סקודה קודיאק 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה קודיאק הוא רכב פנאי המבוסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן ומוצע בישראל במגוון רחב של מנועים ורמות גימור. יש ארבע גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.5 ל 150 כ"ס ו-2.0 ל' 190 כ"ס, לצד טורבו דיזל 2.0 ל' בשתי רמות הספק, 150 ו-200 כ"ס. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, כשבגרסאות החלושות (עם 150 כ"ס) ההנעה קדמית ובחזקות הנעה כפולה.
השיווק בישראל החל ב-2017 ומאז שונו ושודרגו רמות הגימור מספר פעמים. ב-2021 עבר הקודיאק מתיחת פנים בה העיצוב זכה למראה קשוח יותר, סביבת הנהג שודרגה בלוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה עודכנה וחומרי הדיפון שופרו.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של סקודה קודיאק סולידי ופשוט, אך רב נוכחות בזכות הממדים הגדולים.
-
תא נוסעים ומטען
קודיאק משמר את דרכו של המותג בעיצוב תכליתי ויעיל. איכות חומרים טובה ואיכויות ההרכבה והגימור טובות מאוד. המולטימדיה מעט עמוסה, ויחסית קטנה למוצע כיום. יש שפע של רמות גימור והעושר ניכר מרמת גימור 'סטייל' ומעלה.
המרחב והנוחות בשתי השורות הראשונות מצוינים, כשהשורה השלישית טובה יחסית למתחרים אבל עדיין מתאימה יותר לילדים.
תא המטען קטן כשהרכב מארח שבעה ועדיין מהגדולים בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק שפע של כוח זמין וכושר תנועה ראוי ללא מאמץ רב. אבל המתחרים מציעים יותר. המנוע שקט בשיוט, אבל נשמע בסל"ד גבוה.
גרסת הבנזין החזקה (2.0 ל', 190 כ"ס) כבר מציעה ביצועים טובים ממש שהולמים את הרכב המכובד הזה.
מנוע הדיזל הבכיר (190 כ"ס) חזק אבל לא מעניק תחושה זריזה או כוחנית. הוא שקט גם בסרק ונשמע רק בעומס. צריכת הדלק מצוינת.
התיבה הדו-מצמדית משלבת יעיל ומהיר במהירויות גבוהות, אך במהירויות איטיות ממש (למשל בעת זחילה בפקק) ובתחילת נסיעה, היא פחות חלקה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. הכיול הבסיסי נוקשה יחסית ומקשה על סינון פגמים בינוניים ומעלה במהירות עירונית. ככל שעולה המהירות המצב משתפר, כשהקשיחות עוזרת בריסון המרכב במעבר על פני רצף של שיבושים. בנוסף בידוד הרעשים מוצלח.
בנסיעת שבילים הקודיאק מפגין חוסן ומוצקות.
היכולת הדינמית מעולה לרכב מסוגו.
-
תמורה למחיר
למרות שהוא מתקרב לסוף מחזור חייו, סקודה קודיאק 2023 נותר אחד הכלים המרווחים והשימושיים בסגמנט, כזה שגם מציע נוחות נסיעה טובה, איכותו ראויה ואבזור עשיר. המחיר לא זול אבל מקובל בסגמנט, כך שהתמורה טובה. יש לשים לב שהוא מוצע עם אחריות של 24 חודשים בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
לסקודה קודיאק ארבע גרסאות מנוע ושש רמות גימור.
הרמה הבכירה נקראית 'לורן וקלמנט' וכוללת את כל מה שמוצע ברמות הגימור הפחותות, ומוסיפה ריפוד עור ייחודי למושבים ולדיפונים השונים, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חישוקים בעיצוב שונה ("19) ופריטי עיצוב חיצוניים ופנימיים שנועדו לבדל אותה מרמות גימור האחרות.
לצד רמה זו מוצעת רמת 'ספורטליין', בעלת ניחוח יותר ספורטיבי, המציעה לוח מחוונים מוקרן, מושבים ספורטיביים בשילוב עור ואלקנטרה, חישוקי "19 מושחרים, גלגל הגה קטום, ועוד נגיעות ספורטיביות מושחרות מבפנים ומבחוץ.
שאר פרטי האבזור דומים למוצע ברמת גימור 'אקסלוסיב' שכוללת מערכת שמע משודרגת של 'קנטון', חישוקי "19, פתיחה וסגירה של תא המטען באמצעות הרגל, מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית.
רמת 'סטייל' שמתחתיה מציעה תפעול חשמלי למושבים (של הנהג עם זיכרונות), ריפוד עור ואלקנטרה, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, טעינה אלחוטית לסלולר, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ידיות להעברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות לשורה השנייה, חישוקי "18, תאורת אווירה וחיישני חנייה היקפיים מקוריים.
רמת הגימור 'ביזנס' מוותרת על חלק מאבזור המותרות שמוצע ברמת 'אמבישן' כמו תאורת לד מטריקס, מפתח חכם, מצלמה מקורית לנסיעה לאחור וחיישני חנייה אחוריים מקוריים. יש גם כמה שינויים קוסמטיים כמו פסי גגון בצבע שחור במקום בצבע כסוף.
-
בטיחות
סקודה קודיאק נבדק ב-2017 ע"י ארגון יורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציון מצוין בהגנה על מבוגרים (92%) וסביר בהגנה על ילדים (77%).
היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד כסטנדרט. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עוד אבזור בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי בכל הגרסאות.
עם מנוע ה-1.5 ל' כיסינו 11.3 ק"מ לליטר במסגרת מבחן דרכים מאומץ. גרסת הדיזל (150 כ"ס) כבר הרשימה ממש עם נתון ממוצע של יותר מ-14 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
-
מה חדש בסקודה קודיאק 2023
באוקטובר 2023 סקודה חשפה דור חדש לקודיאק. רכב הפנאי הבכיר של סקודה צמח בממדיו, זכה לטכנולוגיה עדכנית ולמערך היברידי נטען עם טווח חשמלי של עד 100 ק"מ.
הדגם החדש צפוי לנחות בישראל רק במחצית השנייה של 2024.
-
סיכום
חרף גילו, סקודה קודיאק היה ונותר רכב מרשים מאוד, אחד מהטובים בסגמנט.