סקודה ראפיד - אוטו 

סקודה ראפיד

סקודה ראפיד מידע כללי

קטגוריה: סדאן
גירסה מומלצת:
21.7 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

סקודה ראפיד יתרונות וחסרונות

יתרונות מנועי טורבו מוצלחים, צריכת דלק טובה. מרחב פנימי גדול, תא מטען ענק.
חסרונות איכות חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בינונית, שילוב הילוכים לא חלק במהירות נמוכה, שנתיים אחריות, מחיר קרוב מדי למשפחתיות.
בשורה התחתונה קטגוריה שהולכת ונעלמת מהשוק הישראלי.

סקודה ראפיד 2019 חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד
  • רקע כללי

    הדור הנוכחי הוא הפעם השלישית שסקודה השתמשה בשם ראפיד, ולפחות בישראל זו תהיה בינתיים הפעם האחרונה (עד הפעם הבאה). לקראת סוף שנה זו יוצג בעולם דור חדש לראפיד, אבל מבחינת השוק הישראלי דגם חדש בשם סקאלה יחליף את ראפיד ואת ספייסבק, שהיא בעצם תצורת האצ'בק לדגם, ובחו"ל נמכרת כ'ראפיד ספייסבק'. דגמים אחרונים של השניים ימכרו השנה ובתחילת שנה הבאה.

    הדור הנוכחי של סקודה ראפיד מבוסס על רצפה מוארכת של סיאט איביזה (דור 4), והוצג ב-2012. הוא מתחרה בדגמים שונים בהתאם לשוק היעד: בשווקים מתפתחים מול משפחתיות כמו רנו פלואנס, ובשווקים אחרים בתת-משפחתיות כמו יונדאי i25/אקסנט. כמעט במקביל אליה נחשפה אחות תאומה, סיאט טולדו שזהה לה לחלוטין, פרט לסמל ושיווקה בישראל הופסק בשנה זו.

    לישראל היא הגיעה במרץ 2013 ומאז עברה עדכונים רבים: מתיחת פנים ראשונה ומוקדמת מהצפוי (בשל ביקורת על איכות החומרים נמוכה בתא הנוסעים) בסוף 2013, הצטרפות גרסת ספייסבק בנובמבר 2014, ריענון מנועים במהלך 2015, הצטרפותה של גרסת סקאוט לספייסבק ב-2016, ומתיחת פנים שניה ומשמעותית באמצע 2017. מאז לא חל שינוי.

    היצע המנועים כולל מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.0 ל' עם 95 כ"ס ומנוע 4 צילינדרים 1.4 ל' (מוגדש) עם 125 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.

    יש ארבע רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף דגם 2018.

    לראפיד 6 כריות אוויר, ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP, בו זכתה כשהוצגה במבחן פחות מחמיר, אבל כעת היא מוצעת עם בלימה אוטונומית ומובילאיי שלא היו בעבר.

    הראפיד היא אחות תאומה לסיאט טולדו, העושה שימוש במכלולים מוכרים של קונצרן פולקסווגן.

    את הגרסה הישראלית של הראפיד מניעים שני מנועי טורבו-בנזין (1.2 ל' ו-1.4 ל') ומנוע דיזל (1.6 ל') המוצעים עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל') או ידנית (5 היל').

    העיצוב החיצוני והפנימי ממשיכים את הקו הסולידי המוכר של סקודה, כאשר הנקודה הבולטת אצל הראפיד היא המרווח הפנימי ותא המטען המרשים בנפחו, עם 550 ליטר של קיבולת. בנובמבר 2014 הגיעה אלינו גרסת הספייסבק - גרסת האצ'בק עם רמת גימור גבוהה, תחילה עם מנוע 1.4 ל' טורבו.

    ביולי 2015 הגיעו גרסאות 1.2 ל' טורבו (90 כ"ס) מוזלות, הן לספייסבק והן לראפיד - לצד שדרוג כלל רמות האבזור (מסך מגע "5 ומערכת עצור-סע). בדצמבר 2015 נוספה למבחר רמת הגימור "סקאוט" עם עיצוב דמוי-שטח.

  • עיצוב ונוכחות

    לראפיד עיצוב שמרני ופשוט ומזוהה מאוד כסקודה. ספייסבק מציעה מראה יותר אופנתי וזנב פחות כבד.

     

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים ברור, קל לתפעול, ועשוי היטב, אך העיצוב סתמי, החומרים פשוטים והרושם תכלתי. המושבים הקדמיים של סקודה ראפיד 2019 חסרי תמיכה לגב תחתון ופחות נוחים.

    מאחור מרווח הברכיים מעולה ורק מרווח הראש מעט חסר לגבוהים. הרוחב דומה לקבוצה. הגישה לתא המטען העצום מאוד נוחה בזכות דלת חמישי גדולה.

    לספייסבק מרווח ראש מצומצם יותר משל לראפיד גם בגלל העיצוב וגם בגלל חלון הגג. תא המטען גדול ויעל.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' עם 95 כ"ס מספק ביצועים סבירים במקביל לתצרוכת דלק נמוכה. מנוע ה-1.4 ל' (125 כ"ס) חזק במעט ומציג צריכת דלק דומה. רוב הזמן תיבת ההילוכים האוטומטית יעילה, כשהיא מעט משתהה ביציאה אגרסיבית מהמקום ופחות חלקה בעת זחילה בפקקים ובתמרוני חניה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של סקודה ראפיד 2019 גרועה בין היתר בגלל מהלך מתלים קצר יחסית. על שיבושים בינוניים/גדולים (או פסי האטה), הפעולה שלהם תורגמה לטלטלה לא נעימה. כשעולה המהירות המצב טוב יותר אבל אז הם מתקשים להתמודד עם שיבושים קטנים.

    האחיזה טובה אבל ההגה קל מדי בעומס. לבלמים נשיכה סבירה, אבל הם מתעייפים מהר מדי. ועדין זה דומה למה שמוצע בסגמנט, וסה"כ סביר לכשעצמו.

     

  • תמורה למחיר

    כשראפיד הושקה בישראל ב-2013, העריכה היבואנית שהמכונית תעשה מהפכה בשוק הישראלי. זה לא קרה. בין היתר כי על אף יתרון המרחב, תא המטען ויחידות הכוח החזקות והחסכוניות, ראפיד היתה פשוטה ובסיסית מידי, הציעה נוחות נסיעה גרועה ומחיר יחסית גבוה. התוצאה מתחילת דרכה היתה עסקה פחות משתלמת.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אמבישן 1 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.

    אחריה גרסת סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-40 יחידות.

     

  • מה חדש בסקודה ראפיד 2019

    אין שינויים בדגם בשנה זו.

  • סיכום

    מפרט האבזור הבסיסי יחסית רומז שהיא מיועדת יותר לציי רכב מאשר ללקוח הפרטי.

     

סקודה ראפיד גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה ראפיד
סקודה ראפיד גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
999
95
החל מ- 854 ₪
-
999
95
החל מ- 878 ₪
-
999
95
לקבלת הצעה
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים סקודה ראפיד

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סקודה ראפיד?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • איציק אציל

    האוטו שלי

    סקודה ראפיד 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
    מודל: 2019 - 2019

    תאריך: 05.06.2023

    משפחתית קטנה אבל גדולה תמורה מעולה למחיר

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 2

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5