סקודה קארוק 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במהלך 2017 הציגה סקודה את הקארוק – רכב פנאי קומפקטי שהחליף את הייטי שהיה קטן ממנו משמעותית. הוא נקרא על שם המילה רוק (Ruq, חץ) המגיעה משבטי הילידים האמריקאים, והמילה קאראק (Qaa'raq, מכונית) שמקורה בשבטי ילידי האי קודיאק שבאלסקה, אותו אי שעל שמו נקרא רכב הפנאי שבעה מושבים של היצרנית (קודיאק). לישראל הגיע במאי 2018.
הקארוק, עושה שימוש בפלטפורמת MQB שמשרתת גם סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן. השלושה פונים לאותה קטגוריה, אבל בעוד טיגואן מציע בסיס גלגלים ואורך כללי גדולים יותר כדי ליצור בידול, קארוק מציע ממדים כמעט זהים לאלה של אטקה. השניים גם חולקים מכלולים רבים נוספים ואת אותו פס ייצור בצ'כיה, אך היצע המנועים שונה.
היצע המנועים של קארוק בישראל כולל 2 מנועי טורבו-בנזין ו-2 מנועי טורבו-דיזל. בגזרת הבנזין נמצא 1.0 ל', 3 צילינדרים, 115 כ"ס שמשודך לתיבה ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית דו-מצמדית (7 הילוכים), ומנוע 1.5 ל' החדש של קבוצת פולקסווגן, 4 צילינדרים, 150 כ"ס בשילוב לאותה תיבה אוטומטית. לשתי גרסאות קורת מתח מאחור והנעה קדמית.
היצע הדיזל החל עם מנוע 2.0 ל', 150 כ"ס והנעה כפולה, כשביולי 2018 הצטרף מנוע 1.6 ל' 115 כ"ס עם הנעה קדמית. לשתי הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית ומתלה אחורי רב-חיבורי.
יש שלוש רמות גימור: 'אמבישן', 'סטייל' ו'אקסקלוסיב'. בכל הגרסאות מערכות בטיחותיות מתקדמות – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור 'אקסקלוסיב' גם ניטור שטחים מתים, מערכת לניטור עייפות נהג (שגם יודעת לעצור את הרכב), ומערכת סיוע לחנייה. ביולי 2018 התעדכנה רמת גימור 'אמבישן' עבור גרסת ה-1.0 ל' האוטומטית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה השונה של הייטי, הוחלפה בקארוק במשהו שגרתי יותר עם נוכחות מצטנעת ושונה מהאופנה השלטת כיום. העיצוב מיישר קו עם הקודיאק הגדול יותר ומציג דמיון רב גם לאטקה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מכובדת ומופנמת וסה"כ דומה לשאר דגמי סקודה. איכות החומרים סבירה (דיפוני הדלתות פשוטים), וברמת הגימור הבסיסית מקבלים מסך מולטימדיה "6.5 קטן מהמקובל ("8 בשאר רמות הגימור). המרחב הפנימי גדול ודומה למתחרים כשהישיבה היא פחות פנאי גבוהה. תא המטען גדול ודומה למתחרים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל (115 כ"ס) של סקודה קארוק 2018 מציע ביצועים סבירים. מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) כבר חזק הרבה יותר ומספק ביצועים עדיפים משמעותית. צריכת הדלק טובה מהמוצע בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
קארוק מעלים את השיבושים הקטנים אך מתמודד פחות טוב עם הגדולים. בנוסף כבר ממהירות עירונית מורגש מחסור בריסון, ובמהירות בינעירונית מחסור בבידוד רעשי רוח וכביש. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, אבל זוויות הגלגול המוחשיות לא נוסכות ביטחון.
-
תמורה למחיר
ברמת הגימור הבסיסית סקודה קארוק 2018 מחסיר באבזור נוחות. בשתי רמות הגימור הגבוהות יותר התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.5 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
 
-
סיכום
רכב פנאי יעיל ושימושי שלא לוקח סיכונים.