכנדרש ממרצדס, מרשים מיד עם פתיחת הדלת. עיצוב הפנים מוכר ומזוהה; שלושה פתחי מיזוג במרכז ומעליהם מסך "7 שמתופעל על ידי חוגה ומשטח–מגע. התפעול נוח, וקל ללמוד אותו במהירות. בלוח המחוונים נמצא מסך נוסף בגודל "5.5.
התא מאוד נעים לשהייה, עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות - אך חלק מהחומרים הרשימו פחות. המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווחי הראש והברכיים טובים גם לגבוהים. נפח תא המטען נאה (550 ליטר), אבל הכיסוי מגביל אותו, ובכל זאת הוא שימושי וטוב.
 
-
מנוע וביצועים
ה–GLC מוצע בארץ עם שני מנועים מוגדשים: דיזל (2.2 ל', 170 כ"ס ו–40.8 קג"מ) ובנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו–35.7 קג"מ - והוא זה שהניע את רכב המבחן. נציין ששני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית שיש לה תשעה הילוכים, וזו מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים.
ה–GLC אינו קל משקל (1735 ק"ג), אבל המנוע הגמיש מזיז אותו בקלות רבה. היכולת גבוהה גם בעלייה חדה וממושכת. התיבה פועלת היטב,אך מעט איטית לפעמים.
בשיוט ממוצע נרשמה צריכת דלק של 13 ק"מ/ל', ובימי המבחן המאומצים הממוצע עמד על 9 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
ה–GLC נוח ונעים בנסיעה מחוץ לעיר. נוחות הנסיעה טובה, הוא מרוסן היטב על גלי כביש ורק מעט שיבושים קטנים חודרים פנימה. פרט לרעשי רוח, הרכב שקט מאוד בנסיעה כזו. גם בעיר ה–GLC נוח רוב הזמן, אבל הוא מעט נוקשה על חלק מהשיבושים האופייניים שם.
בכביש המפותל, מציע ה–GLC אחיזה טובה. הכל עובד יפה כל עוד נוהגים יחסית עגול. מי שינהג מאוד מהר, ישמע הרבה יללות צמיגים, יחווה מתלים מעט רכים לנהיגה כזו ויפגוש בהעברת הילוכים לא חלקה מספיק.
 
-
תמורה למחיר
למרצדס GLC 2016 הרבה יתרונות ואין לו מגרעות משמעותיות. למעשה, הסעיף היחידי שבו הוא אינו מרשים, הוא המחיר; ה–GLC הוא היקר ביותר בקטגוריה שלו - והפער מגיע עד ל–20% מול גרסאות מקבילות אצל המתחרים הישירים.
-
מה חדש במרצדס GLC 2016
תחילת שיווק בישראל, במחצית הראשונה של 2016.
-
סיכום
ה–GLC הוא רכב פנאי טוב מאוד, ורושם שיפור נאה ביחס ל–GLK אותו החליף. תא הנוסעים נעים ומאובזר והמרחב מלפנים ומאחור מספק ביותר. יחידת ההנעה טובה והמתלים עובדים טוב במרבית הזמן. אבל הדבר החשוב מכל, ככל הנראה, וזה בהחלט נראה, היא העובדה שהוא משדר שילוב נכון של מסר פנאי מובהק עם מותג יוקרה סופר–מזוהה.