SERES M5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2024 החל שיווקו בישראל של סרס M5, רכב הפנאי החשמלי של היצרנית הסינית, שהוא למעשה מתיחת פנים מקיפה מאוד לסרס 5 המוכר.
בסין שני הדגמים משווקים במקביל, אך בישראל M5 מחליף את סרס 5.
מדובר ברכב פנאי גדול מהמקובל בקטגוריה (D-SUV) ועם אורך של 478 ס"מ - תוספת של 7.5 ס"מ ביחס לדגם היוצא. שאר הממדים נותרו זהים - רוחב של 193 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים של 288 ס"מ.
נפח תא המטען דווקא קטן מהמקובל וקטן בכלל - 367 ליטר בלבד, לצד תא מטען קדמי בנפח של 80 ליטר.
סרס M5 מצויד באותה סוללת LFP של 80 קוט"ש כמו הדגם המוחלף, אך יחידות ההנעה של הדגם חלשות יותר. לגרסת ההנעה האחורית הספק של 268 כ"ס ו-36.6 קג"מ (לעומת 295 כ"ס ו-42.8 קג"מ בעבר).
גרסת ההנעה הכפולה מציעה הספק של 489 כ"ס (לעומת 571 כ"ס בסרס 5 היוצא) ומומנט של 68.8 קג"מ.
לגרסת ההנעה האחורית טווח נסיעה של 480 ק"מ, ולכפולת המנועים וההנעה 450 ק"מ. למרות בשימוש בסוללה זהה, טווח הנסיעה של סרס 5 המוחלף היה ארוך בכ-30 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
רשימת האבזור של סרס M5 עשירה כבר בגרסת הבסיס, וכוללת מולטימדיה "15.6 עם שיקוף לסלולרי, לוח מחוונים מוקרן "10.25, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום למושבים מאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, ריפודי עור נאפה, חישוקי "20, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת דרך מובנית, מצלמת 360 מעלות, תאורת לד מלאה, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה לרשימה תצוגה עילית ועיסוי למושבים הקדמיים.
-
בטיחות
סרס M5 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
הרכב מצויד כסטנדרט בבלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת ערנות נהג, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור.
-
סיכום