SERES 3 EV 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
SERES 3 EV הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי המגיע מסין. דגם זה הושק לראשונה בשנת 2019 ומשווק בסין גם בגרסת בנזין תחת מותגים שונים של מיזם הרכב DFSK.
מידותיו החיצוניות והרעיון המנחה אותו מביאים לכך שהוא מתמודד בעיקר מול כלים קטנים במעט כמו ZS, GE3 ועוד. רוחבו 185 ס”מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 265 ס”מ ואלה מקובלים בסגמנט הקומפקטי, אך הוא קצר יחסית (438 ס”מ בלבד) ובעל תא מטען קטן למדי (318 ל’).
3 EV מגיע לארץ תחת תקנה המאפשרת להביא כלים חשמליים בהיקף מוגבל ללא תקינה מלאה. הוא מוצע בגרסה אחת — מנוע חשמלי המפיק 163 כ”ס ו-30.5 קג”מ וסוללת 52.7 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 300 ק”מ לפי תקן WLTP. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 8.9 שניות. ישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 53 קילוואט.
SERES 3 EV טרם נבחן במבחני הריסוק של יורו NCAP. הוא מוצע בישראל עם 6 כריות אוויר ומערכות התראה מקוריות וביניהן התראה על סטייה מנתיב ושמירת מרחק מהרכב מלפנים.
השיווק בישראל החל בחודש אפריל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של SERES 3 EV שגרתי למדי, לא מסעיר במיוחד אך נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה למראה, אהבנו את פתחי המיזוג העגולים שמוסיפים עניין. החלק העליון עשוי היטב ומחומרים רכים למגע, בחלק התחתון החומרים נוקשים. איכות ההרכבה בינונית.
מסך המולטימדיה גדול ונאה (10.25 אינץ') אך תפעולו מסורבל ואין אפשרות להתממשק עם הטלפון הנייד באמצעות אפל/אנדרואיד. לוח המחוונים הדיגיטלי מוסיף לתחושה (10.25 אינץ') אך תפעולו איטי.
המרחב מלפנים טוב, גם המושב מוצלח מאוד. קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה, בעיקר בגלל גלגל ההגה שנע רק על ציר הגובה.
המרחב מאחור טוב מאוד לשני נוסעים אולם המושב עצמו נמוך. יש פתחי מיזוג.
תא המטען לא גדול.
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע נאים (163 כ"ס, 30.5 קג"מ) ובהתחשב באופי הפעולה ה"חשמלי" לא מפתיע שהביצועים טובים מאוד ביציאה מהמקום ובכלל במהירויות נמוכות ה-3 ממש מפתיע בביצועיו. ככל שעולה המהירות, וזה מורגש מאוד לאחר חציית קו ה-100 קמ"ש, היכולת דועכת.
טווח הנסיעה הרשמי נאה (347 ק"מ, WLTP) אך במבחן הדרכים שערכנו הוא הרשים פחות - לאחר 202 ק"מ הסוללה נותרה על 15% טעינה בלבד.
-
נוחות והתנהגות
הבולמים מכוילים על הצד הרך, ויחד עם המשקל הרב של הרכב (כמעט 1.8 טון) התוצאה לא מרשימה. הוא מתמודד היטב עם שיבושים קלים, אך במפגש עם שיבוש גדול עשוי להוביל לחבטה ורצף שיבושים יחשוף מחסור בריסון.
רעשי הרוח והצמיגים בלטו למדי.
התנהגות הכביש מספקת כל עוד ההתנהלות רגועה, לא מעבר. הבלמים מתפקדים היטב.
בשביל SERES 3 EV מפתיע לטובה עם נוחות נסיעה טובה ממש, גם בשבילים מאתגרים.
-
תמורה למחיר
ההספק הגבוה, הטווח הנאה והמימדים מושכים תחילה, אך היעדר מערכות בטיחות אקטיביות פוגם בהצעה.
-
סיכום
סיבוב ראשון ל-SERES.