רנו אוסטרל 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רנו אוסטרל הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חדש של היצרנית אשר נחשף בשנת 2022 כמחליפו של הקדג'אר.
האוסטרל מבוסס על פלטפורמה של רנו-ניסאן אותה הוא חולק עם ניסאן קשקאי ואקס וטרייל, מיצובישי אאוטלנדר ועוד. עיצובו החיצוני רענן ועדכני, סביבת הנהג בעלת הופעה מתקדמת ומרובת מסכים ומתחת לעור יש טכנולוגיה מודרנית כמו יחידות הנעה היברידיות ייחודיות, היגוי אחורי אקטיבי ועוד.
היצע המנועים בעולם רחב מאוד ומתחיל ב-1.2 ל' טורבו-בנזין היברידי-מתון עם 130 כ"ס (ידני בלבד), דרך ה-1.3 ל' המוכר עם 140 כ"ס או 158 כ"ס (מגיעים לישראל) ובראש ישנן שתי גרסאות היברידיות מתקדמות עם הספקים של 160 כ"ס או 200 כ"ס (מוצעת בישראל אף היא). בעתיד צפויה גם גרסה חשמלית מלאה.
השיווק של רנו אוסטרל בישראל החל בפברואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
רנו אוסטרל הוא רכב פנאי שנראה טוב מאוד ומביא לידי ביטוי את שפת העיצוב העדכנית של היצרנית.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג הופעה מודרנית ועדכנית במיוחד. המסכים – לוח המחוונים והמולטימדיה – איכותיים מאוד ונוחים לשימוש וגלגל ההגה הנאה מוסיף להופעה.
הנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת (פקדים סביב ההגה, למשל), איכות החומרים נאותה וההרכבה טובה.
תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה ומושב הנהג מוצלח.
המרחב מלפנים ומאחור מספק - מקום טוב באמצע הסגמנט.
תא המטען גדול למדי ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' במהדורה החזקה שנבחנה (158 כ"ס) מספק ביום-יום עם זמינות כוח טובה ותגובה חדה לרוב. בעומס כמו בעקיפה או עליה ארוכה מורגש מחסור במחץ.
לחובתו גם פעולה לא תמיד מעודנת.
תיבת ההילוכים הרציפה לרוב נעימה בפעולתה אך רועשת בעומס, והיא פחות חלקה במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של רנו אוסטרל מוצלח מאוד והוא מצליח לייצר נסיעה נעימה בזכות ספיגה מספקת של מהמורות תוך שמירה על מרכב מרוסן.
בידוד הרעשים מוצלח אף הוא יחסית לסגמנט.
גם בשבילים הנוחות נותרת טובה.
אותו כיול מתלים מוצלח מוביל להתנהגות כביש טובה עם יכולת גבוהה מאוד בכביש המפותל. הבלמים פועלים היטב, ורק בעומס גבוה החלו לדעוך.
-
תמורה למחיר
מחירו של רנו אוסטרל מקביל לזה של המתחרים המרכזיים בשוק, אך אבזורו העשיר הופך את התמורה לטובה במיוחד.
-
גרסאות ורמות גימור
אוסטרל מוצע עם שתי גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.3 ליטר בשתי רמות הספק, 140 כ"ס או 158 כ"ס, לצד גרסה היברידית בהספק של 200 כ"ס.
ישנן ארבע רמות גימור:
גרסת ה-1.3 ליטר 140 כ"ס מוצעת ברמת האבזור 'אקוויליבר' הכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "17, מפתח חכם, צג מרכזי "12 ומחוונים מוקרנים, פקדי הילוכים בהגה ועוד. ברמת הגימור 'אקוויליבר +' נוספים חישוקי "18.
גרסת ה-1.3 ליטר 158 כ"ס מוצעת ברמת האבזור 'איקוניק', ובמפרט, בנוסף, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, התאמת מצבי הניהוג, ריפוד משולב עור ותאורת אווירה. ברמת האבזור 'טקנו' מתווסף תפעול חשמלי למושב הנהג עם פונקציית עיסוי.
הגרסה ההיברידית E-טק מוצעת רק ברמת האבזור 'טקנו'.
-
בטיחות
רנו אוסטרל נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-87% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. שתי רמות הגימור הגבוהות מוסיפות גם ניטור אקטיבי של שטחים מתים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק (1.3 ל', 158 כ"ס) הממוצעת במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמדה על 10.2 ק"מ לליטר, נתון סביר בלבד. בשיוט נרשמו 13-14 ק"מ לליטר.
-
מה חדש ברנו אוסטרל 2023
בפברואר 2023 החל שיווק רנו אוסטרל בישראל בשלוש גרסאות – שתי גרסאות טורבו-בנזין והיברידית אחת.
-
סיכום
מתמודד חזק בקטגוריה.