יונדאי סונטה - אוטו 

יונדאי סונטה מידע כללי

קטגוריה: משפחתיות גדולות / מנהלים
גירסה מומלצת:
20.0 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2020

יונדאי סונטה יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, מרחב, אבזור, זריזה, צריכת דלק בהיברידית
חסרונות לא מלוטשת כמו המתחרות, מושב נהג טעון שיפור, פתח תא מטען צר
בשורה התחתונה משתלמת

יונדאי סונטה 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    זהו הדור השמיני של יונדאי סונטה, והוא נחשף לראשונה בתחילת 2019.

    סונטה החדשה מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמוית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות דינמיות עם מרכב נמוך מבעבר, אך ארוך ורחב יותר.

    סונטה משווקת בישראל עם שתי יחידות הנעה. הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' למנוע חשמלי ליצירת הספק משולב העומד על 192 כ"ס. בנוסף ישנה גרסת טורבו-בנזין בעלת מנוע 1.6 ל' המפיק 180 כ"ס. בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית: 6 הילוכים בהיברידית, 8 בגרסת הטורבו.

    השיווק בישראל החל בספטמבר 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    סונטה החדשה היא מכונית מרשימה למראה. החזית מציגה יחידות תאורה ייחודיות ופסי כרום המתכתבים איתן, בפרופיל ישנם קווי קופה-ארבע-דלתות ומאחור יחידת תאורה רוחבית ונאה. אהבנו.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מודרנית ונאה, והיא מייצרת תחושה עשירה בזכות שילובי צבעים נאים ושימוש בחומרים רכים ונעימים לרוב.

    צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב ותפעולו נוח, אך התצוגה אינה עדכנית. הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט דברים בודדים כמו תפעול בלם היד החשמלי שאינו אינטואיטיבי.

    מושב הנהג נאה ובעל אפשרויות רבות לכוונון — הוא היה לנו נוח לנסיעות קצרות, פחות לארוכות. מאחור המרחב נדיב לרגליים, פחות לראש, והתחושה נעימה - אולם לנוסע השלישי במרכז יהיה צפוף מאוד.

    תא המטען גדול למדי (510 ל‘) אך בעל מפתח צר יחסית.

  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.

    בגרסת הטורבו (180 כ"ס) הביצועים טובים עוד יותר, והתחושה זורמת ונעימה. התיבה נמרצת יותר.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של סונטה החדשה טובה בסך הכל. לעיתים היא עשויה להתמודד פחות טוב עם שיבושים גדולים או בינוניים, אך הרכות הבסיסית של המתלים לרוב תשכך היטב את מרבית מפגעי האספלט. לכך סונטה מוסיפה בידוד רעשים טוב למדי המסייע לאווירה הכללית הנינוחה.

    התנהגות הכביש בטוחה ויציבה. בדומה להיברידיות אחרות, גם כאן התחושה מהבלמים אינה אחידה בגלל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך פעולתם טובה.

  • תמורה למחיר

    הסונטה מציעה תמורה מצוינת למחיר, וחבילה מאוזנת. הגרסה ההיברידית אומנם חסכונית יותר, אך יקרה משמעותית, כך שדווקא גרסת הטורבו מציעה את התמורה העדיפה.

  • גרסאות ורמות גימור

    יש שלוש רמות גימור: שתיים לכל גרסת מנוע.

    רמת הגימור הבסיסית של הגרסה ההיברידית נקראת 'פרסטיג'' וכוללת חישוקי "17, תאורת לד היקפית, מולטימדיה עם צג "8, מערכת אודיו של Bose, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, התנעה מרחוק, תצוגה עילית וגג שמש.

    גרסת הטורבו מוצעת ברמת גימור 'סופרים' ששונה במעט מ'פרסטיג''. ביחס אליה היא מוסיפה, חישוקי "18, ריפודי עור, זיכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה ותאורת חוץ עשירה יותר. מנגד היא מחסירה גג שמש פנורמי, וילונות בדלתות מאחור וחיישני חנייה אחוריים מקוריים.

    רמת הגימור הגבוהה בשתי הגרסאות היא 'לימיטד' אשר מוסיפה חלון גג פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, מחוונים מוקרנים ומצלמות היקפיות.

  • בטיחות

    ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

    רמות הגימור 'פרסטיג'' ו'סופרים' כוללות בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי למניעת שכחת ילדים מאחור ועוד. רמת גימור 'לימיטד' מוסיפה בלימה אוטונומית בחניה והקרנה במחוונים של תמונת השטח המת עם הפעלת האיתות.

  • צריכת דלק

    במבחן מאומץ רשמנו 14.5 ק“מ לליטר בגרסה ההיברידית וכ-10.3 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו. בשיוט ההיברידית רשמה כ-18 ק"מ לליטר מול 15 בטורבו.

  • מה חדש ביונדאי סונטה 2024

    במרץ 2023 חשפה יונדאי את מתיחת הפנים של הסונטה.

    הדגם המחודש מאמץ את החזית החדשה של היצרנית הכוללת תאורת לד-יום דקה לרוחב כל מכסה המנוע ויחידות תאורה מוסתרות מתחתיו – בדומה לקונה ולסטאריה, למשל.

    מאחור, פתח תא מטען שעוצב מחדש וקווים ישרים יוצרים מראה שונה מבעבר, המודגש על ידי "תאורת H" החדשה.

    קו העיצוב הדק והאופקי מאפיין גם את תא הנוסעים המחודש, כאשר לוח המחוונים המוקרן והמולטימדיה מתמזגים למסך משולב ארוך וקעור, לראשונה ביונדאי. יש מסך 12.3 אינץ' למחוונים, ומסך נוסף המחובר אליו עבור המולטימדיה.

    פתח אוורור לכל הרוחב מפריד בין המסך המרכזי לבין הקונסולה התחתונה, ובורר ההילוכים עבר לעמוד ההגה כדי שהקונסולה המרכזית תכיל משענת יד ארוכה יותר ותא אחסון נוסף מתחת לפקדי בקרת האקלים המעודכנים.

    יחידות ההנעה צפויות להמשיך ללא שינויים משמעותיים. הסונטה המחודשת צפויה להגיע לישראל לקראת אמצע 2024.

  • סיכום

    לא הכי מלוטשת, אבל התמורה מצוינת.

יונדאי סונטה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי סונטה

כתבות ומבחני דרכים יונדאי סונטה

ברשותך יונדאי סונטה?

ציון ותגובת גולשים

יונדאי סונטה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5