פורשה 911 - אוטו 

פורשה 911 מידע כללי

קטגוריה: ספורט
גירסה מומלצת:
9.4 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

פורשה 911 יתרונות וחסרונות

יתרונות מנוע-גיר, שימושיות יחסית, יכולת דינאמית, חיבור לנהג
חסרונות נוחות נסיעה, רעשי כביש בשיוט, מולטימדיה סבוכה, הגה לא מתקשר כמו פעם
בשורה התחתונה מכונית הספורט הטובה בעולם

פורשה 911 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    פורשה חשפה בסוף 2018 את ה-911 החדשה (קוד דגם 992), דור שמיני למכונית הספורט המצליחה ביותר בכל הזמנים.

    זמן קצר לאחר חשיפת מרכב הקופה, פורשה הציגה את מרכב הקבריולה הפתוח, עם גג בד מתקפל. בהשוואה לדור היוצא, הגג כעת נפתח מהר יותר (כ-12 שניות) ובמהירות של עד 50 קמ"ש.

    לראשונה בתולדות הקבריולה, שמוצעת במשפחת ה-911 מאז סוף 1981, הדור החדש יוצע כאופציה בתוספת תשלום עם מתלי ה-PASM האקטיביים של פורשה, כולל הנמכה של 10 מ"מ, וקפיצים ומוטות מייצבים קשיחים. לדגם החדש גם תושבות מנוע משודרגות, לקשיחות מבנית עדיפה.

    חצי שנה לאחר ההשקה הוצגו גרסאות בסיס חדשות, קאררה קופה וקבריולה, שממוצבות מתחת לקאררה S איתה הושקה המכונית. הקאררה מצוידת באותו מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים שטוח כמו ה-S, עם צמד מגדשי טורבו קטנים יותר והספק ומומנט מופחתים. היא מציעה 385 כ"ס (15 יותר מהדור היוצא, 65 פחות מהקאררה S).

    בשידוך לתיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (PDK), הקאררה מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות, שיפור של 0.2 לעומת הדור היוצא.

    בהמשך הוצגו גם שלל גרסאות ספורטיביות קיצוניות יותר ופחות (כולל קאררה T, קאררה GTS, טורבו, GT3 ו-GT3 RS), כאשר החזקה במבחר הנוכחי היא הטורבו S, עם 650 כ"ס.

  • עיצוב ונוכחות

    הקווים של ה-911 דומים לאלו של הדור הקודם, מוכרים ובנאליים - אך גם בעלי קסם אלמותי. עיצוב החלק האחורי מודרני יותר, ונראה נהדר. ה־GTS מוסיפה לזה נגיעות בשחור (מראות, חישוקים, פנסים) ומשלימה הופעה מושכת ומלאת כוונה מבלי להיראות מצועצעת כמו האחיות למשפחת RS.

  • תא נוסעים ומטען

    למרות שמדובר במכונית גדולה מקודמתה, בהשוואה לרוב הדגמים הספורטיביים של ימינו היא מעניקה תחושה של מכונית קטנה ועוטפת יותר. המרחב מצוין בכל הכיוונים (לא מתייחס, כמובן, למושבים האחוריים הצנומים), ועם זאת אין כאן את תחושת הגמלוניות ומרכז הכובד הגבוה המאפיינות ספורטיביות מבוססות־סדאן (ב.מ.וו M3, מרצדס C63 ושות').

    מערכת המולטימדיה מציגה גרפיקה נאה וטכנולוגיה מודרנית (אפל קארפליי, תפעול קולי משופר ועוד) אך מסורבלת לתפעול. וכן, עדדין אין תא פתוח נורמלי להניח בו את הסלולרי ומחזיקי הכוסות קטנים ושבריריים, כאילו מבהירים לך שמאחורי ההגה של האוטו הזה אתה צריך להיות עסוק רק בנהיגה.

    איכות החומרים גבוהה ודיפוני זמש משובחים מכסים כל חלקה פנויה. תא המטען הקדמי מציע נפח נאה יחסית למכונית ספורט.

  • מנוע וביצועים

    יחידת הכוח של הקאררה S (המייצרת 450 כ"ס) מקבלת דחיפה ראויה כבר מ־2500 סל"ד, שהולכת ומתגברת בליניאריות מושלמת עד למנתק ההצתה, מייצרת תאוצה אדירה לכל אורך הסקאלה. כך שאתם מקבלים (כמעט) את הטוב מכל העולמות: גם רצועת כוח רחבה של מנוע טורבו מודרני, יחד עם משיכה אחידה עד ל־7400 סל"ד האופיינית למנועים בלתי מוגדשים.

    הנינוחות שמייצרת רצועת הכוח האינסופית מוסיפה למכונית רובד נוסף של שימושיות יומיומית. תיבת ה־PDK, למשל, שעדיין מעניקה תחושה פלגמטית במצב 'קומפורט', מצליחה לגהץ את החיסרון הזה בזכות שפע המומנט הזמין, והפכה בכך לחלקה ולשקופה מבעבר. בנוסף, המצב הידני שלה נותן לנהג לבחור בין עצמאות חלקית למלאה.

    בנהיגה ספורטיבית, התיבה מגיבה באופן כמעט טלפתי - מיידית ומהירה, ומורידה הילוכים בפקודה גם לסל"ד מאוד גבוה.

  • נוחות והתנהגות

    על כבישים ישראליים שבורים, נוחות הנסיעה לא מספיק טובה, ובשיוט עדיין שומעים היטב את המהום הצמיגים הרחבים - אולם פרט לכך זוהי מכונית רגועה ונעימה באופן כמעט בלתי הגיוני ביחס לביצועים וליכולות הדינאמיות שלה.

    בשנייה שהחוגות מועברות למצב 'סופר ספורט' וכל המערכות נדרכות ומתחדדות, היא מייצרת חוויית נהיגה נדירה שמחייבת אותך להתמסר לה בכל מאודך.

    גם נהג נטול כישרון יוכל לנהוג בה מהר וחזק בהנאה מרובה, אך כמו תמיד ב־911, היחסים עימה הם דרך דו־סטרית שדורשת הבנה, ניסיון ורגש כדי להוציא ממנה את המיטב — והיא נותנת כל כך הרבה בחזרה.

    תנהגו בה כמו במכונית מנוע קדמי או תאיצו מוקדם והיא תרחיב את הקווים באופן מגושם. אבל אם תעבירו משקל לגלגלים הקדמיים באסרטיביות בכניסה לפנייה ותנו לזנב לסבוב קצת על צירו לפני שאתם חוזרים לגז ביציאה — ותקבלו ניטראליות או היגוי יתר־קל תוך כדי האצה מטריפה. וואו, איזו מכונה!

  • תמורה למחיר

    קשה לדבר על מונחים של תמורה ברכב שמחירו מתחיל באיזור המיליון שקל. אבל בהתחשב באיכות ובחוויה, תתקשו למצוא מכונית טובה יותר גם במחיר כפול.

  • מה חדש בפורשה 911 2024

    ביוני 2023 פורשה ישראל השיקה את 911 דקאר, מהדורה מוגבלת המיוצרת בעולם ב-2500 יחידות בלבד, אשר 2 מהן הוקצו לישראל.

    מהדורת דקאר מציינת את הניצחון של פורשה בראלי פריז-דקאר ב-1984 ומיועדת לנהיגה בכביש ובשטח.

    הבסיס למהדורה זו היא גרסת קאררה GTS. זו מצוידת במנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר המייצר 480 כ"ס ו-58.1 קג"מ, התיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים וההנעה כמובן כפולה.

    המכונית חוזקה באזורים רלוונטיים, וכך גם המכלולים והמיגון, ויש לה מצבי ניהוג המותאמים לעפר ולדיונות. בהשוואה ל-911 הרגילה, המכונית מוגבהת ב-5 ס"מ, וניתן להגביה אותה בעוד 3 ס"מ כדי לקבל מרווח גחון בן 19.1 ס"מ. ל-911 דקאר מייצבים אקטיביים המאפשרים מהלך מתלה ארוך יותר ובולמים בשליטה אלקטרונית כסטנדרט.

  • סיכום

     

פורשה 911 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורשה 911

כתבות ומבחני דרכים פורשה 911

ברשותך פורשה 911?

ציון ותגובת גולשים

פורשה 911 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5