אודי TT 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בתחילת 2014 חשפה אודי דור חדש למכונית הקופה שלה – אודי TT, בדיוק 15 שנה לאחר הצגת הדור הראשון.
הדור החדש – השלישי, על בסיס רצפת ה-MQB - אמנם לא חדשני או נועז כמו הדור הראשון, אך ללא ספק נשאר רענן ונאה - גם אם נראה קצת כמו מתיחת פנים לדגם היוצא.
תא הנוסעים, לעומת זאת, הוא אחד מנקודות החוזק של ה-TT, עם עיצוב מיוחד ומרהיב ביופיו.
ה-TT מוצעת בישראל עם שלושה מנועים, מ- 180 כ"ס ועד 310 כ"ס, כאשר התיבה היא רק רובוטית דו-מצמדית (7 היל' בדגם הבסיס, 6 היל' בכל השאר); בחו"ל מוצע מגוון יחידות הנעה עשיר בהרבה.
כמו כן, ה-TT מוצעת, כרגיל, עם מרכב קופה או קבריולט ועם הנעה קדמית או כפולה.
ה-TT הגיעה לישראל בינואר 2015, תחילה רק בגרסת ה-230 כ"ס ועם תג מחיר גבוה ביותר.
ל-TT ארבעה כוכבי ריסוק במבחן הריסוק העדכני.
-
עיצוב ונוכחות
ה-TT מציעה גרסה מעודכנת לעיצוב המוצלח של הדור הקודם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ה-TT מוצלח במיוחד - הוא איכותי ומגומר בקפידה, אך בעיקר בולט בעיצובו האלגנטי והעתידני.
התפעול דורש
קצת חקירה ולימוד, אבל אחרי שלומדים איך העסק עובד - התפעול טבעי והגיוני.המושב האחורי סמלי למדי, כמקובל בקטגוריה ותא המטען בעל נפח צנוע, אך נהנה ממבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס, עם 230 כ"ס, שפע כח זמין ופעולה זריזה וחלקה של תיבת ההילוכים.
גרסת הקוואטרו מאיצה מעמידה טוב יותר.
-
נוחות והתנהגות
ה–TT לא מגהצת מהמורות, אבל בהחלט נוטלת מהן את העוקץ בצורה מוצלחת.
גרסת ההנעה-הקדמית קצת יותר רכה וקצת יותר נוחה בעיר. כושר הבלימה טוב למדי, אך הבלמים מתעייפים מהר מהרצוי.
גרסת ההנעה הכפולה עדיפה בהיבט הנהיגה הספורטיבית, המציעה תחושת ביטחון משופרת לנהג.
על אף האמור, יש מכונות נהיגה מוצלחות יותר.
-
תמורה למחיר
בערכי תמורה לשקל קרים אין ל–TT הצדקה - S3 תהיה מהירה ושימושית יותר.
מצד שני, ה-TT כן מצליחה להעניק תחושה ייחודית.
עבור חובבי הנהיגה, הקוואטרו עדיפה - ההבדל ביכולת יותר ממצדיק את ההבדל במחיר.
-
סיכום
מכונית ייחודית, אבל יקרה מדי.