סקודה סופרב 2002-2008 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הסקודה סופרב עברה מתיחת פנים בתחילת 2013 ולמרות שהעיצוב אומנם מעט גמלוני ומיושן, המכונית עדיין בולטת ובעלת נוכחות.
תא הנוסעים מרשים למראה, עשיר ואיכותי (במיוחד בגרסאות המאובזרות) והמרווח מאחור חסר תחרות. היצע יחידות הכוח עשיר וכולל שני מנועי בנזין, 1.8 ל' טורבו 160 כ"ס כמו-גם 2.0 ל' טורבו 200 כ"ס וכן מנוע דיזל בנפח 2.0 ל' (170 כ"ס).
תיבת ההילוכים בכל הדגמים היא ה-DSG המוכרת (עם 6 או 7 הילוכים) והיא פועלת ביעילות ברוב התנאים.
בעבר, יש לציין, הוצעה בישראל גרסת-קצה עם מנוע 3.6 ליטר, המוכר מאודי Q7 ופולקסווגן טוארג, עם 260 כ"ס ו-6.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש - דגם ששימש כרכב-השרד של שרי הממשלה.
היכולת הדינאמית טובה, אך ההגה מנותק ופוגם בהנאה מהנהיגה.
נוחות הנסיעה היא על הצד הנוקשה, במיוחד בגרסת ה-3.6 ל'.
לסקודה סופרב ציון ריסוק של 5 כוכבים ב-E-NCAP והיא מוצעת כסטנדרט עם 7 כריות אוויר ובקרת יציבות.
הדור השלישי לסופרב נחשף בתערוכת ז'נבה 2015.
-
עיצוב ונוכחות
לסקודה סופרב יש שפע של נוכחות, אך עיצוב מעט שנוי במחלוקת, בכל מקרה, היא בהחלט מרשימה גם היום.
 
בגרסאות של לאחר מתיחת הפנים (סוף שנת 2013) יחידות התאורה החדשות ונורות הלד המעודכנות מקנות לה מראה מודרני מבעבר.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הסופרב מעוצב, נעים ואיכותי. היא מרגישה מעט צרה, אבל המרווח מלפנים סביר ומאחור הטוב בקטגוריה, תא המטען גדול מאוד ושימושי בזכות הדלת החמישית.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין הבסיסי מצוין ומציע ביצועים טובים מאוד לצד צריכת דלק סבירה, תיבת ה-DSG פועלת היטב רוב הזמן ומעבירה הילוכים בחלקות ובמהירות, אך לעיתים היא מתבלבלת בין הילוכים וחובטת קלות (בעיקר בנסיעה עירונית).
 
 
-
נוחות והתנהגות
הסופרב היא על הצד הנוקשה יותר של הסקאלה, וזה מורגש בעיקר בתוך העיר.
 
ההתנהגות הכביש ניטרלית, צפויה ונטולת דרמות.
 
 
-
תמורה למחיר
המתחרות של הסופרב התקרבו אליה ברמתן (חלקן באיכות, חלקן ביחדות ההנעה) בעוד שהיא התייקרה במעט במהלך השנים.
 
היא כבר לא נחשבת ל"מציאה", אך עדיין מציגה תמורה נאה למחיר למרות רשימת אבזור די קצרה.
 
 
-
סיכום
הסופרב היא מכונית מנהלים טובה עם כמה יתרונות בולטים, אך המחיר גבוה מרוב המתחרות הישירות.