ניסאן סנטרה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סנטרה היא משפחתית סדאן של ניסאן שפונה בעיקר לשוק האמריקאי ובעלת שושלת ארוכה שמשתרכת מ-1982. כעת זהו דורה השמיני, שעלה ארצה באוקטובר 2020, ומאז לא השתנה. כקודמו, הוא מגיע אלינו ממפעלי החברה במקסיקו.
הדור השמיני מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF בגרסה C של רנו-ניסאן, שמשרתת דגמי נוספים ובהם רנו מגאן (דור רביעי) וקדג'אר (דור ראשון ובינתיים יחיד שיש). בסיס הגלגלים, 271 ס"מ הוא מהארוכים בסגמנט, וכך גם שאר הממדים (כיאה לדגם שמכוון לשוק האמריקאי).
בחרטומו מנוע חדש שהוצג עם חשיפת הדגם: בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 149 כ"ס, ותיבה אוטומטית רציפה חדשה גם כן שמדמה החלפת הילוכים (כמו בדור הקודם).
בישראל מוצע הדגם רק ברמת גימור אחת, 'SV', שאת תכולתה תוכלו לקרוא בדף הדגם של שנת 2020.
-
עיצוב ונוכחות
המסר העיצובי ברור: ניסאן בחרה בכיוון דינמי, והשילוב של צללית נמוכה, רוחב גדול וקווי כתף בולטים, יוצר פרופורציות מושכות. חבל שחישוקי ה-"16 נראים מעט קטנים.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מודרני ונאה, החומרים טובים ברובם, וכוללים משטחים מרופדים בדמוי-עור עם תפרים נאים. בצד החובה נציין מקומות עם חומרים פשוטים מידי (באזור הדלת), ידיות ומתגים שנראים מיושנים, וגם חוסרים תמוהים כמו פתחי מיזוג לאחור, תאורה בתא הכפפות ובמראות האיפור, בלם חנייה שמופעל ברגל. הנדסת האנוש טובה ורשימת האבזור סבירה.
מושב הנהג הנמוך, השמשה הקדמית הצרה יוצרת תנוחת נהיגה ספורטיבית. הראות לאחור אינה מבריקה. מאחור המרווח מספק, עם מרחב טוב לברכיים ומעט פחות לראש בגלל העיצוב המשתפל. תא המטען מציע נפח של 405 ליטר, קטן ביחס למקובל.
 
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח הזו נמצאת במיטבה בשיוט. אז היא גם שקטה ונעימה מאוד. בעיר היא מתפקדת היטב אבל היציאה מהמקום אינה חדה. במאמץ המהירות נצברת באופן יעיל, אבל המנוע רועש ובמעלה הררי מורגש שחסר מעט כוח.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית בתוואי עירוני סנטרה מצליחה לסנן את מפגעי הכביש הקטנים. מתגברת על חספוס האספלט ועל פגמים קטנים. מחוץ לעיר פגמים קטנים מורגשים. רמת הרעש בכבישים הבין עירוניים (רוח, כביש), גבוהה יחסית, אבל סה"כ סבירה. היכולת הדינמית טובה מאוד, כשהבלמים נחלשים תחת מאמץ מתמשך.
-
תמורה למחיר
לסנטרה עיצוב נאה, רשימת אבזור נאותה, וביצועים מספקים. לחובתה, נוחות נסיעה שאינה מתעלה תמיד, רמת רעש מוחשית בכביש הבינעירוני. המחיר מאוד תחרותי ונמוך משל המתחרות הישירות כך שהתמורה טובה.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית לפנים וגם לאחור, התרעת סטייה מנתיב, ניטור "שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור ערנות נהג ועמעום אוטומטי. בנוסף, יש לה עשר כריות אוויר ומערכת התרעה על שכחת ילדים במושב אחורי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה ומעט מתחת לממוצע הקבוצה.
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2022
אין שינוי בניסאן סנטרה בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
נראית טוב, מרווחת, מאובזרת ומוצעת במחיר תחרותי.