סקודה קארוק 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה קארוק הוא רכב פנאי קומפקטי שהגיע לישראל במאי 2018 והחליף את סקודה 'ייטי'. הוא נשען על פלטפורמת ה-MQB אשר משמשת שפע דגמים בקבוצת פולקסווגן וחולק בסיס גלגלים, מכלולים ופס ייצור עם אחיו, סיאט אטקה. מבחינת מידות הם כמעט זהים אך יש גם הבדלים – בעיקר בתחום חטיבות הכוח.
מתוך מבחר מערכות ההנעה שסקודה מציעה, קארוק הוצע בישראל בתחילת דרכו ובתחילת שנה זו עם שני מנועי טורבו בנזין (1.0 ל', 115 כ"ס ו-1.5 ל', 150 כ"ס) ושני מנועי דיזל (1.6 ל', 115 כ"ס ו-2.0 ל', 150 כ"ס). כל הגרסאות מוצעות עם תיבה אוטומטית דו-מצמדית 7 היל', כשגרסת ה-1.0 ל' משווקת בישראל גם עם תיבה ידנית. לכל הגרסאות הנעה קדמית פרט ב-2.0 ל' דיזל שלה הנעה כפולה.
אבל באמצע 2019 הופסק שיווק גרסת ה-1.0 ל' בשל החלטת סקודה שלא להתאימה לתקינת הזיהום החדשה. בנוסף הופסק שיווקן של שתי גרסאות הדיזל, כך שקארוק מוצע בישראל רק בגרסה אחת: 1.5 ל' טורבו-בנזין, ובשלוש רמות גימור כמו בעבר ('אמבישן', 'סטייל' ו'אקסקלוסיב').
מפרט הבטיחות התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, ואלו מזכות אותו בדירוג הבטיחות המרבי של יורו NCAP.
-
עיצוב ונוכחות
סקודה קארוק 2019 נראה בדיוק כמו אחיו קודיאק, רק בקטן. בגלל הצללית הזהה, לא רבים באמת יבדילו בין השניים. הנוכחות שלו על סף המצטנעת ושונה מהאופנה השלטת.
-
תא נוסעים ומטען
הקווים ישרים, פשוטים ונקיים משדרים שמרנות. איכות חומרים סבירה (דיפוני הדלתות פשוטים), הנדסת אנוש טובה, וסה"כ הביצוע מוצלח. ברמת הגימור הבסיסית מסך מולטימדיה "6.5 קטן מהמקובל ("8 בשאר רמות הגימור). המרחב מלפנים ומאחור גדול ודומה למתחרים וכך גם תא המטען. הישיבה היא פחות פנאי גבוהה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מעט חלש בתחילת תנועה, ובניית הכוח לא לינארית. ועדיין ביצועיו סבירים. מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) מספק ביצועים זריזים משמעותית. בשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה מהממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
לקארוק מתלים רכים שמעניקים לו במהירות עירונית כושר ספיגה משופר על שיבושים קטנים, ומעט פחות טובה על גדולים. בנוסף מחסור בריסון גורם לכך שהוא ממשיך לזוז עוד קצת – למשל על כביש גלי. בידוד רעשי הכביש והרוח חסר. זוויות גלגול גדולות והגה קל מידי לא מעודדים נהיגה מהירה בפניות.
-
תמורה למחיר
סקודה קארוק 2019 מפגין פשטות מוגזמת ביחס לרכב במחיר שכזה – ובמיוחד ברמת הגימור הבסיסית, אך סה"כ הוא יעיל, ושימושי, והתמורה טובה בשתי הרמות הגבוהות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.5 ליטר טורבו עם כ-1200 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1.5 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
-
סיכום
חבילה שמרנית, ויעילה.