ניסאן מיקרה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
דור חדש למיקרה הוצג, והחל להימכר כבר שנה שעברה. אבל הוא רק מיוצר עם תיבה ידנית, ובהעדר אופציה לתיבה אוטומטית, דחה היבואן את תוכניות השיווק בישראל (כפי שהתרחש במדינות נוספות בעולם כמו קנדה למשל). ניסאן תכננה להתחיל בייצור גרסה אוטומטית בסוף 2017 עבור שנת הדגם 2018. בפועל תוכניות היצרן נדחו כמעט בשנה, ורק בסוף 2019 יגיע לישראל הדור החדש של המיקרה.
זו שנה שמינית בה נמכר בישראל הדור הרביעי של ניסאן מיקרה. הרבה מעבר למתוכנן. הדור הזה הגיע לישראל לראשונה בינואר 2011, ולאחר מתיחת פנים שעיקרה קוסמטית בינואר 2014. התקופה הארוכה ללא עדכון כלשהו, והמתחרות הצעירות גרמו לכך שמיקרה בעיקר משווקת לציי רכב וחברות השכרה.
מיקרה הזו שמבוססת על פלטפורמת V של ניסאן, מגיעה לישראל מהודו, ומציעה מנועים קטנים ועדיין יחסית חסכוניים. בשל כך בחר היבואן להצמיד לדגם בישראל את הכינוי 'אקו מיקרה'.
מתחת למעטפת נמצא את אותה יחידת כוח שמשרתת את הדגם ב-8 שנים האחרונות (משנת 2011): בנזין אטמוספרי, 3 צילינדרים, בנפח 1.2 ל' שמייצר 80 כ"ס, ומשודך לתיבה ידנית או לאוטומטית-רציפה עם שני יחסי העברה קבועים כדי ליצור תחושה "אוטומטית" יותר.
כיוון שהמתחרות מודרניות יותר, ומיקרה בשנתיים האחרונות בעיקר פונה לציי רכב וחברות השכרה, היא משווקת בישראל רק ברמת הגימור הבסיסית, 'ויזיה'. לזו מערכת שמע מקורית עם בלוטות', מראות מתקפלות חשמלית, ותפעול חשמלי לחלונות הקדמיים. בתחום הבטיחות נמצא שש כריות אוויר, וציון של ארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי. ציון שהיה מאכזב עוד שהוצגה המכונית.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הקודם הציג מראה חמוד, כמעט אופנתי. הדור הזה ויתר על זה, לטובת משהו בסיסי ופשוט יותר שמורגש כמעט מכל כיוון. מיקרה כבר לא בליגה של מכוניות הסופרמיני העדכניות.
-
תא נוסעים ומטען
ניסאן מיקרה 2018 כבר מזמן לא בסטנדרט של הקבוצה. הפלסטיקה זולה, האיכות לוקה, המושבים לא נוחים והמרחב הפנימי כבר מרגיש צפוף ביחס מה שמוצע.
-
מנוע וביצועים
ניסאן מיקרה הזו היא כבר מכונית וותיקה. היא מתקשה להשתוות למתחרות בכל מה שקשור לביצועים, עידון, ונינוחות. רק צריכת הדלק נותרה עדיין טובה.
-
נוחות והתנהגות
ניסאן מיקרה 2018 פחות מסתדרת עם מהמורות קטנות בכל מהירות, ועדיין נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים (מנוע, רוח ודרך) פחות מוצלח, והתנהגות הכביש נמוכה עם הגה איטי ולא מדויק, חוסר ריסון ואחיזה.
-
תמורה למחיר
ניסאן מיקרה 2018 היא עסקה לא כדאית. מחירה יקר מידי והמתחרות מציעות הרבה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה ויזיה 1.2 ליטר אוטומט עם כ-4200 יחידות.
אחריה גרסת ויזיה 1.2 ליטר ידני עם כ-1000 יחידות.
 
-
סיכום
קשה לנו להצדיק את רכישתה ביחס למתחרות.