רנו קולאוס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של רנו קוליאוס הגיע לישראל בינואר 2020 ובאיחור ניכר של כמעט ארבע שנים לאחר שהושק. בזמן הזה הוא הספיק לעבור מתיחת פנים, וזה הדגם שעלה לראשונה ארצה.
את החור שנוצר בתקופה שנעדר מילא רנו קדג'אר. השניים מבוססים על אותה פלטפורמה (CMF-C/D) שמשותפת למגוון דגמים בברית רנו ניסאן ובהן גם ניסאן קשקאי ואקס טרייל. ממדיו של קוליאוס גדולים יותר מאלה של קדג'אר כשהאורך הכללי ארוך ב-12 ס“מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ. אלה ממדים כמעט זהים לאלה של אקס טרייל, אבל להבדיל ממנו, קוליאוס מוצע רק בתצורה של חמישה מושבים.
הוא משווק בישראל רק בגרסת מנוע אחת. זהו מנוע הדיזל החדש (יחסית) של הקבוצה בנפח 1.75 ל' שמייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה הילוכים מתוכנתים.
יש שתי רמות גימור, ’אינטנס', שכוללת בין היתר גג זכוכית, חישוקי "18, חיישני חניה היקפיים, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור ועוד. רמת 'אינשיאל פריז' מוסיפה חנייה אוטומטית, תאורת לד מלאה, חישוקי "19, שמשות כהות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, תאורת אווירה, ריפוד עור, תפעול חשמלי, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, מולטימדיה משודרגת כולל שיקוף לאפל קארפליי/אנדרואיד אוטו עם צג "8.7 אנכי ומערכת שמע משודרגת של בוז עם 13 רמקולים.
-
עיצוב ונוכחות
המראה גדול, החזית בולטת ומודגשת ויחד עם חגורה היקפית של דמויי מגן בשחור וכרום, ההופעה נאה ואלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
תא נוסעים מהודר אבל לא מאוד מודרני. איכות החומרים נעימה לעיין ולרוב גם למגע. מסך המולטימדיה ברמת גימור, 'אינטנס', קטן ("7) ותפעולו כמו גם תפעול שלל המערכות, מסורבל.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג נוח אם כי הוא מחסיר אפשרות לכיוון קושי המשענת. מאחור מרווח הברכיים מעולה, אבל זה של הראש סביר ואף גבולי ליושב במרכז בגלל הגג הנפתח.
תא המטען גדול וגם מציע רצפה כפולה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מתעורר באופן מוחשי וקולו נשמע בנסיעה איטית ובעמידה. גם במאמץ וגם בתדר מסוים בעת בנסיעה מהירה, המנוע נשמע מידי. אבל זה אף פעם לא מגיע לרמה מוגזמת או מפריעה. היציאה מהמקום אינה נמרצת, כשאחריה צבירת המהירות הדרגתית ונטול מאמץ. המנוע במיטבו בשיוט רגוע, אז הוא גם חסכוני.
-
נוחות והתנהגות
קוליאוס מצליח לסנן פגמים קלים, אבל לא את אלה הבינוניים והגדולים. בנוסף הוא מחסיר בידוד ורעשי הכביש והרוח מורגשים מידי.
בנסיעת שבילים התחושה חסונה ונעימה כל עוד מדובר בשבילים כבושים.
זוויות גלגול בולטות בפניות והאחיזה אינה מאוד גבוהה, אבל היכולת הדינאמית הולמת ומספקת.
 
-
תמורה למחיר
רנו קוליאוס מציע חבילה כמעט ייחודית של מידות נדיבות מהמקובל בסגמנט ומנוע דיזל שגם הפך למחזה נדיר בקטגוריה.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת 'אינשיאל פריז' מוסיפה עמעום אורות אוטומטי. שתי רמות הגימור מחסירות תיקון היגוי אקטיבי. ארגון יורו NCAP בחן את הדגם כשהוצג, והעניק לו חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה, כשבתוואי המבחן מדדנו 12.3 ק“מ לליטר.
-
מה חדש ברנו קולאוס 2021
אין שינוי בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
אלטרנטיבה מעניינת בתחום.