סקודה סופרב 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני הגיע לישראל בפברואר 2009 כשמתיחת הפנים לדגם הגיעה ביולי 2013, ובזמן קצר לאחר שזו נחשפה בתערוכת שנחאי. השינויים הם קוסמטיים בעיקרם. מבחוץ היא מיישרת קו עם החזית העדכנית של ראפיד ואוקטביה החדשות, ומקבלת יחידות תאורה ושבכה חדשות, יחד עם מכסה מנוע מעודכן. תאורת LED קדמית (בגרסאות המהודרות) ואחורית משלימה את החבילה יחד עם חישוקים חדשים. גם תא הנוסעים עודכן באופן קל עם עיצוב חדש לגלגל ההגה ולכפתורי השליטה שבו, מערכת שמע משודרגת, ומערך חנייה אוטומטי משופר.
היצע המנועים לא השתנה וכולל שני מנועי טורבו-בנזין, אחד בנפח 1.8 ל' שמייצר 160 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רובוטית עם שבעה הילוכים. מנוע בנזין שני מציע נפח של 2.0 ל', מפיק 200 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רובוטית עם שישה הילוכים. אגף הדיזל כולל מנוע 2.0 ל' עם 170 כ"ס והוא היחיד שכולל חידוש כלשהו עם הוספת מערכת 'עצור-סע'. מנוע זה משולב לתיבה אוטומטית רובוטית עם שישה הילוכים.
כבעבר יש שתי רמות גימור. רמת 'אמבישן' כוללת מערכת שמע מקורית, חישוקי "16 קלים, חיישני חניה היקפיים מקוריים, בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת, 7 כריות אוויר ועוד. רמת גימור 'אלגנס' משדרגת את החישוקים ל-"17, ומוסיפה מושבי עור עם תפעול חשמלי, מפתח חכם לפתיחה והתנעה, פנסי לד, מערכת חניה אוטומטית, 9 כריות אוויר ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
היא נראית גדולה (483 ס"מ) ומרשימה כשפנסי הלד שנוספו לה במסגרת מתיחת הפנים מקנות לה מראה מודרני מבעבר. ועדיין לא מדובר בעיצוב נאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
שילובי הצבעים, איכות החומרים, והמרחב הגדול מלפנים ומאחור יוצרים תא נוסעים מכובד ומהודר. מנגד חסרים פריטי אבזור שכבר הפכו לסטנדרט בקטגוריות נמוכות יותר, כגון חיבור USB, מפתח חכם (קיים רק בגרסת ה-2.0 ליטר) וכו'. תא המטען עצום בנפחו (565 ל') והפתח רחב ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.8 ל' חזק ובשרני, וביום יום מעודן ושקט. תיבת ההילוכים חלקה וזריזה אבל עובדת פחות טוב במהירויות נמוכות ובתחילת נסיעה. מנוע ה-2.0 ל' זריז עוד יותר אבל גם צמא יותר. צריכת הדלק בשתי הגרסאות טובה מהממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
התחושה הראשונית נעימה (הרבה בזכות תא הנוסעים), אך המתלים הנוקשים של סקודה סופרב 2013 יוצרים נוחות נסיעה בינונית. היא מתמודדת באופן סביר עם שברים קטנים, ופחות עם שברים בינוניים וגדולים כשמהמורות גסות עלולות גם להרעיד את התא. בכביש גלי ועל רצף מהמורות גדולות, מורגש גם מחסור בריסון של תנודות המרכב, הן בעיר והן מחוצה לה. בידוד רעשי הרוח טוב, אבל זה של הכביש פחות.
התנהגות הכביש ניטרלית, צפויה ונטולת דרמות, כשסופרב משרה בטחון בנהג.
 
-
תמורה למחיר
סקודה סופרב 2013 היא מכונית גדולה ומרשימה ולא מנקרת עיניים. נוחות הנסיעה בה לא מבריקה, רשימת אבזור חסרה והיא יחסית יקרה. סה"כ היא מציעה עסקה טובה, גם אם יש טובות יותר.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2013
מתיחת פנים (דור שני), עיצוב חיצוני מחודש, גלגל ההגה כפתורי השליטה שבו עוצבו מחדש, מערכת שמע משודרגת, ומערך חנייה אוטומטי משופר. גרסת הדיזל מקבלת מערכת 'עצור-וסע'.
-
סיכום
ממלאת את תפקידה כמכונית מנהלים בצורה מעולה.