סקודה סופרב 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רמזים ראשונים לדור השלישי של סופרב נחשפו בדגם קונספט בשם 'ויז'ן C' שהוצג בתערוכת ז'נבה 2014. שנה אח"כ סקודה חשפה את סופרב הסדרתית ואלינו היא הגיעה באוקטובר 2015. דף הדגם הזה מתייחס רק לדור החדש.
סופרב מבוססת על פלטפורמה חדשה ומודולרית, MQB, שתמצא בקשת רחבה של דגמים בקונצרן פולקסווגן. ביחס לקודמתה סופרב רחבה משמעותית (תוספת של 4.7 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים שהוארך ב-8 ס"מ, ל-284 ס"מ – נתון שנמצא בקצה העליון של הקטגוריה. האורך הכללי והגובה נותרו דומים עם תוספת של 2.3 ס"מ ושל 0.6 ס"מ בהתאמה.
ההיצע הגרסאות בישראל כולל מגוון רחב של מנועים ורמות גימור. זה מתחיל עם מנוע טורבו-בנזין 1.4 ל', 150 כ"ס, עם מערכת לניתוק צילינדרים לטובת צריכת דלק (לראשונה בסופרב), ותיבה רובוטית דו-מצמדית (DSG) עם שבעה הילוכים. מעל מוצע טורבו-בנזין 1.8 ל', 180 כ"ס, עם אותה התיבה. בפסגה נמצא טורבו-בנזין 2.0 ל' בשידוך לתיבה אחרת, DSG עם שישה הילוכים, ובשני הספקים: 220 כ"ס ו-280 כ"ס. לגרסת ה-280 כ"ס הנעה כפולה. באגף הדיזל נמצא מנוע 2.0 ל', 190 כ"ס ותיבת DSG עם שבעה הילוכים.
יש ארבע רמות גימור ובכולן מפתח חכם, מערך מולטימדיה עם דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חישוקים קלים ("17), חיישני חניה, מערך עצור והתנע ועוד. רמת גימור 'סטייל' מוסיפה תפעול חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאורת פנים עשירה יותר משולבת לד, פתיחת חשמלית לדלת תא המטען, וחישוקים שונים בקוטר "18. רמת גימור 'אקסלוסיב' תוסיף בולמים אדפטיביים (DCC) שלראשונה מוצעים בסופרב, בורר לבחירה במאפייני הניהוג, מצלמה אחורית, גג זכוכית פנוראמי נפתח, ריפוד אלקנטרה, ועוד. הגרסאות החזקות יוצעו ברמת גימור 'לורין וקלמנט' עם מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, ריפוד מהודר יותר, מערכת שמע משודרגת וחישוקי "19.
מהפן הבטיחותי סופרב מקבלת לראשונה מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות: התרעת שמירת מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית, התרעת עייפות נהג ותאורה אדפטיבית. בשתי רמות הגימור הראשונות ('אמבישן' ו'סטייל') נמצא 7 כריות אוויר, ובשתי הרמות הגבוהות ('אקסקלוסיב', ו'לורן וקלמנט') 9 כריות וגם: בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
סקודה סופרב 2015 החדשה נראית טוב מקודמתה, גם אם עיצובה לא פורץ דרך. בזכות פרופורציות נכונות בין החלק הקדמי לאחורי, צללית קופה, וממדים גדולים היא בולטת בהופעתה הייצוגית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מזמינה בעיצוב נקי ומכובד. אולי מעט נקי מידי. איכות החומרים טובה למגע ובייחוד נראית כזו. הגוונים נאים וריפוד האלקנטרה הבהיר (ברמות הגימור הגבוהות) נראה נהדר. תנוחת הנהיגה גבוהה ויש המון מקום מלפנים ובעיקר מאחור. תא המטען עצום.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' מציע נפח קטן מהמקובל, אבל הביצועים טובים מאוד לצד צריכת דלק נמוכה. גרסת ה-1.8 ל' מוסיפה עוד קצת פלפל, עוד קצת יכולת – לא הרבה מעבר. לגרסת ה-280 כ"ס וביצועים מעולים. השהיה מורגשת בזינוק מעמידה בכל גרסאות המנוע. תצרוכת הדלק של כולן חסכונית מהממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
סקודה סופרב 2015 מעניקה נוחות נסיעה נעימה ופשרה טובה בין רכות לריסון – כלומר נעה על המתלים מעט יותר מהצפוי, אבל עושה זאת באופן מעוגל שמעלים את החספוס. הבולמים האדפטיביים שמוצעים בגרסאות הבכירות מציעים נוחות נסיעה עדיפה, למרות שגם שם הנוחות לא מושלמת. במיוחד בעבר על שיבושים גדולים כמו פס האטה, או שיבושים חדים.
בפן הדינמי, היא צפויה ואוחזת, אבל אינה מתיימרת לגרום הנאה לנהג בנהיגה נמרצת.
 
-
תמורה למחיר
סקודה הלכה עם הסופרב החדשה בכיוון הנכון. היא שמרה על היתרונות המוכרים (מרווח ושימושיות) ועטפה אותם באריזה הרבה יותר מושכת ומתקדמת. יש גם שפע של גרסאות מנוע ורמות אבזור במחירים תחרותיים למדי, כדי שכל אחד ימצא את מה שהוא רוצה. שימו לב שהאחריות היא לשנתיים בלבד.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2015
דור חדש (שלישי), פלטפורמה חדשה (MQB), מנועים חדשים, בולמים אדפטיביים (DCC) – לראשונה בסופרב, מערכות בטיחות מתקדמות – לראשונה בסופרב.
-
סיכום
גלגול חדש למתכון המוצלח והמוכח של סקודה למרחב, הידור, אבזור והופעה מכובדת.