מרצדס GLC 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2015, רכב הפנאי הבינוני של מרצדס, ה-GLK, פינה את מקומו אחרי שבע שנות שירות. מחליף אותו דגם חדש – עם שם אחר, חלק מתכנית סימול הדגמים החדשה של מרצדס.
שמו של הדגם החדש הוא "מרצדס GLC", כשהאות C מייצגת את הבסיס, מרצדס C במקרה זה.
לטענת מרצדס, רכב הפנאי החדש גדול מקודמו, מרווח יותר ולמרות זאת קל בכ-80 ק"ג ממנו.
מרצדס GLC 2015 יוצע עם המגוון העדכני של מערכות הבטיחות של מרצדס, כולל מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל ובנוסף לה גם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכות התרעה על תנועה צולבת ורכב בשטחים מתים, "Pre Safe" של מרצדס ועוד.
עם תחילת שיווקו יוצע GLC עם מנועי דיזל, בנזין ומערכת היברידית; גרסה אחת של מנוע הדיזל, 220d, מפיקה 170 כ"ס ו-40.7 קג"מ. השנייה היא 250d עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ.
מנוע הבנזין בגרסת 250 מנפק 211 כ"ס ו-35.6 קג"מ, וכל הגרסאות הנ״ל מצוידות במערכת ההנעה הכפולה של מרצדס (4-MATIC) ובתיבה אוטומטית בת תשעה הילוכים (9G-Tronic).
הדגם החדש מוצע גם בגרסה היברידית נטענת-רשת (פלאג-אין). זו משלבת את מנוע הבנזין (211 כ"ס) עם מנוע חשמלי (116 כ"ס). על בסיס המצברים בלבד, יכול GLC לנוע בכוח המנוע החשמלי עד 34 ק"מ. גם לגרסה זו הנעה כפולה, אך תיבת ההילוכים היא בת 7 הילוכים "בלבד" (7G-Tronic המוכרת).
-
עיצוב ונוכחות
רכב הפנאי החדש מדבר בשפה העיצובית העדכנית של מרצדס והתוצאה נראית טוב בהחלט. הוא נהנה כמובן מהעובדה שהוא חדש לגמרי, אבל גם במבט שני או שלושים ה-GLC הוא מוצלח למראה.
-
תא נוסעים ומטען
רכבי ההדגמה בהשקה היו מצוידים, כרגיל, בכל טוב דפי התוספות של מרצדס ואין סוף תוספות ונגיעות שמקפיצות את תא הנוסעים בכמה רמות. אני משער כי כדי לקבל את התוספות הללו יידרש הלקוח בארץ להוסיף על מחיר הדגם.
אבל גם בלי כל אלו, תא הנוסעים של ה-GLC מרשים מאוד למראה. הקונסולה המרכזית, הטיפול בצבירי הכפתורים, המסך הגדול והגרפיקה שעליו – כל אלו משדרים איכות שלא קיימת אצל המתחרות הנוכחיות. במגע, כל זה מרשים קצת פחות, והתחושה היא שבמקומות מסוימים לא הקפידו מספיק.
מעבר לזה ממשיך ה-GLC להרשים עם מושבים נוחים, מרווח מצוין מלפנים ומאחור ותנוחת נהיגה טובה.
 
-
מנוע וביצועים
במהלך ההשקה נהגנו בשתי גרסאות: האחת בנזין, השנייה דיזל – ושתיהן משודכות (כמו כל ההיצע) לתיבה אוטומטית בעלת תשעה הילוכים שמעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים באופן קבוע. גרסת הבנזין (4 ציל', טורבו, 211 כ"ס) מציגה נתונים טובים על הנייר, אך בכביש התחושה לא מספיק נמרצת.
גרסת הדיזל (4 ציל', טורבו, 204 כ"ס), משלימה בדיוק את החסר. יש כאן 50.8 קג"מ החל ב-1600 סל"ד וזה בהחלט מורגש. זו יחידת ההנעה המתאימה לאוטו הזה. היא חסכונית יותר, כמעט ולא רועשת בהשוואה לבנזין ורק בנהיגה מהירה בכביש מפותל נוצרת תחושה שהאף כבד יותר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ב-GLC טובה. מתלי האוויר במכוניות ההשקה עשו עבודה טובה מאוד בספיגת קטעי סלילה לא מושלמים. גם עם צמיגי 20״ והדופן הצנומה שלהם הנוחות הייתה טובה, כאשר פעולה לא מושלמת נרשמת רק על שיבושים חדים. הצמיגים היו לא רק גדולי קוטר אלא גם מאוד רחבים ויצרו לא מעט רעשי כביש שבלטו על רקע השקט ששורר ב-GLC.
בכביש המפותל מרצדס GLC 2015 משרה המון ביטחון, ובכל מצב נהיגה היה נטוע על הכביש ומלא אחיזה בפניות. המינוס של כל היכולת (והמשקל) היה במידה מסוימת של ניתוק.
שתי הטענות הדינאמיות העיקריות הופנו לבלמים ולהגה; הבלמים היו מעט לא אפקטיביים במחצית הראשונה של מהלך הדוושה, ויכול להיות שהם היו פשוט עייפים בכב ההדגמה. הטענה השנייה מכוונת להגה, שאינו מדויק וקשה מאוד לצפות את פעולתו.
 
-
תמורה למחיר
ה-GLC הוא אמנם רכב מוצלח מאוד, אך הוא יקר בעשרות אלפי שקלים ממתחריו - ולאו דווקא בצדק.
-
מה חדש במרצדס GLC 2015
הצגת הדגם החדש בחו״ל במחצית השניה של 2015.
-
סיכום
ה-GLC מציע מענה מאוד משכנע לצרכים של הסגמנט הזה. הוא נראה טוב, מאובזר עד לגבות ומרשים בכל סוג של דרך.