סקודה קודיאק 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קודיאק הושק בישראל שנה שעברה עם היצע רחב מאוד של גרסאות מנועים ורמות גימור. הוא המשיך לתוך 2018 באותה מתכונת כשרק המחיר הוזל באמצע השנה.
אורכו של הקודיאק הוא 470 ס"מ, רק 4 ס"מ יותר מהאוקטביה המשפחתית, אך הוא בהחלט מצליח לתעתע ולהיראות גדול יותר. הוא חולק את פלטפורמת MQB עם סיאט אטקה (וכלים רבים נוספים של הקבוצה), ומבוסס על גרסת בסיס הגלגלים הארוך שלה (279 ס"מ). הוא מוצע בשתי תצורות ישיבה (5 ו-7 מושבים) ועם שלושה מנועים מוגדשים: בנזין 1.4 ל', 150 כ"ס, שמשודך לתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים, ולהנעה קדמית או כפולה, בנזין 2.0 ל', 180 כ"ס שמשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה כפולה, ודיזל 2.0 ל', בשני הספקים 150 כ"ס והנעה קדמית ו-190 כ"ס הנעה כפולה, שמשודכים לאותה תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
יש 3 רמות גימור, אמבישן הבסיסית, עם חישוקי "17, מערכת מולטימדיה עם צג "8, בלוטות' וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לשורה השניה, מפתח חכם, ועוד. בתחום הבטיחות יש בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה צולבת מאחור, ו-7 כריות אוויר. רמת אבזור 'סטייל' מציעה חישוקי "18, בקרת אקלים תלת-איזורית (עם שליטה נפרדת בטמפרטורה מאחור), תפעול חשמלי עם זיכרונות לכיוון מושב הנהג, ריפוד ודיפון מאלקנטרה, ובגרסאות ההנעה הכפולה גם שליטה בקשיחות המתלים. בתחום הבטיחותי יתווספו ניטור שטחים מתים, ועוד שתי כריות אוויר (9 סך הכל). רמת האבזור הבכירה, 'אקסלוסיב', מוסיפה חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי נפתח, מערכת שמע משודרגת, ריפוד משולב עור, ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הרבוע נראה ששם פרקטיות לפני שיקולים אופנתיים. מעט קשה לקרוא לו "יפה", אבל הוא הוא מזוהה מיד כסקודה ובזכות הממדים יש לו נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
המושבים קשיחים ושטוחים מדי. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה ויש שפע מקום מלפנים ובשורה השניה. כניסה לשורה השלישית לא ממש נוחה למבוגרים ודומה למקובל בז'אנר, והמושבים בה לא נוחים בגלל הישיבה הנמוכה. בדומה למתחרים גם כאן תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' לא נותן תחושה קלילה, אבל צובר מהירות בלי בעיה. רוב הזמן התיבה מתפקדת היטב, אבל לפעמים "מתבלבלת" במהירות זחילה. צריכת הדלק טובה. עם מנוע הדיזל 190 כ"ס לא "נדבקים למושב" כשהגז נלחץ עד הסוף, אבל מורגש שיש יותר כוח. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
מתלי סקודה קודיאק 2018 מרסנים היטב את המסה, אבל לא סופגים טוב מספיק שיבושים בכביש. במהירות עירונית הוא מטפל פחות טוב בשיבושים גדולים ובינוניים, ובמהירות בינעירונית בשיבושים קטנים. סה"כ הוא שקט, כשממהירות של 110 קמ"ש נשמעים רעשי כביש ורוח. בדגמים עם בולמי זעזועים מתכווננים, הנוחות מעט טובה יותר, אבל ההבדל בין המצבים השונים אינו גדול במיוחד. התנהגות הכביש טובה.
-
תמורה למחיר
סקודה קודיאק 2018 אמור לחלוק עם הסופרב את נשיאת הדגל של סקודה ולהביא את סקודה למחוזות גבוהים יותר הן במחיר והן בתדמית. הוא בהחלט מצליח, ומציע חבילה טובה. זו אגב עדיפה מרמת סטייל והלאה. רק שימו לב שהאחריות היא לשנתיים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.4 ליטר טורבו עם כ-550 יחידות.
אחריה גרסת סטייל 2 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
 
-
סיכום
אם אתם רוצים רכב פנאי עם 7 מושבים, קודיאק הוא אחד ההצעות הטובות בתחום.