סקודה סופרב 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני לספינת הדגל של סקודה הגיע לישראל בפברואר 2009 כשמתיחת הפנים לדגם עלתה ארצה ביולי 2013. מאז ובמהלך שנת 2014 דבר לא השתנה בדגם.
היצע המנועי לא השתנה וכולל שלושה מנועים מוגדשי טורבו. באגף הבנזין נמצא מנוע בנפח 1.8 ל' שמייצר 160 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רובוטית עם שבעה הילוכים, ומנוע 2.0 ל' שמפיק 200 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רובוטית עם שישה הילוכים. באגף הדיזל מנוע 2.0 ל' עם 170 כ"ס, מערכת 'עצור-סע' ותיבה אוטומטית רובוטית עם שישה הילוכים.
יש שתי רמות גימור, 'אמבישן', ו'אלגנס' שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2013.
-
עיצוב ונוכחות
לחזית יש נוכחות חזקה בזכות הממדים וגודל השבכה, מאחור היא מעט גמלונית. התוצאה היא מכונית מרשימה, אבל לא בהכרח נאה.
-
תא נוסעים ומטען
הגוונים, מושבי העור (ברמת 'אלגנס'), ותחושת המרחב, יוצרים תא נוסעים נאה ומכובד. למרות האווירה החיובית ותחושת העושר הראשונית, חסרים פריטי אבזור שהיום הפכו למקובלים כבר בקטגוריות נמוכות יותר, כגון חיבור USB, מפתח חכם (קיים רק בגרסת ה-2.0 ליטר). תאי האחסון השונים כולל תא הכפפות קטנים מידי. תא המטען ענק (565 ל') ומפתנו רחב.
-
מנוע וביצועים
ביצועי מנוע ה-1.8 ל' טובים מאוד ומספקים בכל שלב. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב רוב הזמן ועובדת פחות טוב במהירויות נמוכות ובתחילת נסיעה. מנוע ה-2.0 ל' חזק עוד יותר. צריכת הדלק בשתי הגרסאות טובה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הנוקשים של סקודה סופרב 2014 מסדרים לה נוחות נסיעה בינונית. עם שברים קטנים היא מצליחה להתמודד באופן סביר, ועם שברים בינוניים וגדולים פחות. מהמורות גסות עלולות גם להרעיד את התא. בעיר זה בולט יותר מאשר במהירות שיוט. בנוסף בכביש גלי ועל רצף מהמורות גדולות, מורגש גם מחסור בריסון. בידוד רעשי הרוח מוצלח, זה של הכביש טעון שיפור.
למרות הגודל והמשקל, זוויות הגלגול והנטייה לתת-היגוי אינן מוגזמות, והתנהגות הכביש טובה גם אם לא מלהיבה.
 
-
תמורה למחיר
סקודה סופרב 2014 היא מכונית מהודרת ומאוד מרווחת. המחיר יקר יחסית ויש מתחרות טובות יותר, ועדיין התמורה בה גבוהה.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2014
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
משפחתית גדולה מהודרת ולא מנקרת עיניים.