סקודה קארוק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קארוק הוצג ב־2017, שנה לאחר קודיאק הגדול ממנו. הוא עלה לישראל במאי 2018 כשמתיחת הפנים לדגם הגיעה ביוני 2022.
במתיחת הפנים הוטמעו יחידות תאורה חדשות, השבכה, הפגושים והחישוקים עוצבו מחדש. כל השינויים האלה שיפרו את מקדם הגרר ב־9% ל־0.3. עיצוב סביבת הנהג לא השתנה, אך איכות החומרים שופרה ויחד איתה גם תאורת האווירה. כמו כן, התווספו מערכות בטיחות מתקדמות – תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית – ואלה מוצעות החל מרמת הגימור הבסיסית. אין שינויים במפרט הטכני.
גם קארוק מבוסס על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן ומשווק בישראל עם אותה יחידת כוח שהיתה בעבר: טורבו־בנזין 1.5 ליטר, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית.
כעת יש שתי רמות גימור (שלוש עד כה), ומפרט האבזור שופר בשתיהן. ל'אמבישן', בין השאר, תאורת לד, חישוקי "16, צג "8 במערכת המולטימדיה, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור. ב'סטייל', בין השאר, תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, פסי גגון כסופים, ספוילר אחורי, גג זכוכית, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים אינה משמעותית, ופרט לשבכה המודגשת יותר (במעט), כמעט ואינה מורגשת. עם זאת, אותם שינויים העניקו לו את העדכון והרענון הנדרשים, ועשו זאת בדרכם של דגמי סקודה החדשים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג שמרני ופונקציונלי בהובלת הקווים הישרים שמאפיינים את המותג. איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים. מסך המולטימדיה סביר בגודלו ("8), והממשק מהיר ונוח לתפעול. גג השמש הפנורמי נפתח, אבל הסוכך לא אטום מספיק.
המושבים נוחים, הרבה בזכות התמיכה שהם מציעים לגב התחתון. עם זאת, נהגים גבוהים יסבלו ממרווח צפוף לברך ימין בעקבות ידית אחיזה מיותרת המותקנת בצידה השמאלי של הקונסולה המרכזית. מאחור מרווח לשיניים, שלישי ימצא מנהרת גל הינע גדולה לרגליו. תא המטען גדול וממוצע לקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר (150 כ"ס), בשילוב תיבת ההילוכים הדו-מצמדית עם שבעה יחסים, מספקים ביצועים טובים מאוד.
-
נוחות והתנהגות
כיול רך של המתלים מאפשרים לקארוק להסתדר עם פגמים קלים, אך מקשים עליו בשיבושים גדולים. בנוסף חוסר בריסון המתלים מורגש כשהתוצאה היא נדנוד יתר על רצף שיבושים. חסר בידוד ברעשי הרוח והכביש. ההתנהגות צפויה אך אותו מחסור בריסון אינו מעודד נהיגה מהירה.
-
תמורה למחיר
קארוק מציע תא נוסעים איכותי, מרחב טוב לנוסעים, ביצועים טובים לצד חיסכון בדלק ומערכות בטיחות מתקדמות. אבל המחיר התייקר משמעותית, והתמורה בינונית.
-
בטיחות
ארגון EuroNCAP העניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות. בין המערכות נמצא בלימה אוטונומית, תיקון ושמירה על הנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת ובתוואי המבחן עמדה על כ־12.1 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסקודה קארוק 2022
ביוני 2022 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים שכוללת עדכונים עיצוביים לפנסים לשבכה, לפגושים ולחישוקים. כל השינויים האלה שיפרו את מקדם הגרר ב־9% ל־0.3. עיצוב סביבת הנהג לא השתנה, אך איכות החומרים שופרה ויחד איתה גם תאורת האווירה. כמו כן, התווספו מערכות בטיחות מתקדמות – תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית – ואלה מוצעות החל מרמת הגימור הבסיסית. אין שינויים במפרט הטכני.
-
סיכום
רכב פנאי שמרני, יעיל ושימושי, במחיר גבוה מידי ביחס למתחרים.