רנו גרנד סניק 2010-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחרי הגעת המגאן דור-שלישי לישראל, הגיע תורם של המיניוואנים המבוססים עליה: סניק וגרנד סניק, כאשר האחרון מציע - כבעבר - תוספת אורך ומקום לעוד שני מושבים. שתי הגרסאות מעט גדולות מבעבר, הושקו ב-2009 והגיעו אלינו לקראת סוף 2010. כמו בדורות הקודמים, גם הפעם יש ניצול פנטסטי של חלל הפנים, כולל שפע תאי אחסון ופטנטים למשפחה המתניידת. עיצוב תא הנוסעים עבר מהפך עם מחוונים המרוכזים במרכז הקונסולה, הנדסת אנוש משופרת ואבזור עשיר. שני הסניקים הגיעו לכאן, בתחילת דרכם, עם מנוע בנזין 2.0 ליטר בשילוב תיבה רציפה (יחידת כוח המוכרת מדגמי רנו-ניסאן השונים). בשלהי שנת 2012 הגיעה לארץ גרסה מעודכנת, שהביאה עמה גם מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר, המפיק 110 כ"ס, עם תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית 6 היל'. בסוף 2015 הופסק שיווק הסניק, ובהיצע נותר רק הגרנד סניק (עם 7 מקומות ישיבה). ב-2016 נחשפו סניק וגרנד סניק חדשים לחלוטין.
-
עיצוב ונוכחות
הסניק החדש אולי קצת פחות נועז מקודמו, אבל בהחלט שומר על צדודית נאה ונעימה לעין.
 
-
תא נוסעים ומטען
חלל הפנים מרווח ואיכותי מבעבר. כרגיל, ברחבי תא הנוסעים נמצא שפע של תאי אחסון, מגשים נשלפים ומראות ילדים. הגרנד סניק מציע שני מושבים נוספים ומרווחים משמעותית מבעבר, גם אם עדיין לא במידות של מבוגרים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין מייצר ביצועים נאים ומשודך לתיבה רציפה נעימה. צריכת הדלק השתפרה ביחס לעבר, אך לא מרשימה בפני עצמה. מנוע הדיזל, לעומת זאת, מייצר פחות סוסים - אבל חלוקת ההילוכים הטובה לצד זמינות המומנט מחפים היטב על החוסר ברוב הזמן. יתרונו המשמעותי של הדיזל הוא בחסכון הבולט בצריכת הדלק, עם נתונים טובים מאוד, במיוחד לרכב בגודל הזה.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד (ומעט עדיפה בגרנד) בעוד התנהגות הכביש רשמה שיפור וכעת היא ברמה של משפחתית טובה (ועדיפה במעט בסניק).
 
-
תמורה למחיר
רנו סניק דור שלישי, למרות גילו, עדיין רלוונטי בשל השילוב הייחודי של מיניוואן-דיזל. כדאי לשים לב למבצעים התדירים לדגם, במהלכם נמכר גרנד סניק דיזל בהנחות של עשרות אלפי שקלים.
 
-
סיכום
למרות גילו, עדיין רלוונטי בזכות השילוב הייחודי - 7 מקומות דיזל