סקודה סופרב 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של סופרב הגיע לישראל באוקטובר 2015 והמשיך מאז באותה מתכונת וללא שינוי. עדכון ראשון בדגם מתרחש באפריל 2017 ונוגע להוספת רמת גימור, 'ספורטליין' בעלת מאפיינים מעט יותר ספורטיביים כולל הנמכת מרכב ב-15 מ"מ. רמה זו מקבילה לרמת 'לורן וקלמנט' היוקרתית, והגיעה במטרה לפתור את בעיית הביקוש שיש לסופרב בישראל ברמות הגימור הגבוהות.
סופרב חולקת את פלטפורמת MQB עם פולקסווגן פאסאט אך מציעה ממדים נדיבים יותר כשבסיס הגלגלים הוא בין הארוכים בקטגוריה (284 ס"מ).
היצע הגרסאות לא השתנה מאז השקת הדגם ב-2015 וכולל שלושה מנועי טורבו-בנזין בארבע רמות הספק ומנוע דיזל אחד. זהו מגוון רחב שלא אופייני למתחרות בסגמנט. ההיצע כולל טורבו-בנזין 1.4 ל', 150 כ"ס, עם מערכת לניתוק צילינדרים לחיסכון בדלק (לראשונה בסופרב), מנוע טורבו-בנזין 1.8 ל', 180 כ"ס, לני המנועים האלה תיבה רובוטית דו-מצמדית (DSG) עם שבעה הילוכים. בפסגה נמצא טורבו-בנזין 2.0 ל' בשידוך לתיבה אחרת, DSG עם שישה הילוכים, ובשני הספקים: 220 כ"ס ו-280 כ"ס. לגרסת ה-280 כ"ס הנעה כפולה. וגם מנוע דיזל 2.0 ל', 190 כ"ס ותיבת DSG עם שבעה הילוכים.
רמת גימור 'ספורטליין' שנוספה השנה כוללת חישוקים כהים ("19 כמו ב'לורן וקלמנט'), בתי מראות שחורים, שבכה מושחרת, ספוילר שחור בקצה האחורי, צמד מפלטים בולט ועוד עיטורים. בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט חשמליים, ריפוד אלקנטרה, תפרים כסופים, דוושות מאלומיניום ועוד. רשימת האבזור כמעט וזזה לזו שנמצא ב'לוריין וקלמנט', עם גג זכוכית פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם, מערכת עזר אוטונומית לחנייה ועוד.
מערך הבטיחות המתקדם ב'ספורט ליין' כולל את שקיים ב'לורן וקלמנט', ומוסיף פריט חדש שלא היה קיים עד עתה, ולא קיים באף רמת גימור אחרת: התרעה על סטייה מהנתיב.
כעת יש חמש רמות גימור ופירוט תכולת הרמות הקיימות אפשר לראות בדף הדגם של שנת 2017.
-
עיצוב ונוכחות
פרופורציות נכונות, ממדים מרשמים, קווי חדים, וחיתוך מעניין בפנסי החזית עם איתות לד נאה, יוצרים מכונית שנראית מאוד עדכנית, ובעלת הופעה מכובדת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים של סקודה סופרב 2017, מגובש, וגם מאוד תכלתי. אולי תכלתי מידי וחסר הפתעות. איכות החומרים והביצוע טובים מאוד, המושבים נוחים והמרחב מלפנים ובעיקר מאחור עצום. תא המטען ענק.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.4 ל' נעימה ומציעה ביצועים טובים למדי. גרסת ה-1.8 ל' מוסיפה רק 30 כ"ס, תוספת מורגשת אבל בפער לא גדול מהמנוע הקטן. מנוע ה-2.0 ל' בגרסת ה-280 כ"ס כבר חזק בהרבה. בכל הגרסאות מורגשת השהייה מסוימת בהזרמת הכוח בסל"ד נמוך, דבר שעלול להפריע בזחילות ובנסיעה פקוקה. כולן חסכוניות מהממוצע בסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
סקודה סופרב 2017 מציעה נוחות נסיעה טובה, אבל חלק מהמתחרות מציעות נוחות נסיעה טובה יותר. בגרסאות הבכירות יש בולמים אדפטיביים שמציעים נוחות נסיעה עדיפה למרות חישוקים גדולים יותר, ועדיין ההתמודדות עם שיבושים גדולים כמו פס האטה, או שיבושים חדים לא מושלם.
התנהגות הכביש לא מעוררת התלהבות, אלא טובה עם שפע של אחיזה, הגה שלא מפריע (וגם זה משהו היום), וזווית הגלגול הגיוניות.
 
-
תמורה למחיר
לסופרב יש את הקלפים הנכונים למשוך לקוחות חדשים לקטגוריה שהולכת ודועכת. מנוע ה-1.8 ל' מציעה תמורה טובה, אבל הביצועים לא רחוקים מאלה של ה-1.4 ל' שמציעה תמורה עדיפה. שימו לב שהאחריות קצרה מהמקובל ועומדת על שנתיים בלבד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.8 ליטר טורבו עם כ-650 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1.8 ליטר טורבו עם כ-600 יחידות.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2017
מצטרפת רמת גימור חדשה, 'ספורטליין', בעלת מאפיינים ספורטיביים.
-
סיכום
סלונית באופייה – וגאה בכך.