ניסאן אקס טרייל 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף שנת 2015, באיחור מה לעומת התכנון המקורי (וההשקה בעולם) הגיע אלינו האח הגדול של הקשקאי, ניסאן אקס טרייל, אשר החליף לא רק את הדגם היוצא, אלא גם ובייחוד את הקשקאי שבעה מקומות.
בשלב הראשון הוא הגיע ארצה רק עם מנוע דיזל 1.6 ליטר 130 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית בלבד. מנוע הבנזין, 2.5 ליטר עם 173 כ"ס, איתו הוא הוצע בארה"ב, לא הגיע ארצה.
האקס טרייל נמכר בשתי רמות גימור: 'אסנטה' ו'טקנה'. לשתיהן מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, בלוטות', מצלמה וחיישני חנייה היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת, גג זכוכית פנוראמי. בדומה לקשקאי, האקס טרייל יציע אבזור בטיחות מתקדם כבר בגרסת הבסיס (מניעת תאונה עירונית, התרעה על סטייה מנתיב), ומערך עשיר יותר ברמת גימור טקנה הבכירה (שטח מת, זיהוי הולכי רגל, עייפות נהג ועוד). לטקנה גם מצלמות היקפיות, מפתח חכם, חניה אוטומטית, תא מטען נפתח חשמלית, ריפודי עור, תפעול חשמלי לכיוון מושבים קדמיים, פנסי לד וחישוקי 19" במקום 17" בדגם הרגיל.
-
עיצוב ונוכחות
האקס טרייל אינו נראה כמו קשקאי מתוח, אלא כמו אח גדול וחסון. יש דימיון ברור בין השניים בחזית ובפרטים שונים, אבל הוא לא מוגזם. הוא אינו נראה גדול או מגושם, אבל העובדה שהוא נחשף לפני הקשקאי מורגשת - הוא אומנם נראה עכשווי אך פחות קליל וצעיר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה ושימושית. לתחושה הטובה תורם האבזור הנדיב ודיפון דו-גוני ברמת הגימור הבכירה. המחוונים שגרתיים אך ברורים וצג המידע הצבעוני שבמרכזם נאה, גם אם מחשב הדרך אינו נוח במיוחד לתפעול. המולטימדיה המקורית ברורה ונוחה, אך התצוגה חסרת צבע. הראות לאחור אינה מבריקה והמושבים הקדמיים חסרים תמיכה. בשורה המרכזית מרחב גדול לרגליים וקצת פחות לראש. השורה השלישית מוגבלת לילדים במידות קטנות. בתפוסת נוסעים מלאה תא המטען קטן מאוד - כמקובל ברכבי שבעה מושבים - אך עם קיפול המושבים האחוריים מתקבל חלל גדול ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר דיזל (130 כ"ס) מציע זמינות כוח טובה וצובר מהירות באופן קליל ולא מאומץ. התפעול המדורג של התיבה מצליח לחקות ביעילות פעולת תיבה אוטומטית קונבנציונלית.
התלונה היחידה הא לגבי השתהות בולטת ביציאה מהמקום. במהירויות איטיות ובעמידה המנוע רועש, גם אם לא בווליום צורם. צריכת הדלק יותר ממפצה על כך - בשיוט הוא השיג 17.5 ק"מ לליטר וביום שכלל קטעים מאומצים השיג 12.1 קילומטרים לכל ליטר. מכובד מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
ניסאן אקס טרייל 2015 אינו נוח במיוחד בעיר, שם הוא מתקשה בעיקר על שיבושים גדולים. מחוץ לעיר המצב משתפר וריסון התנודות טוב. רעשי הכביש בולטים מדי ולעיתים גם רעשי הרוח. בשבילים מפולסים אקס טרייל מפתיע ביכולת לנוע מהר ובאופן נעים, אך על שבילים משובשים דורש תשומת לב.
ברמת הגימור הגבוהה האחיזה טובה מבגרסת הבסיס, בזכות צמיגים רחבים יותר, וגם משקל ההגה נכון יותר. הניהוג צפוי ובטוח, אך הבלמים מתעייפים מהר בעומס.
 
-
תמורה למחיר
רמת הגימור הבסיסית מציעה תמורה טובה לכסף, בזכות שילוב מנוע דיזל חסכוני ושבעה מושבים. רמת הגימור הבכירה יקרה יחסית ופחות אטרקטיבית בתמורתה.
-
מה חדש בניסאן אקס טרייל 2015
השקת הדגם בארץ לקראת סוף 2015.
-
סיכום
ניסאן אקס טרייל 2015 מציע חבילה בוגרת, עגולה, עם חטיבת כוח יעילה, אבזור נאה, תא נוסעים מרווח לחמישה, ואפשרות להסעת שבעה.