ניסאן סנטרה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2006 הציגה ניסאן את קשקאי בהימור – שהצליח מאוד – רכב פנאי כתחליף למשפחתית האצ'בק. אלא שהמיקוד הזה ברכבי פנאי (כולל ניסאן ג'וק שהוצג ב-2009) בא על חשבון ההשקעה במשפחתית סדאן קלאסית בשווקים מסוימים, כמו אלה של מערב אירופה וגם בישראל. אצלנו זה הותיר את ניסאן ללא מתחרה ראוי בפלח השוק הגדול ביותר: משפחתית סדאן. עם שינוי התקנות שאפשרו יבוא דגמי ניסאן מארה"ב, היה ברור שבמוקדם או במאוחר תגיע הנה סנטרה.
זה קרה כשנה אחרי התכנון המקורי, בספטמבר 2016 , בדגם אחרי מתיחת הפנים. ובכך היא גם השלימה רביעיית דגמי סדאן אמריקאים של ניסאן בישראל כשאלמרה הקטנה ממנה הגיעה במרץ 2015, ואלטימה ומקסימה הגדולות יותר הגיעו ביוני ויולי 2016.
סנטרה שקימת מ-1982, מככבת במכירות בצפון אמריקה, מגיעה לישראל ממקסיקו, וזהו לה דורה השביעי (שהוצג במקור ב-2012). היא מבוססת על פלטפורמה 'V' שבגרסתה הקצרה משרתת את ניסאן מיקרה (דור 3), ומציעה ממדים מהגדולים בקטגוריה פרט לממד הרוחב המעט קטן ביחס למקובל (176 ס"מ) ועדות לשימוש ברצפת סופרמיני. כמו בארצות הברית, גם אצלנו היא מוצעת עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ל' שמייצר 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה שמכונה Xטרוניק ומדמה החלפת הילוכים.
יש רק רמת אבזור אחת, SR, שכוללת חישוקי "17 קלים, מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם מסך מגע צבעוני בגודל "7 (ממשק אנדרואיד), אפליקציית ניווט וויז, מצלמה אחורית, בלוטות', בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים ועוד.
סנטרה נבחנה במבחני הריסוק של IIHS (ארגון הגג של חברות הביטוח האמריקאיות) הנחשבים למחמירים, שם זכתה לציון טוב בכל הקטגוריות – פרט לסעיף 'עיגון מושבי ילדים'. עם זאת ראוי לציין שבמסגרת מתיחת הפנים ניסאן שילבה לראשונה בסנטרה מערכת בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור. שלא כמקובל כיום, אף אחת מהן לא מגיעה ארצה, וסנטרה בישראל נמכרת עם 'מובילאיי'.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן סנטרה 2017 אחרי מתיחת הפנים לובשת את הפנים החדשות, ועתירות הכרום, של ניסאן, אבל זה החלק היחיד בה שיש סיכוי שימשוך מבטים. השאר פשוט ושגרתי.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נעים כשהצבע השחור דומיננטי מדי – אפילו הקישוטים שחורים. איכות החומרים לא אחידה: דיפון דמוי עור למשענת היד בדלת, ומצד שני פלסטיק זול למגע לסביבת כפתורי פתיחת החלונות. התוצאה ממוצעת. כך גם הנדסת האנוש (למשל כפתורים זעירים ולא נוחים לתפעול על ההגה). האבזור סביר.
האורך הכללי, הגובה, ובסיס הגלגלים ממקמים אותה בחלק העליון של ההיצע, ויש מספיק מקום לכל כיוון. המושבים נוחים אך ההגה לא יוצא מספיק, כך שלא כל אחד יוכל למצוא תנוחת נהיגה אידאלית. תא המטען גדול עם פתח הטענה נוח.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע הגדול מהמקובל בנפח 1.8 ל', מתנהלת בחלקות מכובדת ושקטה, לא מציע יתרון הספק ביחס למשפחתיות אחרות עם מנוע 1.6 ל' ונופל משמעותית ממובילות הקבוצה בתחום ההספק. הוא גם לא אוהב לעבוד קרוב לקו האדום שם הוא רועש מאוד. תיבת ההילוכים הרציפה מנסה לחכות פעולה של תיבה פלנטרית, אבל התחושה מלאכותית בהאצה ותגובה איטית ללחיצה על דוושת הגז. גם במצב 'ספורט'. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הנוקשים מפריעים למכונית לספוג ביעילות שיבושים קטנים או גדולים בכל מהירות. סה"כ נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים (כביש, רוח) לא מבריק, כשבעומס מצטרף גם רעש המנוע.
ניסאן סנטרה 2017 מציעה שילדה טובה ותגובות נכונות להעברת משקל. על אף הגה מעט כבד מהמקובל, ותגובה ראשונית איטית יחסית להפניית ההגה.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן סנטרה היא משפחתית טובה במחיר דומה למתחרות. אבל היא לא מציגה אף יתרון ביחס למשפחתית אחרות בקבוצה ומנגד מחסירה אבזור בטיחות שהפך לסטנדרט בסגמנט.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה SR 1.8 ליטר עם כ-1900 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2017
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
לראשונה אחרי שנים, תוכל ניסאן להתחרות בזירה המשפחתית המקומית עם מכונית שמתאימה לפלח.