סקודה קודיאק 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי 7 מושבים הראשון של סקודה נקרא על שם 'קודיאק' – האי, העיירה ובעיקר הדוב הענק שחי לו אי שם, ממערב לאלסקה. האות האחרונה שונתה – סקודה החליפה את ה-K בסוף הקודיאק ל-Q – מחווה ל-Alutiiqq, ילידי המקום.
הוא חולק את פלטפורמת MQB עם פולקסווגן טיגואן (וכלים רבים נוספים של הקבוצה), ומבוסס על גרסת בסיס הגלגלים הארוך שלה (279 ס"מ). לישראל הגיע ביוני 2017 בשתי תצורות ישיבה (5 ו-7 מושבים) ועם שלושה מנועים מוגדשים: שני בנזין ואחד דיזל. בתחום הבנזין נמצא 1.4 ל', 150 כ"ס שמשודך לתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים, ולהנעה קדמית או כפולה. לצדו מנוע 2.0 ל' עם 180 כ"ס שמשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה כפולה. בגזרת הדיזל שוכן מנוע 2.0 ל', 150 כ"ס, שמשודך לאותה תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ולהנעה קדמית.
בספטמבר 2017 הצטרפה גרסה חזקה יותר של מנוע ה-2.0 ל' דיזל. לזו 190 כ"ס, אותה תיבת הילוכים, אבל ההנעה היא כפולה.
יש 3 רמות גימור, הבסיסית, אמבישן, תציע חישוקי "17, מערכת מולטימדיה עם צג "8, בלוטות' וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לשורה השניה, מפתח חכם, חיישני חניה, אפשרות לבחירת מצבי ניהוג, ועוד. בתחום הבטיחות יש בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ו-7 כריות אוויר. החל מהמשלוח השני, כל רמות האבזור מצוידות בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת התרעה על תנועה צולבת מאחור. רמת אבזור 'סטייל' מציעה חישוקי "18, תאורת לד מלאה, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, בקרת אקלים תלת-אזורית (עם שליטה נפרדת בטמפרטורה מאחור), תפעול חשמלי עם זיכרונות לכיוון מושב הנהג, ריפוד ודיפון מאלקנטרה, תאורת אווירה צבעונית, חיישני חניה קדמיים, ובגרסאות ההנעה הכפולה גם שליטה בקשיחות המתלים. בתחום הבטיחותי יתווספו ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, ועוד שתי כריות אוויר (9 סך הכל). רמת האבזור הבכירה, 'אקסלוסיב', שבשלב ראשון מוצע רק בגרסאות הבנזין הבכירות, מוסיפה חישוקי "19, מערכת שמע משודרגת, גג זכוכית פנורמי נפתח, ריפוד משולב עור, בקרת שיוט אדפטיבית, חניה אוטומטית ומצלמות היקפיות.
-
עיצוב ונוכחות
הוא נראה גדול, והפרופורציות טובות, אך סקודה קודיאק 2017 מציע עיצוב שמרני ואינו מצליח להתבלט בין שאר המכוניות בכביש.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב המאופק ממשיך גם לסביבת הנהג, כשרמת הגימור הבסיסית, מעט דלה. המרווח מלפנים טוב בכל המדדים. הכניסה לשורה השניה נוחה וגם בה המרחב מעולה. הכניסה לשורה השלישית לא ממש נוחה למבוגרים כמקובל בסגמנט, והמושב עצמו זקוף מדי ובעיקר נמוך מאוד. כשכל המושבים בשימוש תא המטען קטן אך דומה למתחרים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' טורבו, מציע ביצועים מספקים עד טובים במרבית הזמן. בנסיעת שבילים בעת זינוק בעליה, המומנט שמגיע חזק ומוקדם, ומקשה על יציאה חלקה מהמקום. צריכת הדלק טובה מהממוצע. מנוע הדיזל הבכיר (190 כ"ס) חזק יותר, שומר על קצב גבוה בקלילות ונונשלנטית, אבל לא נותן תחושה של זריזות או כוחניות. הוא שקט גם בסרק ונשמע רק בעומס בינוני כמו תאוצה רגועה במהירות עירונית. צריכת הדלק מעולה.
-
נוחות והתנהגות
מתלי הקודיאק מעט נוקשים, ונוחות הנסיעה נעה בין ממוצעת לטובה. בעיר סקודה קודיאק 2017 מתקשה על שיבושים בינוניים וגדולים. מחוץ לעיר הטיפול בשיבושים קטנים פחות טוב, אבל לא מציק. ממהירות של 110 קמ"ש נשמעים רעשי רוח וכביש. נציין שרמת אמבישן רושמת יתרון נוחות קטנטן (בגלל גודל החישוקים), אבל הפער ביחס לרמת 'סטייל' לא משמעותי. בדגמים עם בולמי זעזועים מתכווננים, הנוחות מעט טובה יותר, אבל ההבדל בין המצבים השונים אינו גדול במיוחד. התנהגות הכביש טובה.
-
תמורה למחיר
קודיאק מציע חבילה טובה ומגובשת, שצריכה לעניין את כל מי שמחפש רכב פנאי בעל 7 מושבים. רמת האבזור טובה כבר בגרסת הכניסה, וטובה מאוד בגרסת הסטייל. רק שימו לב כי האחריות עליו היא לשנתיים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.4 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1.4 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
-
סיכום
משתלב היטב בתבנית המקובלת של רכב פנאי עם הצעה טובה.